Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Нестабилност по асфалт...?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Нестабилност по асфалт...?

    Здравейте!
    Става въпрос за Дайхатсу Фероза, но въпросът ми е към всички, защото може да не е само при мен така.
    Първо джипчето го имам отскоро и усещанията ми са само от опит с нормални автомобили. Дайхатсуто не е никак тежко, височко е и тясно, а и в момента е с изключително широки асфалтови гуми- 255/60/15.
    Та при движение по асфалт със скорости около и над 90км/ч и при:
    - разминаване с големи камиони;
    - по-силен вятър;
    - преминаване през надлъжни неравности по пътя;
    - при липсващи горните причини, но при изпреварване;
    ми е необходимо особено внимание към кормилото, за да държа пътя!
    Все едно, че имам луфтове по кормилното управление. Пипах навсякъде - карета на кормилния прът и кормилни шарнири. Само в левия кормилен шарнир има съвсем лек луфт, но не е нещо фрапиращо. На други места по окачването и отпред и отзад уж всичко е проверено и е перфектно. Да не говорим, че нямам никъде тропания. На място- сервото отработва дори на най-лекото мърдане на кормилото. Има моменти, като си карам- мога да пусна кормилото и колата си върви без да мръдне. Но има моменти, когато трябва да го държа здравичко и да компенсирам дори в някоя от посоките.
    Та това нормално ли е за такъв къс и висок, и тесен джип?
    Защото аз се съмнявам за неоткрити луфтове, съмнявам се в неподходящо широки гуми, или в проблем със сервото на високи обороти?! Или пък комбинация от причини?!
    Споделете моля опит!!
    JEEP KJ 3.7 V6

  • #2
    Абе братче, що се излагаш? Качи се на Вранглер и виж за какво става дума. Всичко си е наред най-вероятно с машината. Е, можеш да отидеш на реглаж на предния мост, но мисля че няма да покаже нещо страшно. Просто болшинството джипове са така - лека хидраврика, която е удобна за оффроад, но пък разширява значително динамичния коридор при по-скоростно каране. Просто трябва да свикнеш.
    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

    Коментар


    • #3
      Явлението е известно като ефект на Бернули Не се наблюдава например във вакуум, във вода е рязко по-силно. Заради него например е забранено движението на паралелни курсове и разминаването на кораби над колко там беше хиляди тона със скорости по-големи от 10 възла, по-близо от половин миля един от друг. А пък ако си с велосипед и те изпреварва ТИР със 120, изобщо може да те засмуче под задните колела на ремаркето ... Или като караш по мостовете на Витиня или около Сливен, не дай боже в буря, може и да те обърне.
      Причината е много по-голямата ветрилна площ на такава кола. Пък и аеродинамиката му е като на гардероб. Свиквай при големите, животът на истинските мъже е суров!))))))))))

      Коментар


      • #4
        ОТ мен съвета е да си прегледаш всички амортисьори! Ако всичко е коректно при тях значи всичко е нормално!
        Някога си спомням когато купих самурая ме беше страх да карам с повече от 40км!!! Качи ме един комшия "пилот" и му скаса ... след което аз се поотпуснах! След 1-2 месеца вече пълнех километража по улици дето ме е страх да мина пеша...! При испреварвания моя стана неудържим след испускането на задните амортисьори, но след още два месеца след тяхното испускане вече бях свикнал! Какво ли несе учи човек когато няма
        Все пак когато правиш разминавания и духа вятър, неправи никакви рески движения с волана, опитвай се дори да него мърдаш и да го разлюляваш още повече, ще видиш, че усвояването на пътя става по-лесно!!!
        Все пак виш си амортисьорите!
        4ао и успех с хубавата джипка!!!
        Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

        Коментар


        • #5
          Аз имах подобен ефект с "Хънтър-а" които се оправи/пооправи с премахване луфтовете от кормилната кутия и монтирането на Демпфер.

          Коментар


          • #6
            "джиповете" по принцип са по-чувствителни на вятър, особено на страничен...

            гумите ти не са баш като за такъв размер джип, но това по-скоро ще е проблем на кал и сняг... особено ако и гроайфера е като за гуми с индекс "60"/всетеренните и калните гуми са с индекс 70-75 и т.н.
            помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

            Коментар


            • #7
              определено мисля че е проблема в амортисиорите както и в качеството на гумите но по принцип след изветно време няма да ти прави впечатление ако имаш познат с газка нека те повози когато е пълна с дърва през коловози и дупки и много бързо ще свикнеш аз на първия си курс в йивота с дърва не смех повече от 20 км да вдигна защото се люлее като кораб ама после се свиква и караш до ламарина
              поздрави за джипката много добра е с по добри гуми ще стане трепач за оф

              Коментар


              • #8
                Широчината на гумите трябва да ти дава голямо предимство от страна на устойчивостта, но когато вали и по платното отстрани до банкета има локви на ивици трябва да се внимава много! Самурая със 195 ширина на гумата му се повдигаше предницата като сгаза във вода! Лошото е тогава, когато само десните или само левите гуми попадат във водата - направо залита и когато скоростта е голяма "стълбовете" спират!
                Колата ако има луфт в кормилната система няма да държи пътя никога! Винаги ще рее в ляво или дясно, а човека подчерта, че в моментите без външно влияние колата спи на пътя или поне аз така разбрах!
                4ао
                Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

                Коментар


                • #9
                  Провери си амортисьори и стабилизиращи щанги. И друго важно:
                  а и в момента е с изключително широки асфалтови гуми- 255/60/15.
                  Ако тези гуми са качени на тесни джанти то нямаш добър контакт с пътя. Ако са надути колкото трябва стъпват само на средата на протектора, а ако са с намалено налягане за да стъпват нацяло то пък се огъват странично

                  Коментар


                  • #10
                    Първоначално публикуван от alex_markov
                    Аз имах подобен ефект с "Хънтър-а" които се оправи/пооправи с премахване луфтовете от кормилната кутия и монтирането на Демпфер.
                    малко

                    Алекс демпфера имаше ли фабрично място за поставяне или го направиха допълнително?
                    no signature no problems

                    Коментар


                    • #11
                      Не го будалкайте с тия гуми и амортисьори, че ще се пребие някъде. Това е друго явление с друга причина! Когато причината за поведението на колата е разбрана неправилно, действията на шофьора също са неправилни. Издухването и засмукването от големи или бързи други коли не са пренебрежимо явление!

                      Хънтърът няма стойки за демпфер. Правилно е демпферът да е ухо-ухо, така не се върти и не къса прахозащитника. Маншона.
                      Може да се върже рама-щанга или мост-щанга. Може да е към късата или дългата щанга. Пусни търсачката на http://wwwboards.auto.ru/uaz/, отиди на www.uazbuka.ru, реши какво искаш.

                      Коментар


                      • #12
                        Зарежи Щанги и други глупости ! Не си усложнявай Живота ! Ако ВЪОБЩЕ имаш някякъв проблем , то си виж амортисьорите !Демпфер ще помогне при всяко положение ! Основна ти грижа е свикването ти ! Най- вероятно отново проблем с задкормилното у-во за щастие поправим !
                        Каране му е майката !
                        PATROL 2.8TD КЪСА БАЗА -МАЛКО ПИПНАТ
                        КТМ 990 ADVENTURE , SUZUKI DRZ400-E,YAMAHAYZ250F
                        0899187766

                        Коментар


                        • #13
                          Благодаря на всички за отговорите!
                          По въпроса за амортисьорите- не са проверявани на стенд или въобще както и да е. Иначе са чисти и твърдо неомаслени!
                          За джантите- стоманени, никелирани са и поне отвън няма надписи по тях. Ще трябва да свалям гума, за да видя евентуално отвътре широчината им, но по-скоро са на вид дори по-широки от резервната. Това скоро ще го направя, защото е важно какви /по-тесни разбира се/ гуми ще мога да сложа на тях. Проверих налягането на гумите- 1.6 ата е в момента.
                          Основният ми извод е, че в общи лини трябва да свиквам с разни такива особености и след още някои проверки /амортисьори и преден мост/ да свивам мишци за клуба на "Суровите мъже"!!!!
                          Благодаря още веднъж!!!
                          JEEP KJ 3.7 V6

                          Коментар


                          • #14
                            Айде ,че мисля да идвам скоро до Ст. загора да ме разведеш из района!
                            Имам обещано и от Жоро Хаджиев , дано да не е забравил!!
                            PATROL 2.8TD КЪСА БАЗА -МАЛКО ПИПНАТ
                            КТМ 990 ADVENTURE , SUZUKI DRZ400-E,YAMAHAYZ250F
                            0899187766

                            Коментар


                            • #15
                              И аз съм на мнение, че са амортисьорите. С мойта джипка преди да ги сменя направо ме беше страх да вдигма повече от 100. То беше едно люлеене, едно занасяне - ха на ляво - ха на дясно - по десетина пъти докато успея да вкарам автомобила в пътя. Като ги смених (и посвикнах да карам джип) всичко е 6.
                              "Обичам България, само по една причина - защото си е моя! А иначе, кой би живял доброволно в кучи ..."

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X