Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ямаха ТТ600 - лесно се дави и трудно пали

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ямаха ТТ600 - лесно се дави и трудно пали

    Мотора пали много лесно студен и загрял - 1-2 ритания. Голям проблем обаче е при падане - много лесно се дави, и тогава пали много трудно - след 10-на ритания, а понякога и повече. Случвало ми се е мотора да падне на една страна, почва да тече бензин, и тогава става страшно. В такива случаи затварям кранчето, и ритам, докато не запали. Понякога пък при изкачване на голям наклон, ако се случи да загасне при отворена газ - пак се дави веднага.
    Тъй като доста хора карат ТТ/ХТ - споделете някакви пинизи при палене, след като се е задавил? Само при мен ли е така? Свещта ли се мокри, карбуратора ли се препълва?!

  • #2
    До: Ямаха ТТ600 - лесно се дави и трудно пали

    Така е!
    Ти си му хванал чалъма - затваряш кранчето и риташ, докато запали.
    Като няма ръчен декомпресьор нямаш друг избор.
    Сега се сещам и за още един чалъм - затваряш му кранчето и го пускаш да полежи още малко, докато изтече бензина от карбуратора. После риташ.

    Коментар


    • #3
      До: Ямаха ТТ600 - лесно се дави и трудно пали

      Така е колега. Не е само твоя мотор, а всички са на това дередже.
      Пениза е да не го изпускаш да се задави...Но понякога е невъзможно...
      Най-големият рахат е като го задавиш наблизо да имаш наклон и да го пуснеш на скорост да запали като същевременно си му подал пълна газ. Другият рахат е ел.стартера пак същото - въртиш на стартер с отворена до край газ(но не да помпаш на газта(щото се дави още повече)!!! А отваряш напълно и държиш до като не запали.

      Коментар


      • #4
        До: Ямаха ТТ600 - лесно се дави и трудно пали

        Първоначално публикуван от ACCELERATOR Преглед на мнение
        Мотора пали много лесно студен и загрял - 1-2 ритания. Голям проблем обаче е при падане - много лесно се дави, и тогава пали много трудно - след 10-на ритания, а понякога и повече. Случвало ми се е мотора да падне на една страна, почва да тече бензин, и тогава става страшно. В такива случаи затварям кранчето, и ритам, докато не запали. Понякога пък при изкачване на голям наклон, ако се случи да загасне при отворена газ - пак се дави веднага.
        Тъй като доста хора карат ТТ/ХТ - споделете някакви пинизи при палене, след като се е задавил? Само при мен ли е така? Свещта ли се мокри, карбуратора ли се препълва?!
        А дали не му идва малко бензина когато го изтарвеш и истече и вече си спрял кранчето.при мен е така моя е двутактов но когато полежи на земята и истече карбуратора дори и когато се наложи да ремонтирам мотора полегнал пак ми се получава така но моя не се дави а обратно опъвам смукач и пали от раз.Но при вас може да е съвсем различно аз казвам само от мои личен опит какво ми се е случвало
        0888 074 049

        Коментар


        • #5
          До: Ямаха ТТ600 - лесно се дави и трудно пали

          Първоначално публикуван от Nasko_Petkov Преглед на мнение
          ---
          Със сигурност не му идва малко, а напротив. Ще пробвам съвета на колегите след затваряне на кранчето „да излея“ горивото от карбуратора. Аз също си го мислех, но още не съм го пробвал. Би трябвало така доста по-бързо да запали
          Иначе аз на моя мотор нямам нито ел.стартер, нито декомпресор, и мъката е голяма... Компресията е такава, че с моите 90кг мога да се изправя на манивелата спокойно, без да поддаде - за да я ритна, трябва да скоча... Представете си това упражнение, повторено 15 пъти с „пълно бойно снаряжение“ - цялата екипировка... А аз, като начинаещ, на едно каране падам, и съответно го давя поне по 2-3 пъти, а ми се е случвало и по повече

          Коментар


          • #6
            До: Ямаха ТТ600 - лесно се дави и трудно пали

            хм, без декомпресор ли?!
            Незнам как е при ТТ, но трябва да имаш ръчен или автоматичен, или и двата. Иначе е мъка и досадно да прекарваш компресията всеки път - особено задавен...
            От ляво нямаш ли още една ръчка до съединителя?
            Да не е преправяно нещо?!

            Коментар


            • #7
              До: Ямаха ТТ600 - лесно се дави и трудно пали

              Нямам нито ръчен, нито автоматичен. Не знам дали е преправяно, възможно е да е сменена цялата глава. Тук един пич ми предлага, от ХТ, твърди, че лесно се монтира - имало една клапа, и едно жило, свързано с манивелата. Така ли е, ще мога ли като средно технически грамотен човек да си го монтирам сам?

              Коментар


              • #8
                До: Ямаха ТТ600 - лесно се дави и трудно пали

                Трябва да имаш някакъв декомпресор. Най-добре и двата.
                Помисли върху проблема.
                Като риташ, не трябва да използваш кой знае каква сила, по-скоро чалъм.
                Но без декомпресор е трудно и с чалъм.

                Коментар


                • #9
                  До: Ямаха ТТ600 - лесно се дави и трудно пали

                  Така и така си се напъвал да вдигаш добичето и си гроги.Най-добрата схема е сваляш каската , пушиш една цигара и риташ.Аз поне така правя!
                  Апропо , невъзможно е на ТТ600 да няма декомпресор още повече щом е с кик.Или не си разгледал мотора или някой технически гений е пипал нещо по него,но ми се струва че май е първото.Просто долу на капака има дупка която няма с какво да я запушиш.Да не говорим за капака на клапаните-там отвора е поне 10мм , а до колкото съм запознат няма 600 куб Ямаха която да е без декомпресор(независимо от модела)-т.е. няма от какво да е сложена глава.
                  Ако ли пък нямаш късмет , то си го закъсал.Да се монтира декомпресор хич не е проста работа.Трябва да се свали капака на съединителя,да се види какво е положението вътре,да се свали капака на клапаните , да се види какво става вътре(което автоматически значи презацепване на ангренажа,т.е. трябва да се свали и капака на алтернатора).Принципно може да се пробваш и без да ги сваляш тия неща , но не се знае какъв ефект ще постигнеш(да не избодеш очи , вместо да изпишеш вежди).Да не говорим , че ще ти трябва нов капак на съединителя(с дупка за лостовата система) и нов капак на клупаните(пак с необходимите отвори)-това вече са ти около 300 кинта(само двата капака).Въобще изпълнението е сложно,но все ми се струва че няма да се стигне до там.
                  ПП.Вземи си оправи декомресора , бе човек.Ти направо се убиваш.Когато имаш декомпресор и е правилно настроен на моменти се чудиш дали аджеба не ти е изхвърчала свещта.
                  Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                  "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                  Джон Кенеди

                  Коментар


                  • #10
                    До: Ямаха ТТ600 - лесно се дави и трудно пали

                    А между впрочем мотора ти се дави защото през жигльорите от карбуратора влиза бензин в смукателния колектор и после като ритнеш , ДВГ налапва страшно много гориво и то съответно не може да се запали-сиреч дави се.Така че като изпуснеш мотора не го чакай.Колкото по-бързо го изправиш , толкова по-малко бензин ще влезе в смукателите и съответно толкова по-малко ще риташ.В никакъв случай,не си оставяйте моторите докато спре да тече бензин(при затворено кранче).Така всичкото количество бензин което е в карба ще се набута в ДВГ и после няма палене.Най-добрата схема е предложил Жоро.Пускаш мотора по наклон с навита ръчка до края.Така въздуха който минава през двигателя продухва бензина и паленето е много по-лесно.Задължително мотора да не е на контакт-ако в един момент запали и го изпуснеш ще се видиш в чудо (виждам че си новак и хич не е невъзможно-не го слушай Жоро , той е обиколил земята по екватора с ендуро).И разбира се трябва да е на скорост-гумата да върти двигателя.Ако няма наклон , навиваш масура на мах и почваш да риташ.Идеята е отново въздуха да продуха ДВГ и да го изсуши.Или третата схема е мързеливата-сиреч моята.Сядаш до мотора и чакаш 5-10 мин.През това време от топлината на ДВГ , бензина които е влязъл вътре се изпарява и палиш без проблем.Естествето при всички положения мотора трябва да е прав.И още веднъж-не го чакай-вдигай го възможно най-бързо!
                    Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                    "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                    Джон Кенеди

                    Коментар


                    • #11
                      До: Ямаха ТТ600 - лесно се дави и трудно пали

                      Емо, горе на главата има нещо като тапа, която е горе-долу толкова - 10-на мм, даже и повече. Мисля, че на ХТ-то на нейно място има декомпресор.
                      Както и да е - вече му посвикнах, а и в краката съм си як , та засега мисля да карам така.
                      Съвета да оставя мотора легнал, докато спре да тече, след като затворя кранчето, наистина помага. Сега пали доста по-лесно. Всъщност след тази процедура + няколко минути почивка, пали след 2-3 ритания! Паля го винаги без газ (може би трябва да пробвам със , но ми се струва, че без газ пали по-лесно). За сравнение преди дори и след 10 мин почивка, се налагаше да ритам по над 15 пъти. Това на моя мотор е равносилно сигурно на изкачването на 10-етажен блок След тази тема, съм карал мотора само веднъж, защото после заминах за Варна, така че още нямам съвсем затвърдени наблюдения. Като се върна след няколко седмици, ще драсна впечатления пак.

                      П.С.: ето цитат от www.motorcyclespecs.co.za, който все едно е писан за моя мотор :

                      In the morning it's best to use full choke with no throttle, and the XT will rumble to life in three or four kicks. The bike can be ridden away immediately with the choke still on, since no warm-up period is necessary—a pleasant change from the cold-blooded way many four-cylinder street bikes behave.
                      When warm, the XT will fire with just one kick .. . usually. There were times—two or three during the 1400-mi. test period—that the XT just refused to start. Kicks, curses and push-starting had little effect. After a few minutes rest and some more kicking on the part of the rider, the XT would spring happily into its 1500-rpm idle.
                      Once started, the engine is a joy.

                      Сутрин, най-добре използвайте пълен смукач, без да подавате газ, и ХТ ще се събуди с боботене след 3 или 4 ритания. Моторът може да бъде подкаран веднага, с дръпнат смукач, тъй като не е нужно време да се подгрее - приятна промяна спрямо повечето му студенокръвни 4т събратя. (по това време, т.е. преди 10-15г )
                      Когато е топъл, ХТ ще запали след първото ритане... По принцип... Имаше обаче случаи - 2 или 3, през теста от 1400 мили, когато ХТ-то просто отказваше да запали. Ритане, псувни, бутане - никакъв ефект (колко познато ). След няколко минути почивка, и още ритане от страна на водача, ХТ-то се събужда доволно с 1500-те си об/мин. Веднъж запалил, двигателят е радост
                      Последно редактирано от ACCELERATOR; 29-07-08, 22:59.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Ямаха ТТ600 - лесно се дави и трудно пали

                        Колега не се подбъзиквай с декомпресора, ще счупиш или манивела или крак без него.

                        Ако нямаш друго виждане и имаш път през Банкя мини да го огледам и ще измислим нещо. Емо е попрекалил с черната боя в поста си не е толкова страшно.
                        0888932647

                        Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

                        Коментар


                        • #13
                          До: Ямаха ТТ600 - лесно се дави и трудно пали

                          Благодаря! За съжаление съм малко далеч от Банкя - Враца. Ще помисля и аз по въпроса.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Ямаха ТТ600 - лесно се дави и трудно пали

                            На капака наистина има тапа,НО къде се намира?Точно по средата на капака има тапа която запушва отвор през който при ТЕНЕРЕ се вкарва оборотомер.При повечето ХТ-та и при всички ТТ-та(капака и на трите мотора е еднакъв) , оборотомер няма и затова е сложена тапа.Отвора за декомпресора се намира в предната част на капака(точно до изпускателния клапан).Ако този отвор е запушен с тапа е възможно наистина декомпресор да няма,което лично мен доста би ме очудило(т.е. преброй си тапите по дясната част на двигателя-от към манивелата).
                            Това с източването на карбуратора направо ме изумява,но човек се учи докато е жив!
                            Поздрави!
                            Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                            "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                            Джон Кенеди

                            Коментар


                            • #15
                              До: Ямаха ТТ600 - лесно се дави и трудно пали

                              Първоначално публикуван от ACCELERATOR Преглед на мнение
                              Благодаря! За съжаление съм малко далеч от Банкя - Враца. Ще помисля и аз по въпроса.
                              Защо не снимаш двигателя и да качиш снимката във форума?Мисля че така на всички ще ни стане много по-ясно!
                              Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                              "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                              Джон Кенеди

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X