Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Еволюцията на един Рейндж Ровър Класик

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Еволюцията на един Рейндж Ровър Класик

    Най-накрая се наканих и аз да понапиша нещо и да представя моя Рейндж Ровър Класик. Но първо искам да споделя какво беше определящо за избора.
    Като цяло можем да разделим офф роуд автомобилите на експедиционни и горски. Първия тип са сериозни по размер машини за по-продължителни пътувания във и извън България. Имат достатъчно място да си понесеш багажа за спане на бивак за няколко дни и са достатъчно комфортни за дълъг път. Добър пример за такъв автомобил е големия Патрул на братя Петрови, 80-ятката на Събин или Патриота на Иван Алексиев. Втория тип коли са тези, с които влизаме в гората. И ако при експедиционните проходимостта е важна, то при горските тя е водеща. Те се използват главно за удоволствие из тежки терени и при по-кратки преходи. Размера им е по-малък с цел повишена проходимост. Типични такива машини са Вранглерите на Боби и Маркан, Паджерото на Кики или Самурая на Хънтъра.
    Моята цел беше да имам машина пригодна и за двата типа каране, но без да влизам в прекалено хард изпълнения( стил Марканови дерета). Исках да имам универсална, доколкото може, за българските условия кола, с удобства и за дълъг път, и с прилична проходимост за гората, без да изпадам в прекален екстремизъм.
    В края на октомври 2007 Яро ми се обади, че с Асен-Дезки са открили един уникален автомобил на Горубляне. Почти невероятен като комплектация. Рейндж Ровър Класик 300 ТДИ, с раздатка Борг Уорнър и скоростна кутия Р380. Произведен 1994 година, с таблото на Р38, климатик и запазена вътрешност. С махагон и плюш в купето, електрически шибедах и пълен ел. пакет. Добре запазен, инглиш рейсинг грийн на цвят и на отлична цена. Освен това Рейнджа е на 100 инчова база, тоест по-къс от дългия Дифендър и по-дълъг от късия. На същото като качества шаси, с цели мостове без блокажи. С много добри свесове и отлична артикулация на мостовете, заложени конструктивно. Отидох да го видя, влюбих се и на 2 ноември колата беше прехвърлена в КАТ на мое име.
    Ето го преди покупката отвън

    и отвътре

    Веднага след това возилото се озова при Боби (CJ7) за смяна на всички течности и ремъци. Подменени бяха и няколко ролки на ремъците. За късмет фирма Ликон имаха нужното окачване, 2”, производство на австралийската фирма Ловелс. За повоче подробности за Ловелса ето тук. Следващата стъпка беше подмяна на гумите. Спрях се на БиЕф Гуудрич АТ, тъй като като по-скоро за експедиционна кола те са по –подходящи от гледище на комбинираното шофиране асфалт-лек офроуд-каменисти и кални терени. По първоначални данни след лифта на окачването с 2 инча гуми с размер 265/75/16 трябваше да влязат безпроблемно. Междувременно се сдобих и с фланци 38 мм, сертифицирани по ТUV, от фирма Гладиатор – Офф Роуд техник от Пловдив. С гумите и фланците се озовах при Голди. Но дори и неговия майсторлък не може да разшири калниците и се оказа, че въпреки всичко гумите опират.
    Ето фланците
    Ето и резултата
    Голди резна малко калниците с флекса, но и това не помогна и в последствие се наложи фланците временно да бъдат свалени.
    На едно от първите ми излизания в Лозенска планина, след малко хард, се оказах със скъсан заден ляв амортисьор. Бързия оглед, направен от Митко Фулдата, показа, че на задните носачи има кръгли чашки, в които влиза уплътнението и оста на ама. Явно за стандартния това не е проблем, но за по-голямото уплътнение и по-дълъг и твърд амортисьор се оказва пагубно ограничение на наклона при артикулация на моста. В резултат се създава странично напрежение и се къса ама. При последващите операции въпросните „чашки” бяха отстранени с чук и длето- крепяха се на 4 точкова заварка. За съжаление нямам снимки на въпросните "чашки" и процеса на отстраняването им. Сега съм с пружини и предни амортисьори Ловелс и задни амортисьори и кормилен демпфер( сменен също от Фулдата) Трайл Мастер.
    По отношение на гумите решението беше оставено временно, но беше ясно, че ще е рязане.
    Ето автомобила без да е рязан и без фланци
    Междувременно насред София ми се откъсна една пластина в скоростната кутия и останах само с 1 и 3 скорост, но Митко Фулдата отново бе на висота и завари пустото желязо, а и отремонтира ръчната спирачка, която се беше нещо зачупила.
    Миналата седмица колата отново се върна при Боби за рязането на калниците, смяна на смачканите в Средна гора теникии( купих си нов калник и ламарината, която седи между челното стъкло и капака на двигателя. Дори същия цвят), подмяна на спирачната течност и слагане на ремък и ролка за климатика. Свалена беше и предната пластмасова престилка с халогените, която определено разваляше свеса отпред. Боби и Миро се постараха мнoго и в резултата на отличната им работа, ако човек не знае истинската линия на калника, трудно може да познае, че е рязано. Дори подкалника беше огънат с пистолет с горещ въздух по новата линия. Махнахме и страничните пластмасови ъгли на предната броня, поправиха ми измиването на фаровете и сложиха времнна кръпка на едно доста изгнило място на десния калник. Боби дори поизчука изкривения капак на двигателя и сега почти не личи смачканото в Средна гора. А и с работещ, и то доста добре, климатик, си е просто различно в големите жеги. Дори се оказа, че климатика е двузонов, естествено механичен, и позволява на пътника да се поддържа различна температура от на водача. Абе гъзария.
    Ето какво е изрязано
    И как изглежда джипа сега
    Ето как изглеждат и калниците и гумите отблизо


    В момента, както може да се уверите, возилото ми има доста по рaзличен и агресивен вид. В следващия пост ще има още снимки oт първото каране след промяната в планината. Сега чакам странични гумени уширители за калниците, че с фланците гумата излиза доста и хвърля здраво, а следващата стъпка ще е нова предна броня.
    Последно редактирано от zzlatev; 07-07-08, 21:24.
    LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
    www.ADV-Bulgaria.com

  • #2
    До: Еволюцията на един Рейндж Ровър Класик

    Браво!
    Много интересна тема, още повече, че и аз в момента привършвам подобни мероприятия (даже ще използвам и тук възможността да ти се извиня, че ти "откраднах" името на темата )

    За гумените уширители на какъв вариант се спря, че на мен засега не ми се дават ~160 паунда за оригинални такива, а определено ми предстои още рязане...
    A Land Rover would never turn up to collect an Oscar.

    Коментар


    • #3
      До: Еволюцията на един Рейндж Ровър Класик

      Браво,
      Най-накрая и ти да напишеш нещо за колата тука!
      Пожеланията съм ти ги отправял и лично...

      П.П. Хареса ми как Боби ти е подстригал калниците..

      Коментар


      • #4
        До: Еволюцията на един Рейндж Ровър Класик

        Първоначално публикуван от Nightcrawler Преглед на мнение
        Браво!
        Много интересна тема, още повече, че и аз в момента привършвам подобни мероприятия (даже ще използвам и тук възможността да ти се извиня, че ти "откраднах" името на темата )

        За гумените уширители на какъв вариант се спря, че на мен засега не ми се дават ~160 паунда за оригинални такива, а определено ми предстои още рязане...
        Фирма Ликон предлагат 2 вида( телефона го има в електронния магазин на Форума) . Тези, които ще сложа аз, се слагат отстрани на калниците със самонарезни рапидки. Втория модел са една идея по-широки, но рапидките се навиват отдолу, ако калника ти има сгъвка, която покрива подкалника.
        LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
        www.ADV-Bulgaria.com

        Коментар


        • #5
          До: Еволюцията на един Рейндж Ровър Класик

          Злати, пожелавам ти да го завършиш.
          А от опит мога да ти кажа, че това ще стане само и единствено когато ти си доволен от резултата.

          Коментар


          • #6
            До: Еволюцията на един Рейндж Ровър Класик

            Първоначално публикуван от zzlatev Преглед на мнение
            Фирма Ликон предлагат 2 вида( телефона го има в електронния магазин на Форума) . Тези, които ще сложа аз, се слагат отстрани на калниците със самонарезни рапидки. Втория модел са една идея по-широки, но рапидките се навиват отдолу, ако калника ти има сгъвка, която покрива подкалника.
            Аз май ще минавам на варианта, който се закрепва отстрани, че част от сгъвката замина
            На метър се продава тези уширения, нали?
            A Land Rover would never turn up to collect an Oscar.

            Коментар


            • #7
              До: Еволюцията на един Рейндж Ровър Класик

              Първоначално публикуван от Nightcrawler Преглед на мнение
              Аз май ще минавам на варианта, който се закрепва отстрани, че част от сгъвката замина
              На метър се продава тези уширения, нали?
              Да, мериш и поръчваш. При мен са точно 5 метра за 4-те калника.
              LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
              www.ADV-Bulgaria.com

              Коментар


              • #8
                До: Еволюцията на един Рейндж Ровър Класик

                При теб има ли ги тези ламарини, които съм снимал на Диското? Тоест, сигурно ги има, ама същите ли са? Опират ли в тях гумите? Защото при мен основно това се явява проблем - трябва да изправям ъгъла, където опират задните гуми.
                A Land Rover would never turn up to collect an Oscar.

                Коментар


                • #9
                  До: Еволюцията на един Рейндж Ровър Класик

                  Отзад не опира никъде, ще погледна и ще пиша как изглеждат тия железа при мен. Но не забравяй, че аз имама 2" лифт на окачването. И самото окачване е с повишена товароносимост. За да вози меко, трябва да карам винаги 100-ина кила отзад.
                  LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
                  www.ADV-Bulgaria.com

                  Коментар


                  • #10
                    До: Еволюцията на един Рейндж Ровър Класик

                    И аз съм с 2" инча лифт, обаче сложих по-големи гуми от това, което смятах и сега ще има доработки
                    A Land Rover would never turn up to collect an Oscar.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Еволюцията на един Рейндж Ровър Класик

                      А колко струват фланците? Ако не е тайна.
                      За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                      Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Еволюцията на един Рейндж Ровър Класик

                        Тези специално към 650 лева, за Рейндж засега могат да бъдат купени само от Гладиатор. Нито при Вромос, нито другаде има такива.
                        LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
                        www.ADV-Bulgaria.com

                        Коментар


                        • #13
                          До: Еволюцията на един Рейндж Ровър Класик

                          Красавец, вярно е класика!
                          Дай повече снимки.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Еволюцията на един Рейндж Ровър Класик

                            Първоначално публикуван от Nightcrawler Преглед на мнение
                            При теб има ли ги тези ламарини, които съм снимал на Диското? Тоест, сигурно ги има, ама същите ли са? Опират ли в тях гумите? Защото при мен основно това се явява проблем - трябва да изправям ъгъла, където опират задните гуми.
                            Има я само от страната на резервоара, явно е за защита на горивопровода. Тръкнал съм и с гумата ръба, явно при онова приключение в Лозенска планина наистина добре съм сгънал моста. Отсам е опрял и беше се измъкнала пружината, от другата страна скъсах амортисьора. От другата страна на колата тенекията е далече и права . Ето как изглежда откъм резервоара
                            LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
                            www.ADV-Bulgaria.com

                            Коментар


                            • #15
                              До: Еволюцията на един Рейндж Ровър Класик

                              евала много добре се е получило!!! И мен ме чакат подобни реформи по рейнжа

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X