Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ТЛК - кални радиатори

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • ТЛК - кални радиатори

    Темата произлиза оттук http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=30306,http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=30306


    Тааа, след като поразглобихме това-онова (дифузьор, виско муфа, решетка) се откри следната картинка - радиатор от задната страна -



    в долната част на радиатора, това което се вижда са буци кал, не е част от купето, например. Отне ни около четири часа да разкиснем изпечената кал и след това внимателно да я измием от двата радиатора. След тези усилия те изглеждаха почти като нови:





    Сменени бяха термостата:





    и маслото. Може би не бяха за смяна, но мисля че препечен термостат и претоплено масло няма да работят, както се полага.
    В неделя (06.04.08 ) направихме проба - първо градаско каране след това- по-натоварен маршрут - до х. Тинява (след Копитото, на Витоша).Мотора се държи много добре, не загрява, работи нормално, не пуши. Горе ( над 1300 м) беше истинска зима - валеше обилен сняг, температура около 0 та, но мисля че и в по-топло време няма да имаме проблем с охлаждането. Както се казва минал е "малкият дявол".

    Поздрави
    Последно редактирано от T.T; 06-04-08, 22:33.
    Тодор Томов
    =============================
    Не е страшно да се родиш тъп,страшно е да си умреш тъп!!
    Toyota LJ70, 1KZ,+++, pics TУK

  • #2
    До: ТЛК - кални радиатори

    Първоначално публикуван от T.T Преглед на мнение
    Тааа, след като поразглобихме това-онова (дифузьор, виско муфа, решетка) се откри следната картинка - радиатор от задната страна ...
    Мммм, познато. След такива ситуации ефектът е такъв. И аз след минаването през тази кална вода се чудих като ми кипна чайникът.

    После се видя каква е била причината. Докато предницата е забита в калната вода, перката идеално разплисква калта из целия кош и в резултат радиаторът става като измазан с кал от задната страна, после калта изсъхва от топлината и ...

    Най-добре, ако има къде (обикновено няма ), радиаторът да се изплакне, доколкото е възможно. Ако не - парното на МАХ и очите в стрелката на температурата.
    Ние не сме неутрални!

    Коментар


    • #3
      До: ТЛК - кални радиатори

      Ако погледнеш първоизточника на настоящата тема, ще видиш че ситуацията е доста по-трагична. Някой е копнал дупка та да не се минава и два бора сложил като бариери след нея, ама не е знаел кои ще се явят там
      То, както се знае "знак улица не затваря" ама погледнато иначе и дупката също.
      Поздрави

      Пс. Снимах термостата, за тези които карат с мотори 1KZ, просто да го знаят как изглежда. Струва 35 лева.
      Последно редактирано от T.T; 06-04-08, 22:31. Причина: допълнение
      Тодор Томов
      =============================
      Не е страшно да се родиш тъп,страшно е да си умреш тъп!!
      Toyota LJ70, 1KZ,+++, pics TУK

      Коментар


      • #4
        До: ТЛК - кални радиатори

        Първоначално публикуван от T.T Преглед на мнение
        Ако погледнеш първоизточника на настоящата тема, ще видиш че ситуацията е доста по-трагична. Някой е копнал дупка та да не се минава и два бора сложил като бариери след нея, ама не е знаел кои ще се явят там
        Този филм не само сме го гледали, ами и сме играли в една от предишните серии, та ситуацията е добре позната.

        Ама оттогава съм се зарекъл доброволно в такива места да избягвам да влизам, че после ликвидирането на последствията може да е доста играчка.
        Ние не сме неутрални!

        Коментар


        • #5
          До: ТЛК - кални радиатори

          И аз вчера на камиончето с това се занимавах, минах без сваляне, с пароструйката ма max и някакъв препарат на ma-fra. Предварително го накисвах да се размекне засъхналата кал. Отиде ми половин ден .

          Коментар


          • #6
            До: ТЛК - кални радиатори

            Внимавай с пароструйката, че криви и кърти ламели.
            Изходите са три, ама не всички са възможни.
            Радиатор с по-редки ламели. Трябва обаче да е по-голям.
            Жалузи пред него. Ама за тях трабва да има място.
            Пръскалки като за миенето на фаровете. За тях трябва помпа за високо налягане и много голям резервоар за вода. 20 литра или повече.

            Коментар


            • #7
              До: ТЛК - кални радиатори

              Стефане, това е идея - от пръскалките за фарове файда няма, та би могло да се ползват за радиатора. Довечера, като се върне Младши, ще видя дали може да стане, а ти мисли за нещо като моторче с редукторче да върти пръскалките като на Gardena
              Поздрави
              Тодор Томов
              =============================
              Не е страшно да се родиш тъп,страшно е да си умреш тъп!!
              Toyota LJ70, 1KZ,+++, pics TУK

              Коментар


              • #8
                До: ТЛК - кални радиатори

                Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                Внимавай с пароструйката, че криви и кърти ламели.
                Изходите са три, ама не всички са възможни.
                Радиатор с по-редки ламели. Трябва обаче да е по-голям.
                Жалузи пред него. Ама за тях трабва да има място.
                Пръскалки като за миенето на фаровете. За тях трябва помпа за високо налягане и много голям резервоар за вода. 20 литра или повече.
                Според мен оправията е само махането на радиаторите оттам.
                Радиатор с поредки ламели би помогнал само на много рядка кал която да се отече, на по гъста кал която запълва калниците и джантите едва ли ламелите биха помогнали.
                Жалузи пред тях (радиаторите) , ами когато калта се набие между жалузите и радиаторите става още по сложно.
                Пръскалките ми се струва много сложна система, направо си е филм. Трябва си помпа и сложна дюза която да опръсква фронтално на ламелите цялата повърхност, а не само в точка, а за да стане това дюзата трябва да е на разстояние от радиаторите, а такова място обикновенно няма.
                Та ако може да се махнат радиаторите оттам и да се сложат отзад, като на бегачките е най добре, ама не навсякъде е възможно.
                Последно редактирано от Джамбазов; 13-04-08, 19:41.

                Коментар


                • #9
                  До: ТЛК - кални радиатори

                  А вечно се намира някой умник, който с голямо разбиране да каже че ЛуАЗа е буклук. И да се присмее баш за ЗАЗовия двигател. Сега вече и аз започвам да го разбирам.
                  Няма как да изкараш радиатора на кола с цяла кабина отзад. И жалузи няма къде да завреш, без да удължаваш муцуната. Набутай радиатори във вратите. Изхвърли вентилаторите и им сложи ежектори от ауспусите, те и ще духат. Особено за V-образните се е утепало. Или сега ще кажеш че не те кефи да не могат да се свалят стъклата? На УАЗовете форточките не им пречат много ...
                  Няма какво да правиш, освен пръскалките. Как ще ги направиш многоструйни е един тънък въпрос, разглеждан навремето от колегата Бернули. В училище имаше задача по физика. Що така фонтанчетата на чешма с няколко места за пиене стават все по-ниски към края. Използвай това

                  Коментар


                  • #10
                    До: ТЛК - кални радиатори

                    Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
                    Според мен оправията е само махането на радиаторите оттам.

                    Та ако може да се махнат радиаторите оттам и да се сложат отзад, като на бегачките е най добре, ама не навсякъде е възможно.
                    Да, съгласен съм -това е най- доброто решение, но в нашия случай преди това трябва да поизрежем това-онова, и става сложно Това с пръскачките беше на майтап, за жалузите ако са близко до радиатора - може и да стане. И въобще решението е просто - не минавай през дълбока кал Да ама и най-невъзможното
                    Поздрави
                    Тодор Томов
                    =============================
                    Не е страшно да се родиш тъп,страшно е да си умреш тъп!!
                    Toyota LJ70, 1KZ,+++, pics TУK

                    Коментар


                    • #11
                      До: ТЛК - кални радиатори

                      Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
                      Според мен оправията е само махането на радиаторите оттам...
                      Това значи изнасяне на радиатора отзад, по модела на Г-тата, рязане...

                      Коментар


                      • #12
                        До: ТЛК - кални радиатори

                        Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
                        Това значи изнасяне на радиатора отзад, по модела на Г-тата, рязане...
                        Или не влизане в калта или по често миене. Общо взето според мен проблема е в това че радиатора е топъл и калта се опича почти веднага. При мен добър ефект се е получавал като просто облея радиатора с няколко шишета вода докато калта е още прясна и мокра. Е, не отмива всичко, ама голямата гнъс пада. Мислил съм понеже имам 220 волта ток в колата да си взема някоя малка водоструика, ама те искат чиста вода, а това автоматично значи да си мъкна няколко бидончета с вода само за миене, а и не винаги е гот след локвата да вадиш и да чистиш, а колегите да си продължават по пътя. Пълно щастие няма, аз за себе си съм решил , на няколко разходки ден занимавка на автомивката. Просто нямам нерви да се занимавам с проектиране и изпълнение на система за капково напояване под високо налягане на питата на радиатора ми.

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X