Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за маслото на Ямаха Тенере

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос за маслото на Ямаха Тенере

    Здравейте колеги,имам един въпрос свързан с маслото на XT600!Значи мотора е 85 година и ме интересува следното!Колко масло събира и кога трябва да се мери(след като запалиш мотора или когато е стоял в покой)?Аз четох в предишните мнения,обаче нещо не ми стана ясно!Нормално ли е когато мотора е в покой пръчката да отчита едно ниво, а когато го запалиш и след това го загасиш да показва друго,като разликата в нивото е смайваща???А когато е запален и отвъртя капачката на преливника(резервоара за масло),той се препълва и маслото започва да изтича.След това когато се изгаси то започва бавно да се изцежда надолу!Моля пишете как е при вас защото това ме кара да мисля,че има някакво запушване и маслото много бавно да се отцежда към картера!!!Благодаря предварително!!!

  • #2
    До: Въпрос за маслото на Ямаха Тенере

    Колега от къде си?Ima6 li Skype??

    Коментар


    • #3
      До: Въпрос за маслото на Ямаха Тенере

      Първоначално публикуван от stiv0702 Преглед на мнение
      Здравейте колеги,имам един въпрос свързан с маслото на XT600!Значи мотора е 85 година и ме интересува следното!Колко масло събира и кога трябва да се мери(след като запалиш мотора или когато е стоял в покой)?Аз четох в предишните мнения,обаче нещо не ми стана ясно!Нормално ли е когато мотора е в покой пръчката да отчита едно ниво, а когато го запалиш и след това го загасиш да показва друго,като разликата в нивото е смайваща???А когато е запален и отвъртя капачката на преливника(резервоара за масло),той се препълва и маслото започва да изтича.След това когато се изгаси то започва бавно да се изцежда надолу!Моля пишете как е при вас защото това ме кара да мисля,че има някакво запушване и маслото много бавно да се отцежда към картера!!!Благодаря предварително!!!
      Аз заради ей такива щуротии съм се зарекъл че никога повече няма да си купя мотор със сух картер! Не съм си и представял че нещо толкова елементарно като проверка на нивото на маслото може да ми докара такива главоболия! А иначе темата е дъвкана и предъвквана многократно, така че почети повечко и спазвай процедурата при проверка на нивото! Също си провери дали малката маслена помпа прави достатъчно налягане!

      П.П. Мислех че съм писал вече някъде как става проверката, дали малката помпа прави налягане, ама не можах да си намеря такъв пост и да ти пусна линк, та затова пак ще пиша!
      Разхлабваш малкото винтче отгоре на капачето на филтърната кутия за масления филтър, дотолкова че да се върти на ръка! Палиш мотора и наблюдаваш дали покрай резбата на винтчето ще започне да избива масло! По книга пише че ако не започне да избива масло до 1 минута, значи маслената помпа не създава налягане, и започваш да търсиш причината! Моята маслена помпа е чисто нова (126 евро от Ямаха - Гърция) и започва да хвърля масло почти веднага след като го запаля ( до 15-тина секунди, не повече)!
      Последно редактирано от sl.daskalov; 04-03-08, 17:52.
      "Do not correct a fool, for he will hate you;
      Correct a wise man, for he will appreciate you."

      Коментар


      • #4
        До: Въпрос за маслото на Ямаха Тенере

        Здравейте отново.Аз съм от град Трън,а skype-то ми е същтото(stiv0702).А това дето го казва колегата Даскалов с болтчето на филтъра съм го правил и помпата хвърля масло,и то здравата!Това което ме притеснява е защо при запален двигател се препълва казанчето,не трябва ли просто да си се върти маслото без да се препълва???Ако може пишете как се мери точно нивото,аз до колкото разбрах след като двигателя е работил около 5 минути да се загаси и да се провери.Но при това положение при мен маслото е до капачката,а ако го проверя преди да го запаля е доста под минимума да не кажа почти празно!!!

        Коментар


        • #5
          До: Въпрос за маслото на Ямаха Тенере

          Здравейте отново.Аз съм от "Съединените Трънски Щати"и skype-то ми е същото(stiv0702).А това дето го казва колегата Даскалов съм го правил и помпата хвърля масло,и то здравата!Това което ме притеснява е защо при запален двигател казанчето се препълва,не трябва ли маслото просто да се върти без да се препълва???Ако може пишете как точно се мери маслото,аз до колкото разбрах трябва двигателя да работи около 5 минути и тогава да се загаси и измери.Но при това положение при мен то е до капачката,а ако го проверя когато е бил няколко часа в покой е доста под минимума да не кажа почти празно!!!Дали това може да се получи ако маслото е малко защото имах един теч и сега в мотора има около 3,2 литра масло?А въпросното масло е минерлно на Motul 20w50.

          Коментар


          • #6
            До: Въпрос за маслото на Ямаха Тенере

            Първоначално публикуван от stiv0702 Преглед на мнение
            Здравейте отново.Аз съм от "Съединените Трънски Щати"и skype-то ми е същото(stiv0702).А това дето го казва колегата Даскалов съм го правил и помпата хвърля масло,и то здравата!Това което ме притеснява е защо при запален двигател казанчето се препълва,не трябва ли маслото просто да се върти без да се препълва???Ако може пишете как точно се мери маслото,аз до колкото разбрах трябва двигателя да работи около 5 минути и тогава да се загаси и измери.Но при това положение при мен то е до капачката,а ако го проверя когато е бил няколко часа в покой е доста под минимума да не кажа почти празно!!!Дали това може да се получи ако маслото е малко защото имах един теч и сега в мотора има около 3,2 литра масло?А въпросното масло е минерлно на Motul 20w50.
            Ако имаш 3,2 л. масло в мотора значи си го препълнил и затова прелива!!! Провери си точно колко му дават според мануала! На моя му дават при смяна с масления филтър 2,7 - 2,8л. но моя е ХТЗ 660. Маслото се проверява след като двигателя е работил! Ако за 5 мин. работа на място, успява да ти качи всичкото масло в резервоара, значи нямаш проблеми с меренето! Аз трябва да карам поне 10 км. и то на високи обороти за да успея да измеря нивото правилно и да го качи на максимума, а иначе си го държи постоянно на минимума и ме нервира яко! Затова и му купих нова помпа, но проблема си остана!
            "Do not correct a fool, for he will hate you;
            Correct a wise man, for he will appreciate you."

            Коментар


            • #7
              До: Въпрос за маслото на Ямаха Тенере

              Благодаря колега за отговора.Само още един въпрос?Ще съм много благодарен ако намериш време да отговориш и на него!!!Тъй като досега не съм имал мотор със сух картер ме интересува дали е нормално в казанчето да няма нищо,когато мотора не е работил???Благодаря!!!Ако се срещнем някога задължително ще черпя по бира!!!

              Коментар


              • #8
                До: Въпрос за маслото на Ямаха Тенере

                Не е нормално да няма нищо в казанчето, а не е и добре! Ако няма съвсем нищо в казанчето , значи като запалиш мотора, известно време ще работи на сухо, докато голямата помпа засмуче масло от картера и го качи в казанчето та малката помпа да го засмуче пък от там и да го прати до където трябва да се смазва. На моя след престой маслото в казанчето пада до едно ниво, понякога дори под минимума, но все пак на пръчката се вижда че има масло. Това при положение че има нормално количество масло в мотора! Иначе се е случвало и да не се вижда на пръчката, когато е станало за доливане, но тогава бъркам с една по-дълга тел и пак се оказва че има масло в казанчето.
                "Do not correct a fool, for he will hate you;
                Correct a wise man, for he will appreciate you."

                Коментар


                • #9
                  До: Въпрос за маслото на Ямаха Тенере

                  Не съм запознат с двигателя на TENERE660,но ХТ-то има само една маслена помпа(аз съм разглобявал ХТ600 и ТТ600 и никаде не видях втора).Що се отнася до нивото на маслото , ХТ-то е със сух картер.Това ще рече,че когато двг работи в картера няма масло(т.е. почти няма).Цялото количество се намира в масления резервоар , който си снимал.Когато двигателя преседи в покой 1-2часа маслото се стича в картера и масления резервоар остава празен,но щом двигателя заработи маслената помпа качва маслото в резервоарчето затова е абсалютно нормално когато двг не е работил резервоара да е празен ,а след като поработи да се напълва.Нивото на маслото се мери след като двг е работил поне 10-15 мин(т.е. когато маслото се е качило горе).Отвиваш капачката на масления резервоар-на нея има пръчка с указания min-max-аз винаги го оставям малко под максимума.Щом ти прелива масло това означава че си налял прекалено много.Нещо много важно-винаги след смяна на масло обезвъзушавай.Това става като разхлабиш винтчето на капачката на масл филтър-както те е посъветвал Слави.Трябва да потече плътна струйка-това значи че системата е пълна.Тъй като не си запознат с маслената система на мотора бих ти препоръчал да източваш маслото поне 2 часа след като си загасил двигателя.В противен случай няма да го източиш цялото-част от него ще е останало в системата.
                  Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                  "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                  Джон Кенеди

                  Коментар


                  • #10
                    До: Въпрос за маслото на Ямаха Тенере

                    Аз от скоро има ХТ600 тенере и реших да сменям маслото,защото като измеря нивото на маслото едвам се вижда на пръчката.развих пробката изтече масло към 1л(викам си ебати то нямало никво масло) Реших да измеря нивото пак и какво да видя на половината,не можах да повярвам и пак меря същото не завих пробката,не знам защо.Мотора седя някъде към 10 дена така както го оставих с развита пробка(бях в Пловдив през това време)И сега като се прибрах през weekenda баща ми вика ,че изтекло сумаси и масло.Не знам на какво се дължи това
                    Купих масло мотул минерално 20/50 и маслен филтър но пак неможах да го налея Пловдид ме зовеше

                    Коментар


                    • #11
                      До: Въпрос за маслото на Ямаха Тенере

                      Първоначално публикуван от ЕМО Преглед на мнение
                      Не съм запознат с двигателя на TENERE660,но ХТ-то има само една маслена помпа(аз съм разглобявал ХТ600 и ТТ600 и никаде не видях втора).Що се отнася до нивото на маслото , ХТ-то е със сух картер.Това ще рече,че когато двг работи в картера няма масло(т.е. почти няма).Цялото количество се намира в масления резервоар , който си снимал.Когато двигателя преседи в покой 1-2часа маслото се стича в картера и масления резервоар остава празен,но щом двигателя заработи маслената помпа качва маслото в резервоарчето затова е абсалютно нормално когато двг не е работил резервоара да е празен ,а след като поработи да се напълва.Нивото на маслото се мери след като двг е работил поне 10-15 мин(т.е. когато маслото се е качило горе).Отвиваш капачката на масления резервоар-на нея има пръчка с указания min-max-аз винаги го оставям малко под максимума.Щом ти прелива масло това означава че си налял прекалено много.Нещо много важно-винаги след смяна на масло обезвъзушавай.Това става като разхлабиш винтчето на капачката на масл филтър-както те е посъветвал Слави.Трябва да потече плътна струйка-това значи че системата е пълна.Тъй като не си запознат с маслената система на мотора бих ти препоръчал да източваш маслото поне 2 часа след като си загасил двигателя.В противен случай няма да го източиш цялото-част от него ще е останало в системата.
                      ЕМО, не се сърди но явно не си много добре запознат с маслената помпа и принципа и на действие, и на ХТ600!
                      Маслената помпа (помпИ, ако трябва да сме точни) на ХТ600 е абсолютно същата като на ХТЗ660! Дори моята, новата като пристигна от Гърция фактурата беше написана за ХТ600! Освен това старата ми помпа, която се оказа че си е напълно в ред, после я продадох и я монтираха на едно ХТ600, което беше с напълно износена помпа! Тялото на помпите е едно, но като го разглобиш вътре има две разделени камери съответно с два ротора. По-голям (който изсмуква маслото от картера и го качва в казанчето) и по-малък (който засмуква масло от казанчето и прекарвайки го през масления филтър го разпраща до всички места, които трябва да се смазват)! Така че всъщност роторите са два, нанизани на една ос, камерите също са две (напълно изолирани една от друга) от там и помпите са две, въпреки че са в едно тяло! Едната помпа има задължително по-голям дебит от другата иначе става беля!!!
                      "Do not correct a fool, for he will hate you;
                      Correct a wise man, for he will appreciate you."

                      Коментар


                      • #12
                        До: Въпрос за маслото на Ямаха Тенере

                        Първоначално публикуван от morosport Преглед на мнение
                        Аз от скоро има ХТ600 тенере и реших да сменям маслото,защото като измеря нивото на маслото едвам се вижда на пръчката.развих пробката изтече масло към 1л(викам си ебати то нямало никво масло) Реших да измеря нивото пак и какво да видя на половината,не можах да повярвам и пак меря същото не завих пробката,не знам защо.Мотора седя някъде към 10 дена така както го оставих с развита пробка(бях в Пловдив през това време)И сега като се прибрах през weekenda баща ми вика ,че изтекло сумаси и масло.Не знам на какво се дължи това
                        Купих масло мотул минерално 20/50 и маслен филтър но пак неможах да го налея Пловдид ме зовеше
                        Пак прочети внимателно моя пост
                        Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                        "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                        Джон Кенеди

                        Коментар


                        • #13
                          До: Въпрос за маслото на Ямаха Тенере

                          до Слави

                          Ти знеш ли че може и да си прав!Аз моята помпа не съм я разглобявал , но при първа възможност ще го направя за да видя какво аджеба има вътре,хем ще и видя състоянието.Благодаря за ценната информация-човек се учи докъто е жив.
                          Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                          "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                          Джон Кенеди

                          Коментар


                          • #14
                            До: Въпрос за маслото на Ямаха Тенере

                            Сега забелязвам и нещо друго.Малко съм оплел темите.В поста си съм написал "цялото количество се намира в масления резервоар който си снимал",но всъщност колегата нищо не е снимал.Въпросната снимка се намира в следващата тема-"проверка на маслото на ХТ" пост №23, за което се извинявам.
                            Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                            "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                            Джон Кенеди

                            Коментар


                            • #15
                              До: Въпрос за маслото на Ямаха Тенере

                              Чак денска ми стана ясно за каква снимка говориш

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X