Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проект на stojan_defender-a за конкурса "Най-добър проект за експедиционен автомобил"

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проект на stojan_defender-a за конкурса "Най-добър проект за експедиционен автомобил"

    След като Венци-малкият ме изпревари реших, че няма смисъл да показваме два, ако не повтарящи се, то близки проекта на база Discovery. Изпаднах в голяма чудене каква друга машина да избера за проекта. Не исках да е Defender, защото в интернет пространството има много статии, но старата любов си каза думата



    Проект за експедиционен автомобил на базата на Land Rover Defender 110



    Автомобилът, на чиято база ще се изгради офроуд енимъла, е Land Rover Defender 110 300tdi. Този автомобил се е доказал през годините като една от най-добрите експедиционни машини. Двигателят е с минимум електроника, непретенциозен към горивото, със задоволителна мощност и въртящ момент. Задвижването е full-time 4x4. Другите агрегати също са много здрави и това е доказано не веднъж и два пъти. Друг плюс на машината е, че тя е много функционална и лесно може да бъде адаптирана. Популярността и също е плюс. Не трябва да забравяме и, че Defender е проектиран точно за такъв тип експлоатация.Всяка машина експлоатирана толкова много години с незнайно каква поддръжка е нормално да има проблеми. За да може да се доверим на автомобила, то всички агрегати(двигател, скорости, раздатка, мостове) трябва да бъдат ревизирани и сервизирани. Горивопроводите и компонентите по спирачната система трябва да се подменят с нови.
    Джипът трябва да бъде основно прегледан и ако е необходимо ремонтиран.

    Окачването
    е може би най-важният елемент за една офроуд машина.
    В нашият случай то ще бъде заменено с +2" heavy duty тунингово такова. Това ще подобри офроуд характеристиките, ще позволи да бъдат монтирани по-големи гуми, а също така машината ще понася по леко тежката екипировка, с която ще е оборудвана.



    Изборът на гуми винаги е бил и ще си остане труден, защото има много "зависи" и всичко е въпрос на компромиси. Нашият автомобил ще бъде "обут" в Goodyear Wrangler MT/R. Тази гума се представя задоволително и на асфалта(сравнително тиха за "кална" гума) и на безпътието - един приемлив компромис.



    Защити. Като се има предвид тежката експлоатация, на която ще бъде подлаган джипът, той трябва да бъде защитен доста добре отдолу.



    Предната броня на defеnder-a ще бъде заменена с тунингова ARB, която позволява монтаж на лебедка, а и осигурява възможност за повдигане с джек.



    Задната броня в стандартния си вариант мисля, че е достатъчно здрава и няма да има нужда от заменянето и с усилена. Ще бъдат монтирани и усилени прагове с възможност за повдигане с джек.



    Известно е, че задната врата на defender често не може да устиска на тежестта на резервната гума, затова ще бъде монтирана нова стойка със захват и за джека.


    Задължителните аксесоари към един джип са джека и лебедката. Тя ще бъде Warn, факта че се предлагат с доживотна гаранция говори доста. 4300кг теглително усилие мисля че са напълно достатъчни за алуминиевия defender. Синтетичното въже е по-правилният избор(ще олекоти предницата, а и е по лесно да се работи с него и по безопасно!)



    На defender-a ще бъде монтиран и шнорхел(предпазва не само от вода, но и от прахта, която се вдига при каране в колона), в който ще бъдат изведени всички отдушници. Удачен избор са Mantec, Safari и др доказани производители. За мен най-подходящи са металните шнорхели, защото са доста по-здрави.



    В задния мост ще бъде монтиран ARB air locker(пневматичен, 100% блокаж)



    Въздух за задействане на блокажа ще се осигурява от компресор, който също ще се използва и за помпане на гумите при нужда.



    При дълга експедиция много важно е багажът да бъде подреден правилно, за да се осъществява лесен достъп до всичко(да не е необходимо да се разтоварва целия автомобила). Затова в нашия defender ще бъдат реализирани кутии за багаж, в които ще се съхраняват резервни части и друго оборудване.



    За да се използва по-ефективно пространството и за сигурност ще се монтира и карго бариера.



    За повишаване на комфорта и функционалността, стандартната кутия за джунджурии между предните две седалки ще се замени с нова, с вграден cd-player и реализирана от стомана със заключалка - малък сейф, в който човек може да прибере ценни вещи, документи и пари



    Defender се слави с не добро отопление на купето през зимата, затова за експедиции в по-северните райони ще бъде монтирана и печка Webasto.




    Ако все още не сте си представили какво ви описвам....


    о 88 з 417 оо 4 - Стоян

  • #2
    До: Проект на stojan_defender-a за конкурса "Най-добър проект за експедиционен автомо

    Невероятно !
    Страхотен проект , радвам се ,че съм те подтикнал към това

    Коментар

    Активност за темата

    Свий

    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

    Зареждам...
    X