Един от първите ми постове във форума беше с въпрос за това нещо:
http://www.longvoyage.org/HOME/LC80-2/index.htm
Моята мечта за експедиционен автомобил. Венци бе така добър да ми отговори с приблизителна цена за изпълнение.
Между другото аз очаквах повече, смятайки грубо завишено вложенията в автомобила.
Както и да е, мечтата за такова TLC си остава, а аз се заех с проект на база TLC-73.
Представям ви моят “сиромашки” проект за експедиционен автомобил.
Не съм си определял срокове и краен бюджет.
Все още изучавам автомобила и може би ще минат поне 2-3 години преди да съм готов да тръгна на първата си дълга експедиция.
Изборът ми падна на този модел TOYOTA заради здравината, огромния ресурс на агрегатите,
сравнително добрия разход на гориво и високото ниво на “хард” проходимост при нужда.
Не на последно място и отличното техническо състояние на конкретния автомобил.
База:
Модел: Toyota Land Cruiser HZJ-73 HeavyDuty
Двигател: 1HZ – 4.2л. атмосферен дизел
Трансмисия: 5-скор.ръчна СК, PartTime с ръчни хъбове
Окачване: ресорно, отпред и отзад
Спирачки: дискови
Други : климатик, 24V /два акумулатора/
Планирани подобрения:
Екстериор
Монтаж на шнорхел с циклон.
Подмяна на предна броня предполагам TJM и монтаж на предна лебедка 9500lb.
Преработка или смяна на задна броня и евентуален монтаж на лебедка.
Ще монтирам защитна плоча за картера. На раздатката и СК си има фабрична, но може да се усили.
Изработка и монтиране на експедиционен багажник
Нещо такова ще бъде,
само че поради специфичността на покрива при мен ще стъпи на стандартни захвати отзад и над предните врати.
Но в горната си част – плота и рамката ще изглежда така.
Допълнителни фарове- модел и брой още не съм избрал.
Стълба на по-тясната задна врата, зад която, между вратата и стълбата ще монтирам стойки за 2бр.туби за гориво.
Интериор
Монтаж на ролбар и изработка на плот с подобни чекмеджета
Където и ще е спалнята
Двигател
Този двигател сам по себе си е тунинг. Не се сещам с какво да го подобря.
Ако се сетя ще ме вземат на работа в Япония или ще ме убият.
Окачване и трансмисия
Подмяна на окачването с lift kit 2.5”
Подмяна на гумите с 33”x12.5”x16” BF-Gооdrich A/T
Блокажи не предвиждам заради бюджетни причини, но ми се иска при положение, че ще монтирам станция за въздух, да И създам работа.
Електроника
Инвертор 24V /220V
Монтаж на допълнителни акумулатори и/или агрегат
Навигационна система – NUVI-HiEnd + карти към момента на тръгване.
Лаптоп с WiFi /може да имам късмет/
За сателитен телефон не съм мислил, но моите GSM-и задължително.
На жена ми може и да не ги взимаме.Ще звъни тъщата и ще ме набутва с роуминг.
Оптика
Цветен фотоапарат :> и камера, бинокъл.
Лупа 9х – за палене на огън при намокряне на запалителните средства и за помощник-откривател в студените райони при малка нужда.
Друго оборудване
Този списък е дълъг и променлив.
Инструменти, такелаж, резервни части.
Монтиране на станция за въздух – компресор с аксесоари
Монтаж на допълнителни акумулатори и/или агрегат.
Хладилник.
Задължително ще присъстват и два велосипеда за обикаляне на градовете
с цел приближаване и сливане с пейзажа и раздвижване на задните части вместо Активия.
Могат да се използват и за кратки 40-50км.спасителни операции по снабдяване или довеждане на помощ /чукам си по главата/.
Велосипедите ще са СЪС седалки, двуцифрено число скорости, дискови спирачки и сини лампички. /да го е яд Стефан /
В крайна сметка ще изглежда горе долу така. Без този на снимката.
Отворен съм за градивни критики, мнения и предложения.
Благодаря за вниманието.
http://www.longvoyage.org/HOME/LC80-2/index.htm
Моята мечта за експедиционен автомобил. Венци бе така добър да ми отговори с приблизителна цена за изпълнение.
Между другото аз очаквах повече, смятайки грубо завишено вложенията в автомобила.
Както и да е, мечтата за такова TLC си остава, а аз се заех с проект на база TLC-73.
Представям ви моят “сиромашки” проект за експедиционен автомобил.
Не съм си определял срокове и краен бюджет.
Все още изучавам автомобила и може би ще минат поне 2-3 години преди да съм готов да тръгна на първата си дълга експедиция.
Изборът ми падна на този модел TOYOTA заради здравината, огромния ресурс на агрегатите,
сравнително добрия разход на гориво и високото ниво на “хард” проходимост при нужда.
Не на последно място и отличното техническо състояние на конкретния автомобил.
База:
Модел: Toyota Land Cruiser HZJ-73 HeavyDuty
Двигател: 1HZ – 4.2л. атмосферен дизел
Трансмисия: 5-скор.ръчна СК, PartTime с ръчни хъбове
Окачване: ресорно, отпред и отзад
Спирачки: дискови
Други : климатик, 24V /два акумулатора/
Планирани подобрения:
Екстериор
Монтаж на шнорхел с циклон.
Подмяна на предна броня предполагам TJM и монтаж на предна лебедка 9500lb.
Преработка или смяна на задна броня и евентуален монтаж на лебедка.
Ще монтирам защитна плоча за картера. На раздатката и СК си има фабрична, но може да се усили.
Изработка и монтиране на експедиционен багажник
Нещо такова ще бъде,
само че поради специфичността на покрива при мен ще стъпи на стандартни захвати отзад и над предните врати.
Но в горната си част – плота и рамката ще изглежда така.
Допълнителни фарове- модел и брой още не съм избрал.
Стълба на по-тясната задна врата, зад която, между вратата и стълбата ще монтирам стойки за 2бр.туби за гориво.
Интериор
Монтаж на ролбар и изработка на плот с подобни чекмеджета
Където и ще е спалнята
Двигател
Този двигател сам по себе си е тунинг. Не се сещам с какво да го подобря.
Ако се сетя ще ме вземат на работа в Япония или ще ме убият.
Окачване и трансмисия
Подмяна на окачването с lift kit 2.5”
Подмяна на гумите с 33”x12.5”x16” BF-Gооdrich A/T
Блокажи не предвиждам заради бюджетни причини, но ми се иска при положение, че ще монтирам станция за въздух, да И създам работа.
Електроника
Инвертор 24V /220V
Монтаж на допълнителни акумулатори и/или агрегат
Навигационна система – NUVI-HiEnd + карти към момента на тръгване.
Лаптоп с WiFi /може да имам късмет/
За сателитен телефон не съм мислил, но моите GSM-и задължително.
На жена ми може и да не ги взимаме.Ще звъни тъщата и ще ме набутва с роуминг.
Оптика
Цветен фотоапарат :> и камера, бинокъл.
Лупа 9х – за палене на огън при намокряне на запалителните средства и за помощник-откривател в студените райони при малка нужда.
Друго оборудване
Този списък е дълъг и променлив.
Инструменти, такелаж, резервни части.
Монтиране на станция за въздух – компресор с аксесоари
Монтаж на допълнителни акумулатори и/или агрегат.
Хладилник.
Задължително ще присъстват и два велосипеда за обикаляне на градовете
с цел приближаване и сливане с пейзажа и раздвижване на задните части вместо Активия.
Могат да се използват и за кратки 40-50км.спасителни операции по снабдяване или довеждане на помощ /чукам си по главата/.
Велосипедите ще са СЪС седалки, двуцифрено число скорости, дискови спирачки и сини лампички. /да го е яд Стефан /
В крайна сметка ще изглежда горе долу така. Без този на снимката.
Отворен съм за градивни критики, мнения и предложения.
Благодаря за вниманието.
Коментар