Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Евтин "ЛИФТ" на Jeep Cherokee XJ - 2,5" отпред и 5" отзад

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Евтин "ЛИФТ" на Jeep Cherokee XJ - 2,5" отпред и 5" отзад

    Джипката е Jeep Cherokee XJ Limited 1989 4l AW4.

    Отпред се ползват дуралуминиеви подложки с височина малко над 2,5".

    Отзад се ползват ресорни листа от Волга ГАЗ 24 + няколко от оригиналните листа.

    Височина отпред преди повдигане 31"

    Височина отзад преди повдигане <29"

    Всичко бе направено в полеви условия, джипа бе повдиган отзад за теглича с помоща на хай джак, подсигуряване винаги под мостовете с по две стойки, повдигане на купето с маслен тръбен крик, повдигане/спускане при главината с маслен крик.

    За допълнително подсигуряване по време на работа подложих под купето 2 гуми с джанта(резервната + гумата която свалям)

    Размерите ключове и вложки необходими за целия процес са: 13мм, 15мм, 18мм, 19мм, 20мм, 21мм и 24мм...

    Започнах със задна лява страна.

    - Свалям гумата, бе сериозна борба, имам 5 гайки от които, една секретна, 2 гайки на 18мм и 2 на 19 мм, това се дължи на "добрата подръжка" от предишния собственик, някой от гайките бяха монолитни 19мм, други 18мм + капаче за да станат на 19мм, всички без монолитните, които са никелирани, бяха гнусно ръждясали и свалянето бе гърч, ВД40, почукване и ключ с лост...

    - повдигнах купето, подпрях моста, подпрях купето, подпрях 3те гуми с големи камъни, колата бе с опъната ръчна спирачка, в режим 4х4 ниски, автоматика на Р...

    - с телена четка почистих всички болтове и гайки, които предстояха да бъдат развивани, добро търкане, последващо обилно третиране с един спрей на ВЮРТ за развиване на корозирали винтове...

    - откачих пружините обтягащи жилата на ръчната спирачка

    - откачих стабилизиращата щанга от към биелетката, добре е да стане в началото защото облекчава много развиването на 4те гайки по-долу...

    - разхлабих но не развих напълно 4те гайки на У скобите държащи ресора, те бяха лесни след като са предварително накиснати от спрея

    - свалих гайката на амортесьора, освободих го и той остана да виси само горе

    - свалих гайките на ресора и го отделих от моста

    - свалих моста надолу, тук се внимава много, хода на моста е ограничаван от спирачното маркуче !!!

    - спирачната тръбичка се държи за купето с помоща на фиксираща пластинка, пластинката леко се почуква и издърпва в посока отвесно надолу, това освобождаване е точно при снадката на гумения маркуч с металната тръбичка, ако не се направи сега, риска е късане на маркучето защото то пречи на моста да слиза на долу...

    - сега вече моста може да слиза докато упре в земята )

    - почиства се с четката, напръсква се гайката на болта държащ листата на ресорите, развива се внимателно

    - свалих скобите фиксиращи листата на ресора, със секач, леко почукване и огъване докато освободят

    - свалих листовете на ресора като най горния т.н. основен лист остана

    - развих и свалих болта държащ ресора от задната му страна(страната на аспуха), тъй като листа бе само 1 стана лесно и безопасно, не препоръчам развиването му и отделянето му от планката преди този момент...

    - освободих и почистих листовете от Волга, те са на 98% еднакви с на Черока, отвора в средата за фиксиране на отделните листа е може би с 1-2 мм по-голямо Ф от на Чероки

    - отрязох ушите на Волговия основен лист, намалих дължината на основния лист до дължината(приблизително, няколко мм разлика) на основния лист на Черока, оформих краищата му

    - ползвах 4 листа от Волга, основния с отрязаните уши, най-долния т.н. товарен и останалите бяха основния на Черока, следващия под него от Черок, направих пакета от 7 листа, наместих го и го стегнах с чисто ново болтче, Ф 8-10мм с дължина 70-80 мм не помня точно, якостта е добре да е поне 8,8...

    - не затягайте пакета, просто го фиксирайте, стегнете ли болта, листовете се огъват във формата на дъга и поставянето им на място е невъзможно без да се развият и 2та болта държащи ресора към купето!

    - не поставих от пластмасовите подложки обиращи шума, просто нямах налични, а нямах и магазини наблизо, това не е фатално и е само временно

    - вече сглобен пакета, закачих задния болт на ресора към планката, завих но не напълно

    - центрирах внимателно болта да влезе в дупката на моста, говоря за болта държаш листата фиксирани, предварително е нужно да се изпили главичката на болта за да влезе в дупката, може би около 12 мм Ф

    - цялото наместване за закрепване на задния болт, и т.н. става с игра(маслен крик под моста и друг под главината) с височината на моста спрямо купето(тое фиксирано и не го пипам)...

    - закрепения пакет и влезлия вече болт в леглото си върху моста е времето за поставяне на У скобите, може да се наложи малко да се пристегнат листата на ресора посредством централния болт...

    - при закрепени У скоби с 4те гайки, и закачен пакет ресори за купето, си донатяга окончателно централния болт, наместват се ресорите за симетрично прилягане спрямо основния, с това притягане в средата целия пакет се огъва и повдига купето/сваля моста, натяга се до нужната степен(все още нямям динамометричен ключ и не знам колко точно, НО НЕ ДО ОТКАТ)...

    - затягат се 4те гайки на У скобите, ресора е фиксиран спрямо моста така, че няма притеснения

    - повдига се моста, закрепва се обратно амортесьора

    - и тук е момента да се плесна по челото ) забравих да сложа биелетката на стабилизиращата щанга, тя се държи от У скобата откъм главината ), е да ама не всичко става като по вода, У скобите не им достига дължина и затова пропуснах умишлено да закача стабилизращата щанга, трябват по-дълги У скоби с около 15 мм...

    - донатегнах всичко и поставих обратно гумата, лявата страна е идентична с тази разлика, че там няма гумено спирачно маркуче, което да ограничава хода на моста, тоест е по-лесно и бързо да се повдигне...

    - Тук е мястото да спомена, че 5" не са шега лифт и се налага, корекция на ъгъла на диф/кардан/раздатка, тоест се налага да се повдигне фланеца на дифа в посока към раздатката, това може да стане с клиновидна подложка под пакета ресори, между моста и ресора, така се поправя ъгъла до безопасни стойности...

    - Аз разбира се нямам още готов клин, и затова карам по-бавно и внимателно, проблема с ъгъла става по-голям с увеличаването на скоростта, затова докато коригирам всичко макс 80 км/ч...

    СЛЕДВА ПРОДЪЛЖЕНИЕ...
    Прикачени файлове
    Последно редактирано от BatGeorgeone; 26-04-08, 19:26. Причина: ...
    Бъдете живи и здрави!

  • #2
    До: Евтин "ЛИФТ" на Jeep Cherokee XJ - 2,5" отпред и 5" отзад

    Браво, но без снимки не важиш Гумите какви ще са?

    ПП: Гайките са си такива, оригинално излизат с капачки на тях, но в последстви падат. Част от моите също ги няма.
    99 WJ V8, 5" lift long arm, 35"...
    It's a Jeep thing - you wouldn't understand..!

    Коментар


    • #3
      До: Евтин "ЛИФТ" на Jeep Cherokee XJ - 2,5" отпред и 5" отзад

      Къде я мериш тази височина 31"

      Коментар


      • #4
        До: Евтин "ЛИФТ" на Jeep Cherokee XJ - 2,5" отпред и 5" отзад

        Пламене ще те помоля да разчистиш после коментарите да са след 2рия ми постинг, продължението със снимките

        Сега съм на работа и малко ще пусна пауза
        Бъдете живи и здрави!

        Коментар


        • #5
          До: Евтин "ЛИФТ" на Jeep Cherokee XJ - 2,5" отпред и 5" отзад

          ПРОДЪЛЖЕНИЕ...

          Повдигане на предна част посредством струговани подложки от дуралуминий:

          - развиване на гайките на гумата, мисля започнах с предна дясна...

          - повдигане на купето, подпиране на купето с 2те гуми, повдигане на моста, подпиране на моста с 2 стойки

          - почистване с телена четка на всички болтове/гайки за развиване и напръскване обилно със спрей

          - внимателен опит за сваляне на биелетка на стабилизираща щанга, не става, и предницата е "добре подържана" и биелетката се скъса като мокра цигара, оказа се, че 1/2 от стъблото и бе износено ...

          - сваляне на планката държаща преден амортесьор, 2 болтчета 13мм

          - следва пластинката, която държи долната част на пружината, едно болтче отново май бе 13мм

          - следва сваляне на моста до долу

          - в един магазин в Монтана случайно видях скоби за сваляне на пружини, 2 броя за 20тина лв, а търсех телена четка за флекс ) кажете ми, че няма съдба после скобите се поставят така, че да може да се извади после пружината а и да може после да се сложи, размера на болта на скобата бе малко особен мисля 20 или 21 мм не помня точно, метнах се с тресчотката и по-малко редувайки 2те скоби стегнах пружината може би с около 15 см за да излезе свободно...

          - бъдете МНОГО ВНИМАТЕЛНИ С ПРУЖИНАТА, енергията на свита/натегната пружина е достатъчна на потроши пръсти/ръце, да извади очи и да нанесе дори фатални поражения, бъдете изключително внимателни при наместването на скобите, при натягането и после при сваляне/качване на пружината, никакви резки напъни или хвърляне по земята!!!

          - след като се свали пружината, се сваля гумената подложка, която е в горната част от към купето

          - оказа се, че размерите от http://jeep.avtograd.ru/Cherokee/cha...ont_spacer.htm не са много точни или стругаря е оставил няколко микрона в повече на вътрешния диаметър на подложката, наложи се намесата на чука, нежно и деликатно с 5-6 "подканяния" подложката влезе...

          - обратно поставих гумената подложка, тя влиза доста плътно и задържа неподвижно "спейсъра"

          - внимателно поставям обратно пружината, намествам долния и край в леглото на моста

          - за да ми е по-лесно отпускането на пружината повдигнах моста, свалих малко купето и така доста по-лесно и бързо става свалянето на скобите от пружината...

          - преди напълно да освободя пружината, я донаместих да легне добре в местото си към моста

          - напълно освободих скобите, и повдигнах малко купето, свалих малко моста за да мога да вкарам амортесьора в леглото му

          - сложих планката, закрепих болтовете и фиксирах амортесьора

          - сложих планката фиксираща долната част на пружината, стегнах болта напълно и затегнах и болтовете на амортесьора

          - прегледах дали съм затегнал и наместил добре всичко и сложих обратно гумата и преминах към лявата страна на джипа...

          - лявата страна е идентична на дясната, вече знаех, че съм още една биелетка "назад" и лявата бе "тотал щета", смело я скърших и повторих операцията...

          - фиксирах стабилизиращата щанга към купето, за да не мърда и да направи беля в движение, за разлика от задната стабилизираща щанга, която свалих цялата, напълно, поне докато не си направя нови по-дълги биелетки...

          Притегнах си всички гайки на гумите, проверих дали съм наместил затегнал всичко по редната и задната част на окачването и направих 2-3 кръгчета наоколо за да видя поведението на джипа, разбира се всичко бе в очакваните посоки:

          - возията от пред леко се подобри, по-меко поема ударите от изпъкнали неравности по пътя

          - отзад возията стана по-мека при гърбици но заради "окапалите" задни амортесьори блъскаше при дупки и спускането на моста след гърбица, това се случи и при Ферозата ми след втвърдяване на задното окачване...

          - при по-висока скорост(разбирай след 20-30 км/ч) возията определено стана по-мека, по-добре посреща неравностите...

          - разбира се има люлеене, странично като в лодка, но това отдавам на откачените стабилизиращи щанги...

          - няма вече и следа от удари и опиране на моста или щангите в купето при дупки, преди лифта често се чуваше удар метал в метал а се виждат ясно пораженията по купето и следите по калниците и мостовете от опирането им при дупки...

          - ходове на окачването не съм гледал, не ме интересуват, този джип няма здрав блокаж, все още няма добри гуми аз затова и в гората не влизам, затова ходове не ми трябват и не ме вълнуват към момента, подозирам, че са си приблизително същите( на теория по-големи заради откачените стабилизиращи щанги но и намалени заради по-твърдото задно окачване и натегнатите пружини = следователно приблизително същите )...

          Разбира се не мина без проблемчета и проблемченценца:

          - нужда от нови и по-дълги биелетки отпред

          - същото и за задната стабилизираща щанга

          - нужда от клинче, за коригиране на ъгъла на задния мост

          + нужда от скоби фиксиращи листовете ресори в пакета, купих една планка широка около 15-20 мм и дебела 3-4 мм, малко работа с флекса и направих скоби ползващи захващане от старите оригинални, които разбира се вече идват къси заради увеличения брой листове...

          - повдигайки значително предницата, носачите издърпват моста назад, кормилната шанга обаче вече упира в моста, чуха се няколко кофти звука при завой, след като малко "пораздвижих" джипката явно нещата се понаместиха и пружините малко слегнаха, защото звука изчезна и кормилната щанга спря да търка в моста, близо е но не упира, въпреки всичко си трябват по-дълги носачи, скоро ще трябва да си направя нови или да удължа оригиналните...

          - нови амортесьори, наложително поне задните, предните са си здрави

          - нови по-дълги У скоби за захващане на ресорите

          УТОЧНЕНИЕ:

          Пиша всичко по памет, бележки не съм си водил, възможно е да съм "объркал последователността" на някой манипулации и/или да съм проуснал нещо, моля да ми простите за тези неточности...
          Прикачени файлове
          Последно редактирано от BatGeorgeone; 26-04-08, 20:59. Причина: ...
          Бъдете живи и здрави!

          Коментар


          • #6
            До: Евтин "ЛИФТ" на Jeep Cherokee XJ - 2,5" отпред и 5" отзад

            Специялни поздрави!!!
            Чудесно си се справил ! Описанието на целия процес е подробно и точно , а има и снимки.
            В този форум трябва по-често да се срещат такива публикации. Информацията е полезна на всички.
            Давай все така!!!
            Успех!
            ________________________________________________________________________________________
            Grand Cherokee WJ 3.1TD 1999
            HARLEY DAVIDSON - HARITADGE SOFTAIL CLASIC 2006

            Коментар


            • #7
              До: Евтин "ЛИФТ" на Jeep Cherokee XJ - 2,5" отпред и 5" отзад

              Забравих да спомена колко ми струва всичко

              Комплект ресори от Волга, употребявани - 50 лв

              2 броя подложки - 150 лв

              2 дни труд х 100 лв на ден = 200 лв

              ---------------------

              400 лв
              Бъдете живи и здрави!

              Коментар


              • #8
                До: Евтин "ЛИФТ" на Jeep Cherokee XJ - 2,5" отпред и 5" отзад

                Здравей колега.Браво за ентусиазма и добре свършената работа.При дадените обстоятелства не е можело да направиш нищо повече.За съжаление при нестандартните подобрения по нашите джипки нещата трудно стават от първия път.Сега някой може да каже че решението е в готовите тунинговани комплекти.Да, с тях сигорно ще стане по лесно, но има и финансова страна на въпроса.Има и нещо друго.Невероятно е удовлетворението когато конструираш и осъществиш сам проекта си,и още повече когато почне да работи.При теб, като виждам желанието и мисленето с което работиш нещата ще се получат.Продължавай да споделяш с нас успехите които постигаш а също така и неуспехите защото този форум е за това, да се учим един от друг.
                А сега ще си позволя няколко съвета. Непознавам окачването на Чероки. В момента карам Патрул 260. Наскоро имах подобни проблеми с предните ресори които за момента съм решил.
                Можеш ли лесно да свалиш целия пакет? Ако можеш, направи го, комплектовай го напълно и след това го качвай. На място по трудно се работи. Виж дали не е необходимо да смениш гумените втулки.Ако монтираш клин между ресора и моста ще промениш ъгъла на кардана но и ъгъла на болта който държи амортесора.Ще трябва да се търси решение.Между другото си мисля че с това повдигане си го върнал към заводските характеристики или си го вдигнал в рамките на нормалното,така че помисли преди да влизаш в излишни приключения.Направи пълен опис на частите,материалите,и инструментите които ще ти трябват, защото е много гадно когато си разхвърлял всичко и си се омазал яко да търсиш магазин, още повече когато не работят.
                На мен ми предстои качване на лебедка,така че и аз ще влизам в подобни игри. Но да не се оплаквам, нали затова ги имаме тези камьончета, играчки за големи и меко казано доста пораснали момчета.
                Това е от мен. Засега друго не се сещам. Ако греша който повече знае да ме поправи.
                Успех на всички и весели празници!

                Коментар


                • #9
                  До: Евтин "ЛИФТ" на Jeep Cherokee XJ - 2,5" отпред и 5" отзад

                  - внимателен опит за сваляне на биелетка на стабилизираща щанга, не става, и предницата е "добре подържана" и биелетката се скъса като мокра цигара, оказа се, че 1/2 от стъблото и бе износено ...


                  Колега и аз сменях тампони на стабилизиращата щанга но когато напънах биалетката разбрах че ще са скъса и затова нагрях биалетката съ газова горелка чак до запалване на гумините тампони след което гаиката се ръзвартя много лесно

                  А относно лифта си се справил прекрасно много ми хареса идеята ти.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Евтин "ЛИФТ" на Jeep Cherokee XJ - 2,5" отпред и 5" отзад

                    Първоначално публикуван от Andro_Pajero Преглед на мнение
                    Сега някой може да каже че решението е в готовите тунинговани комплекти.
                    Няма пълен лифт кит. В някой има повече детайли в други само по четири пружини с амортисьори, но пълен не съм виждал.
                    Ако някой го е виждал да пуска нова тема със снимки.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Евтин "ЛИФТ" на Jeep Cherokee XJ - 2,5" отпред и 5" отзад

                      Благодаря за полезните коментари и обратна връзка!

                      Андро, болта за амортесора се лекува лесно с флекса и заварка на ново, а защо не поставяне на шарнирен накрайник, като болта с резбата влиза във втулката на ама...

                      ГЪН, биелетката можех и да я отвия, поне втората но какво от това след като тя бе с износено стъбло на 40-50%, трябва си смяна и това е...

                      А Пламен е отново прав и много точно казано по темата - готов "пълен" кит почва от 1000 долара за 2-3", цената е в Щатите без доставка, тук цените за 2" почват от 2000 лева без ДДС, без поставяне...

                      Много поздрави,
                      Последно редактирано от BatGeorgeone; 27-04-08, 18:47. Причина: ...
                      Бъдете живи и здрави!

                      Коментар


                      • #12
                        До: Евтин "ЛИФТ" на Jeep Cherokee XJ - 2,5" отпред и 5" отзад

                        Трябва да се погледне и от към положителната страна на проблема. Пристига нещо за което си дал една чанта пари, изявени конструктори са си блъскали главите да го измислят и ти почваш след тях да го доизмисляш. Няма такъв кеф.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Евтин "ЛИФТ" на Jeep Cherokee XJ - 2,5" отпред и 5" отзад

                          offtopic:

                          Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                          Сега някой може да каже че решението е в готовите тунинговани комплекти.
                          Няма пълен лифт кит. В някой има повече детайли в други само по четири пружини с амортисьори, но пълен не съм виждал.
                          Ако някой го е виждал да пуска нова тема със снимки.
                          Има, има... Освен ако не говорим само за Jeep, където нямам никаква представа. Скоро, надявам се, ще има и материал по темата тук...

                          Коментар


                          • #14
                            До: Евтин "ЛИФТ" на Jeep Cherokee XJ - 2,5" отпред и 5" отзад

                            Бат Георги,това е истинското забавление - флекс и телоподаващо. Отива им и на джипките и на мъжете. Прав си, като влезнат в играта няма начин да не стане. Преди много години бях много добър заварчик, тогава имах една максима - с електрожен и резак няма невъзможни неща. Друго почти нямаше. Оттогава железата са ми слабост. Сега обаче станахме по нежни души, разглезихме се. Има вече инвертори, плазми, флексове разни. Абе добре е, става и по лесно, и по хубаво.
                            Малко се отплеснах, ама ме хфана на слабото място. Не съм се съмнявал че ще се справиш.
                            Успех!

                            Коментар


                            • #15
                              До: Евтин "ЛИФТ" на Jeep Cherokee XJ - 2,5" отпред и 5" отзад

                              Bраво! Впе4етляваща работа. Аи за тия пари......
                              Grand Cherokee 4.7HO Overland

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X