Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Охлаждане: перки в двете посоки

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Охлаждане: перки в двете посоки

    Какво ще стане, ако перката на радиатора се включи наопаки и започе да духа от двигателя към радиатора? Идеята ми е, всичката жега от двиателя да не се духа към купето, където и без това е горещо тези дни, а напред. И така и така ще се боря с охлаждането на руския чугуний тези дни, въпросът е да си правя ли труда да пробвам да обръщам посоката с още две релета?

    Или схемата е доказано и очевидно погрешна, а аз не забелязвам, защото ми е жега?

    Има ли го направено някъде?

    Сещам се за няколко проблема:
    1. ще се конкурира с насрещния вятър - значи ще работи наопаки само на неподвижен автомобил, а при движение трябва да се обръща нормално.
    2. моторчето на перката ще работи при по-висока температура (ама точно този модел се е доказал в монтаж и пред, и зад радиатора)
    3. ефективността на охлаждането ще е малко по-ниска - ще се ползва въздух, който частично обикаля около изпускателната уредба (а иначе минава около нея след радиатора и на финала излиза по-горещ)
    4. честото обръщане на посоката може да износи четките неравномерно (майната им)
    5. самите перки не са еднакво ефективни в обратна посока (доста несиметрични са)

    Други съображения?

    п.с.
    Първата ми идея дойде от използването на парното в ролята на допълнителен охладител в труден момент. Замислих се дали не е удачно да сложа копченце за обръщане на посоката му, за да не ме сварява в такива моменти. Веднага се порицах за лададжийското мислене! Такива моменти просто не трябваше да има, а за целта ел. перка трябва да има на охладителния радиатор и ТЯ евентуално да се обръща.

  • #2
    До: Охлаждане: перки в двете посоки

    Причини няколко:

    - На двигателя не му пука дали ти е жега . Интересува го как да се охлади най-добре. А най-добре може да се охлади като прекара през радиатора хладен въздух от вън, а не горещ въздух от двигателния отсек.

    - Аеродинамиката която спомена - при скорости над няколко десетки километра в час вентилатора няма интерес да пикае срещу вятъра, пардон, да се опитва да изкара горещия въздух срещу посоката на движението. Много по-лесно му е в Рим по римски - да вкарва въздух който така и така напира да влезе.

    - До колкото съм чувал на Honda VFR (мотоциклет) вентилаторите работят в двете посоки според случая - в задръстване изкарват въздуха напред към гумата, в останалото време си бачкат в нормалната посока. Но там около двигателя е доста нагъчкано.
    Издъних се на Тюринг теста

    Коментар


    • #3
      До: Охлаждане: перки в двете посоки

      Двигателя не го загрява толкова топлия въздух след радиатора, разлика няма да има.
      Виж това за парното си е идея за патент.

      Коментар


      • #4
        До: Охлаждане: перки в двете посоки

        Ама, как ще охладиш радиатора с горещ въздух....

        Коментар


        • #5
          До: Охлаждане: перки в двете посоки

          Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
          Причини няколко:

          - На двигателя не му пука дали ти е жега ... До колкото съм чувал на Honda VFR (мотоциклет) вентилаторите работят в двете посоки според случая - в задръстване изкарват въздуха напред към гумата, в останалото време си бачкат в нормалната посока. Но там около двигателя е доста нагъчкано.
          На двигателя знам, че не му пука за мен, но това е взаимно. Охладителната уредба ще придобие сериозен резерв с поставянето на ел. перки. Ако може част от резервът да се използва за да не умра аз от жега, ще е бонус.

          Аеродинамика - на мен мисълта ми беше точно за задръстванията и за бавното движение при труден офроуд.

          Сведението за Honda VFR е ценно, специално благодаря.

          ceko26, не си прав. Двигателят е термостатиран, радиаторът, общо взето, е със същата температура или малко по-ниска. В каква посока ще прекарваш въздуха не е важно, той ще отнесе еднакво количество топлина. Разликата е в изпускателната уредба, която има много по-висока температура от двигателя. Тя разваля сметката, защото е с много по-висока температура, а в тази схема ще я охлаждам по-добре (за сметка на двигателя). Хубавото е, че около нея не минава много от въздуха.

          Колкото до патента - 1. аз съм против патентите като такива и 2. идеята е полезна за из път, но ако си сложа копче, ще ме е срам. То ще означава, че отказвам принципно да реша проблема, а си оптимизирам кръпките.

          nikito776: виж отговора към ceko26, охлаждането е почти еднакво.

          Давайте други съображения?
          Последно редактирано от Ясен; 19-06-08, 10:44. Причина: правопис

          Коментар


          • #6
            До: Охлаждане: перки в двете посоки

            Вероятността за задръстване на радиатора с боклуци (вдигнати от предните гуми) се увеличава при смяна на посоката. И тъй като идеята е да не топли купето, може би по-добро решение може да се намери чрез създаване на подходящ въздушен поток между купето и двигателната част. Имам предвид монтиране на допълнителен вентилатор(и), който да издухва топлия въздух (може би встрани или надолу ) преди да е стигнал до купето.

            Коментар


            • #7
              До: Охлаждане: перки в двете посоки

              При висока скорост обикновено самата скорост вкарва достатъчно въздух, за да има добро охлаждане, така че едва ли тогава ще се наблюдават големи проблеми. Карал съм 150 километра извънградско с напълно неработещ вентилатор, без двигателя да загрее повече от нормалното... после чаках в покрайнините на София да стане полунощ, за да пуснат светофарите на жълто .Не познавам обаче конкретния двигател, така че е възможно да има проблеми при някаква средна по големина скорост.

              Формата на перката обаче си мисля, че ще е сериозен проблем. Дори малки изменения в нея могат да увеличават и съответно намаляват ефективноста в някоя от двете посоки, пък предполагам като са я правили са я съобразили да е максимално ефективна само когато духа навътре, т.е. ако се прави нещо такова, може би ще трябва да се обърне и самата перка.

              За друго не мога да се сетя, но имам особеното усещане, че всички пропускаме нещо, защото иначе все някой щеше да си произвежда така колите...
              Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

              Коментар


              • #8
                До: Охлаждане: перки в двете посоки

                И аз имам такова усещане, но ето на, мотори правят така.

                Коментар


                • #9
                  До: Охлаждане: перки в двете посоки

                  Карал съм VFR 1000 и не съм забелязал реверс на вентилаторите, но Ясене защо не си направиш един реверсивен превключвател и да тестваш в някое задъстване
                  Мисля, че това е правилният път.
                  "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                  Коментар


                  • #10
                    До: Охлаждане: перки в двете посоки

                    Мисля че търсиш в грешната посока.
                    На VFR-а (ставаше въпрос за туристическия, 750-800, че и не съм сигурен дали наистина е с такава система) двигателят е затворен съвсем в пластмаси и прочие, и за това е нужна такава система. Ако въобще я има.

                    Екстракторни вентилатори (някъде в частта на двигателния кош близка до купето) ще са нужни на някаква дивна бегачка с двигател капсулован в тесен кош и покрит отдолу с аеродинамични кори.

                    До колкото разбрах говориш за охлаждане на руски чугун - според мен много по-голям успех ще имаш с друг вентилатор, друг радиатор, или комбинация от двете, различна водна помпа, и т.н. Там повечето концепции са на десетилетия, и мегдан за подобряване на съществуващата система не трябва да липсва.

                    Да не говорим че вентилаторите май са оптимизирани за работа в една посока. Ако ги обърнеш няма да са ефикасни дори теорията ти да е наред.
                    Издъних се на Тюринг теста

                    Коментар


                    • #11
                      До: Охлаждане: перки в двете посоки

                      Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                      Да не говорим че вентилаторите май са оптимизирани за работа в една посока. Ако ги обърнеш няма да са ефикасни дори теорията ти да е наред.
                      Точно за това си мисля, че ако теорията е вярна, ще е небходимо по-скоро да се обърне целия вентилатор, а не посоката му на въртене. Тя може да се променя евентуално при висока скорост, за да помага леко, макар и по-малко ефективно... но в задръстването с въртяща се не в посококата, за която е предназначена перка, се съмнявам да е удачно.
                      Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Охлаждане: перки в двете посоки

                        Идеята за парното и обръщането на потока съм я мислил отдавна, но проблемът е, че най-често там вентилаторчетата са центробежни и е невъзможно обръщане на посоката по принцип...

                        Коментар


                        • #13
                          До: Охлаждане: перки в двете посоки

                          Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                          Идеята за парното и обръщането на потока съм я мислил отдавна, но проблемът е, че най-често там вентилаторчетата са центробежни и е невъзможно обръщане на посоката по принцип...
                          на Нива е аксиално.

                          Колкото до перките, тези са се доказали в "обърнат" режим - слагат ги и на Самара и ефектът е по-добър от оригиналните.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Охлаждане: перки в двете посоки

                            Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                            ...До колкото разбрах говориш за охлаждане на руски чугун - според мен много по-голям успех ще имаш с друг вентилатор, друг радиатор, или комбинация от двете, различна водна помпа, и т.н. Там повечето концепции са на десетилетия, и мегдан за подобряване на съществуващата система не трябва да липсва.
                            Аз тъкмо с подобрения съм се заел. Вместо една перка зацепена на водната помпа и без кожух - две електрически, пред радиатора. Радиаторът е ъпгрейднат още от завода колкото може и има ефект. Цялата тема беше размисъл да пробвам ли реверсивни перки и какво може свирепо да се оплеска.

                            Заключение - ще пробвам.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Охлаждане: перки в двете посоки

                              Ако има място, можеш да монтираш една перка пред радиатора, обърната в обратната посока и само да превключваш кой вентилатор да работи. Така и двата вентилатора ще раборат в правилната посока, а и ще е по-лесно за реализация от "жичкаджийска" гледна точка.
                              Не чета коментари и не отговарям на такива.

                              И коментаторите...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X