Какво ще стане, ако перката на радиатора се включи наопаки и започе да духа от двигателя към радиатора? Идеята ми е, всичката жега от двиателя да не се духа към купето, където и без това е горещо тези дни, а напред. И така и така ще се боря с охлаждането на руския чугуний тези дни, въпросът е да си правя ли труда да пробвам да обръщам посоката с още две релета?
Или схемата е доказано и очевидно погрешна, а аз не забелязвам, защото ми е жега?
Има ли го направено някъде?
Сещам се за няколко проблема:
1. ще се конкурира с насрещния вятър - значи ще работи наопаки само на неподвижен автомобил, а при движение трябва да се обръща нормално.
2. моторчето на перката ще работи при по-висока температура (ама точно този модел се е доказал в монтаж и пред, и зад радиатора)
3. ефективността на охлаждането ще е малко по-ниска - ще се ползва въздух, който частично обикаля около изпускателната уредба (а иначе минава около нея след радиатора и на финала излиза по-горещ)
4. честото обръщане на посоката може да износи четките неравномерно (майната им)
5. самите перки не са еднакво ефективни в обратна посока (доста несиметрични са)
Други съображения?
п.с.
Първата ми идея дойде от използването на парното в ролята на допълнителен охладител в труден момент. Замислих се дали не е удачно да сложа копченце за обръщане на посоката му, за да не ме сварява в такива моменти. Веднага се порицах за лададжийското мислене! Такива моменти просто не трябваше да има, а за целта ел. перка трябва да има на охладителния радиатор и ТЯ евентуално да се обръща.
Или схемата е доказано и очевидно погрешна, а аз не забелязвам, защото ми е жега?
Има ли го направено някъде?
Сещам се за няколко проблема:
1. ще се конкурира с насрещния вятър - значи ще работи наопаки само на неподвижен автомобил, а при движение трябва да се обръща нормално.
2. моторчето на перката ще работи при по-висока температура (ама точно този модел се е доказал в монтаж и пред, и зад радиатора)
3. ефективността на охлаждането ще е малко по-ниска - ще се ползва въздух, който частично обикаля около изпускателната уредба (а иначе минава около нея след радиатора и на финала излиза по-горещ)
4. честото обръщане на посоката може да износи четките неравномерно (майната им)
5. самите перки не са еднакво ефективни в обратна посока (доста несиметрични са)
Други съображения?
п.с.
Първата ми идея дойде от използването на парното в ролята на допълнителен охладител в труден момент. Замислих се дали не е удачно да сложа копченце за обръщане на посоката му, за да не ме сварява в такива моменти. Веднага се порицах за лададжийското мислене! Такива моменти просто не трябваше да има, а за целта ел. перка трябва да има на охладителния радиатор и ТЯ евентуално да се обръща.
Коментар