Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Еволюцията на едно Дискавъри

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Еволюцията на едно Дискавъри

    Тъкмо сядам да напиша тази тема (което се каня да направя от известно време насам) и виждам сходна... zzlatev, надявам се, че не сърдиш, че ти „откраднах” заглавието
    Тъй като колегата в неговата тема е описал разликата между горски и експедиционен джип, няма да го повтарям. Моята цел е същата като неговата, може би дори за малко по-експедиционно насочена машина...
    Та, ето го и моя красавец в началото:


    Малко по-късно изглеждаше така:



    По идея на предишния собственик (Радо, ще познаеш ли машината накрая първото, което направих, беше да сменя задната кора с рифел. В момента чакам доставката на едни джаджи, с които на рифела ще се закрепят брадвичка, лопата и кирка. В джоба на задната седалка има голяма брадва и бичкия.
























    Доста време карах машината по този начин, имаше неуспешни опита за минаване на места, като цяло, карах джип, но усещах, че нещо липсва... На следващата снимка се опитвам да кача едно стръмно и късо склонче, това на снимката е почти най-доброто постижение (накрая ще пусна снимки на същото място, една година по-късно, за сравнение)...



    Скоро след това започна „наджипването”
    Започна се със смяна на съединител, с цилиндърчета и вилка. След това дойде ред на ново окачване – Trail master.





    През това време бронята, поръчана от Famous four и лебедката от Явор си чакат реда (тук искам да отворя една скоба. Искам да благодаря на Явор за бързите реакции и за оказаната помощ по телефона! Също така, много съм доволен от Famous four. Бронята пристигна доста ожулена и очукана на места /с цена на доставка близо 230 паунда/. Това го видях вкъщи, след като скъсах опаковката. Въпреки това, пичовете поеха ангажимент да ми платят ремонта при представен документ. Това не стана, единствено поради незаинтересоваността на доставчика (UPS). Англичаните до последно ми пращаха писма и ме питаха кога ще им изпратя фактурата да я осребрят... Тъй като поправката се оказа 30 лв, теглих една на „доставчика” и си поех сам ремонта, като писах на FF, че оценявам грижата им за клиента и не бих се поколебал да ги препоръчам на когото и да е, което и правя сега.



    Джипката заминава на „курорт” при Голди, където й се случва нещо такова (няма как да не отворя скоба и тук – с Голди се запознах покрай работите по джипката и искам да му благодаря и през форума за прекрасното отношение, помощта в избора и за работата, която свърши! )




    Тук вече Диското е накичено с разни джунджурийки като фарчета, калъфи за лебедка (и самата лебедка, естествено)...







    Ето ги и гумите, за чийто избор е „виновен” Голди Вижда се и рязането на предния калник:






    Задния ляв калник – гумата стои много добре и не удря по калника, само по една ламарина, което се вижда на следващите снимки.


    Ето го и задния десен калник. Тук, въпреки двете последователни рязания, гумата огъва калника от време на време. Личи си къде трябва да се изреже...




    Тази ламарина, която продължава подкалника трябва да се изправи и от двете страни, защото и двете задни гуми опират в нея от време на време...

    Адската гума


    След това идва ред на „дреболиите” Системата за два акумулатора на Т-мах:




    Нови силиконови маркучи за турбото:


    Контролната кутия + дистанционното на лебедката


    Едно скромно комплектче, отново от Т-мах




    Ето и сравнението:
    На абсолютно същото място, където преди година се опитвах да се кача с блокажи, със засилка и както се сетя (без да строша джипа), след „пипването” машинката скокна горе на втора бавна без блокаж Чак се изненадах как се предаде без борба склончето.




    Освен това, на скорошната разходка по едно време се забутахме в гората в едни коловози и по баир, който преди съм 100% сигурен, че нямаше да мога да кача. А сега машинката си боботи и катери по баира бавно и сигурно
    Освен описаните неща по Диското бяха сменени:
    Седалките – салон полукожа /или както се води/, оригинален на Land Rover.
    Кормилна кутия и хидравлична помпа – заради луфтове и течове. Кормилни накрайници заради скъсани маншони и карането им в такова състояние близо две години.
    Виско съединител, термостат и охлаждаща течност.
    Горивоподкачваща помпа – заради теч.
    Какво предстои (в близко или далечно бъдеще)...
    Малко се двоумя за шнорхел, тъй като по принцип не се мятам да газя реки, ама кой знае. Експедиционен багажник – На този етап ми стигат товарните възможности на Диското + пръчките на тавана.
    Напоследък (след тези гуми) почнах да се замислям за смяна на раздатката с такава от Дифендър, но това ще стане евентуално догодина. Доколкото разбирам, това доста подобрява поведението при бързи предавки, а при бавните няма промяна в предавателното число.
    Плюс разни дребни допълнения към оборудването, предимно насочени към къмпингуването, ама там малко по малко стават нещата...
    Ако някой се интересува от цени на частите, пазя всички фактури (въпреки, че всички вече знаем, че единственото място за пазарене са различните онлайн магазини в UK.
    Ще се радвам ако този материал е бил полезен или интересен за вас, наджипването продължава
    Последно редактирано от Lazar; 07-07-08, 16:46. Причина: позициониране на снимките
    A Land Rover would never turn up to collect an Oscar.

  • #2
    До: Еволюцията на едно Дискавъри

    Браво, бая работа е хвърлена и резултата е отличен. Само една естетическа забележка, компресирай малко снимките и намали шрифта, ще е по-комфортно за разглеждащия.
    LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
    www.ADV-Bulgaria.com

    Коментар


    • #3
      До: Еволюцията на едно Дискавъри

      Първоначално публикуван от zzlatev Преглед на мнение
      Браво, бая работа е хвърлена и резултата е отличен. Само една естетическа забележка, компресирай малко снимките и намали шрифта, ще е по-комфортно за разглеждащия.
      Снимките съм ги "смачкал" с Fireworks да не са по-големи от 1024х768, мога да ги свия още. Шрифта при мен поне излиза по-дребен дори от този на твоето съобщение, по-малък ми се виждаше труден за четене. При теб по-голям ли излиза?
      A Land Rover would never turn up to collect an Oscar.

      Коментар


      • #4
        До: Еволюцията на едно Дискавъри

        Изглежда като 18 шрифта. А снимките най- добре стават с Пикчър Мениджър на Уиндоуса. Казваш им да се компресират размер за документи и готово. Стават точно за публикуване.
        LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
        www.ADV-Bulgaria.com

        Коментар


        • #5
          До: Еволюцията на едно Дискавъри

          Колега, слагай ентери между снимките, за да се появяват на нов ред, а не една до друг, защото иначе нищо не може да се разгледа и прочете. Сега си позволих да оформя поста ти в приличен вид.
          Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

          Коментар


          • #6
            До: Еволюцията на едно Дискавъри

            Намалих шрифта, надявам се, че сега е по-добре. При мен снимките излизат една под друга. Съжалявам, че се е объркало нещо
            A Land Rover would never turn up to collect an Oscar.

            Коментар


            • #7
              До: Еволюцията на едно Дискавъри

              Не мога вече да си редактирам първото мнение - затова на въпроса от ЛС:
              Окачването е +2 инча, а лебедката е 11 000 lbs. До този момент впечатленията са за силно подобрена проходимост (на второто клипче от темата за разходката се вижда как единствения проблем при излизането от рекичката е удрянето на гумата в калника или в онази прословута ламарина), комфорта при возия според мен е подобрен - няма го типичното люлеене в завои. По черен планински път спокойно се кара с 40+ км/час. Може и повече, естествено, но говорим за каране, което да щади и пътниците и багажа, не само окачването.
              На дълъг път с тези гуми машината без проблем държи 100-120, което ме устройва напълно като скорост за магистралата. Може би малко се усещат все пак големите гуми и точно затова се замислям за смяна на раздатката, но това също не е съществен проблем. Километража показва точно 10 км/час по-малко от реалната скорост (измерена с GPS).
              Това, което мен ме изненада много приятно, е как се държат тези гуми на асфалт (сух). Много по-тихи са отколкото очаквах, стабилността не е нарушена, единствено при по-екстремно спиране се усеща разликата, но... пълно щастие няма както са го казвали много преди мен. Недостатъците най-вероятно ще са лошо поведение на мокър асфалт, а и на утъпкан сняг не очаквам кой знае какво от тези гуми. Но това е на теория, в случай, че се окаже вярно, нищо не пречи за зимата да взема едни А/Т, които за зимата биха били по-добри.

              Между другото, забравих да спомена, че след тези доработки ми останаха доста части, трябва да ги опиша скоро за продажба. Съвсем набързо - става въпрос за 7 седалки (някои имат нужда от ремонт), броня и една кормилна кутия. Ще пусна темата в съответния раздел като ми остане време, цените ще са скромни

              PS. Надявам се, че темата вече изглежда добре, виждам, че е редактирана и от модератор. Представа си нямам защо първоначално е излезнала с такъв шрифт и разположение на снимките (при мен си излизаше нормално).
              A Land Rover would never turn up to collect an Oscar.

              Коментар


              • #8
                До: Еволюцията на едно Дискавъри

                Поздравление за подобренията!

                Много добре, моята единствена критика са гумите.
                1) Точно този модел МТ гума за 'експедиционни' цели, т.е. леки разходки и (дано) експедиции има повече недостатъци, отколкото всъщност преимущества.

                2) Размера на гумите. Не разбирам, защо си сложил 33" гума на, отново, 'експедиционна' кола?... От това решение, без последващите от размера на гумата (и наложителни) подобрения, ще последват негативи.

                Успех с последващите стъпки и ни дръж в течение!

                Коментар


                • #9
                  До: Еволюцията на едно Дискавъри

                  Да, гумите са нещото, което мен ме притеснява малко като overkill

                  Защо МТ? - преди карах с GoodYear AT, а всички знаем как се държат в кал. Дори при леки разходки има ситуации, в които е дразнещо. Не искам лебедката да се превръща от помощно в основно средство за придвижване

                  За размера - аз се бях насочил към 235/85/16, но след доста разговори с Голди се спрях на този размер (255/85/16) с пълното съзнание за евентуалните недостатъци.
                  Това, което ме притеснява за размера най-много, е повишеното натоварване на трансмисията, ама реших да поема риска.

                  Ясно беше, че трябва да се направи компромис с нещо - дали с проходимостта, дали с комфорта. Може би изборът на гуми не е бил най-добрия - времето ще покаже.
                  A Land Rover would never turn up to collect an Oscar.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Еволюцията на едно Дискавъри

                    Пиньон и корона с предавателно число 4.11 мисля, че ще свършат работа.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Еволюцията на едно Дискавъри

                      Да, но аз искам да сменя числото само на бързите.

                      С поставянето на 1.410 раздатка се променят само бързите, бавните остават същите като на сегашната (би трябвало да е 1.222).
                      A Land Rover would never turn up to collect an Oscar.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Еволюцията на едно Дискавъри

                        Да, така е, но си мисля, че комплект пиньони и корони ще излезе по-евтино от цяла раздатка.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Еволюцията на едно Дискавъри

                          Първоначално публикуван от Nightcrawler Преглед на мнение
                          ...За размера - аз се бях насочил към 235/85/16, но след доста разговори с Голди се спрях на този размер (255/85/16) с пълното съзнание за евентуалните недостатъци.
                          Това, което ме притеснява за размера най-много, е повишеното натоварване на трансмисията, ама реших да поема риска.

                          Ясно беше, че трябва да се направи компромис с нещо - дали с проходимостта, дали с комфорта. Може би изборът на гуми не е бил най-добрия - времето ще покаже.
                          Освен натоварването на трансмисията, значително спъваш и без това тромавичкия 200tdi. Определено съм съгласен с размера, ако целта е (високи) спортни постижения. Но в твоя случай 265/75/16 или 235/85/16 е много по-удачен размер, imho.

                          Първоначално публикуван от Lazar
                          Пиньон и корона с предавателно число 4.11 мисля, че ще свършат работа.
                          Първоначално публикуван от Nightcrawler
                          Да, но аз искам да сменя числото само на бързите. С поставянето на 1.410 раздатка се променят само бързите, бавните остават същите като на сегашната (би трябвало да е 1.222).
                          Първоначално публикуван от Lazar
                          Да, така е, но си мисля, че комплект пиньони и корони ще излезе по-евтино от цяла раздатка.
                          Не е необходимо да се подменя цялата раздатка. Горе долу еднакво във финансово отношение излизат и двете смени (като цена на покупка).

                          Първоначално публикуван от Nightcrawler
                          ...С поставянето на 1.410 раздатка се променят само бързите, бавните остават същите като на сегашната (би трябвало да е 1.222).
                          Аз за първи път чувам за кит който променя предавателното отношение само на бързи... Кажи повече подробности - откъде, производител, т.н. Аз бих сменил корона и пиньон (е, и касетка, така и така... ) в твоя случай...

                          Коментар


                          • #14
                            До: Еволюцията на едно Дискавъри

                            На всички раздатки ЛТ230 , "бавните" са еднакви - 3.32. Разликите са само в "бързите" . За справка превод от Ашкрофт трансмишън

                            Кит за промяна само на бързите има тук, само че е за точно обратното - от 1.4 към 1.2. А като гледам цените, една раздатка от Дифендър на старо, може и да излезе почти на същите пари.
                            Последно редактирано от Lazar; 08-07-08, 12:08. Причина: сменен линк

                            Коментар


                            • #15
                              До: Еволюцията на едно Дискавъри

                              Lazar го е написал вече - със смяната на раздатката се променят само бързите. Братята ингилизи точно това правят при поставяне на такъв размер гуми - казват, че се отразявало доста добре. Засега ще го карам така, догодина може да направя упражнението със смяна на раздатка (ако се появи проблем - по-рано, естествено), че засега горе-долу си купих още едно Дискавъри...

                              Относно спъването - вярно е, че има нещо такова, но за моя стил на каране ме устройва напълно (честно казано, очаквах доста по-тромаво да стане Диското).


                              Това, което не съм проверил (но не съм забравил), е как се променя разхода на гориво. По съвсем груб и сметки (гледане на стрелката на нивомера) няма непоносима разлика, но тепърва ще го засичам.
                              A Land Rover would never turn up to collect an Oscar.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X