Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Направа на атв - naskoradew

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Направа на атв - naskoradew

    Темата произхожда от тук: http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...t=23189&page=2

    Правя тази тема за да не пишем в другата,която не беше създадена специално за моят проект. Тук ще слагам снимки от процеса на правене на атв-то и ще очаквам мненията и съветите на всички колеги от форума!

    Сега накратко да обобщя...всичко започна с една рамка която намерих и реших че ще е подходяща за такова начинание. Рамката е от някакво пистово Сузуки,в процеса на работа претърпя доста промени. Сдобих се с двигател от Кавазаки КЛЕ500 2004г. Около 50 коня,6 скорости и реших ще е подходящ естествено след поставяне на подходящи пиньони. Дотук съм завършил с рамката,предното окачване и всички останали неща по предницата са готови, тази събота и неделя напаснахме двигателя и довършихме кормилната уредба. Също така завършихме и задния шарнир. След това разглобихме всички детайли и последва здравото заваряне на цялата рамка и останалите неща. Слагам няколко снимки от тази събота и неделя...по план другата събота и неделя ще запалим двигателя и напасваме спойлерите. Ако всичко е наред следва разглобяване на всичко и боядисване на рамката носачи и всичко останало!
    Прикачени файлове

  • #2
    До: Направа на атв

    Какви тръби си използвал за предницата?Като гледам предното окачване ще е на А-рамена!Надявам се да ги снемаш и тях.А най-интересно ще е силовото предаване,поне за мен.Каква кормилна кутия ще използваш?

    Коментар


    • #3
      До: Направа на атв

      За предницата не съм ползвал тръби. С правоъгълни профили е. Имах идея за тръби, но просто нямам възможност да ги огъвам като хората и нямаше да се получи добре. Предните носачи също са от профил,но не правоъгълен, а квадратен. Има снимки на носачите в предишната тема на която съм дал линк...там слагах някои снимки които сметнах че е излишно да слагам отново тук за да не се повтарят. Кормилна кутия?...Направих го от кормилен механизъм на WV Polo с малкото каренце да променя ъгъла на кормилният прът,долу се направи на лагери с една планка за която се хващат кормилните щанги,а те за шенкелите. Ще направя подробни снимки на кормилния механизъм. Силовото предаване,поне доколкото разбирам така израза....ще си бъде с верига от двигателя към оста.
      п.п. : Слагам някои снимки на окачването и предницата които не съм сложил в предната тема. Тези снимки са стари,кормилната уредба там не е довършена напълно все още, и заварките не са направени като хората, и някои планки не са сменени,да не се обърка някой.
      Прикачени файлове

      Коментар


      • #4
        До: Направа на атв

        Колега Наско, много труд си вложил и много още те чака, но тази предница по-добре да я промениш сега, отколкото след като разбереш, че е сгрешена. По принцип идеално окачване не съществува, но според спецификата на машината то се проектира така, че да е максимално ефективно по време на движение. Окачването на АТВ-то трябва да е изчислено за максимална стабилност по пресечен терен. За целта най-лесно ще е да вземеш размерите и точките на захващане от някоя доказана машина например КФХ или друга подобна и да ги пренесеш на твоята. Другия вариант е да изчетеш един камион литература по темата, да изчертаеш един декар чертежи и пак да стигнеш до извода, че идеално окачване не съществува и да вземеш тогава размерите от някоя японска машина.
        Не се опитвам да те критикувам, напротив, много ме кефиш и се опитвам да ти бъда полезен. Изминал съм го целия този път и то със всичките му завои и задънени улички и знам, че е по-добре да се преправи сега отколкото след първото каране да разбереш, че машината се накланя и не влиза в завоя. Успех.

        Коментар


        • #5
          До: Направа на атв

          Първоначално публикуван от Jojo Преглед на мнение
          Колега Наско, много труд си вложил и много още те чака, но тази предница по-добре да я промениш сега, отколкото след като разбереш, че е сгрешена. По принцип идеално окачване не съществува, но според спецификата на машината то се проектира така, че да е максимално ефективно по време на движение. Окачването на АТВ-то трябва да е изчислено за максимална стабилност по пресечен терен. За целта най-лесно ще е да вземеш размерите и точките на захващане от някоя доказана машина например КФХ или друга подобна и да ги пренесеш на твоята. Другия вариант е да изчетеш един камион литература по темата, да изчертаеш един декар чертежи и пак да стигнеш до извода, че идеално окачване не съществува и да вземеш тогава размерите от някоя японска машина.
          Не се опитвам да те критикувам, напротив, много ме кефиш и се опитвам да ти бъда полезен. Изминал съм го целия този път и то със всичките му завои и задънени улички и знам, че е по-добре да се преправи сега отколкото след първото каране да разбереш, че машината се накланя и не влиза в завоя. Успех.
          Благодаря за съветите колега,размери съм гледал именно от KFX700 и предницата стана също толкова широка. Даже ако не ме лъже паметта и с няколко сантиметра по-широка! Доста мислихме преди да заваряме и за сега това е оптималния вариант. Само да кажа че тези снимки малко лъжат. Всъщност атв-то си става широко и мисля че ще е достатъчно. Ако ли не...се преправят само носачи...така или инъче те няма как да спрат процеса на работа,нищо не зависи от тях за момента,а и не са чак толкова много работа.
          Поздрави!

          Коментар


          • #6
            До: Направа на атв

            Колега, май ще трябва да тръгнеш и ти по дългия път!
            Това дали е широка колкото на КФХ няма абсолютно никакво значение, освен за колесната база. Пролема ти е в това, че в твоята предница няма нищо общо с КФХ или което и да било нормално АТВ (освен в сходната ширина). Нямам време сега да чертая, само ти казвам основните неща които трябва да спазваш:
            1. Разстоянието м/у горен и долен носач е по-малко при рамата от това при шенкела.
            2. Долния носач е по-дълъг от горния.
            Това е най-важното, има и още 100 неща, но тези 2 ти гарантират някаква стабилност и задоволително пътно поведение.
            Взимай един шублер и тичай при КФХ-а да мериш, до микрон.
            Успех.
            Прикачени файлове

            Коментар


            • #7
              До: Направа на атв

              Не се правя на разбирач, а само потребител /трошач/ на АТВ-та. Колко трябва да тежи това цялото АТВ, тъй като на мен ми изглежда много масивна предницата? Не е ли много тежка и как е осъществен баланса преден-заден мост, т.к. това е важно и за поведението на трасето и за скокове.
              Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

              "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

              Коментар


              • #8
                До: Направа на атв

                И аз да се включа по темата.
                Когато се захванах вече знаех,че топлата вода е открита.Това са снимките,които съм ползвал за отправна точка около предницата.Относно карето на кормилния прът,виждам,че не си се отказал.Според мен тази връзка:кормило-тройник за кормилните накрайници,трябва да е твърда,оригинално това е просто една тръба.Отгоре кормило -отдолу шлици и гайка за тройника /виж и китаеца,само че при него тройника е заварен за тръбата/.Всеки,дори минимален луфт ще ти се струва ужасен като го подкараш.Тези каренца от кормило на кола не носят основното натоварване между колелетата и волана,там има рейка за целта.Както и да е:трънливия път е най сладък.
                Относно тежеста на цялото нещо,аз също смятам, че трябва да го вземеш предвид. Нещата се насъбират по малко и накрая чупиш кантара.
                Предполагам всички,както казва ЖОЖО,не те критикуваме,а просто всеки споделя това с което се е сблъскал и препатил.Поне аз така мисля.От теб зависи кое от смляното ще вземеш и кое не.Пожелавам ти успех.
                С най-добри чувства
                Ники.
                P.S.На третата снимка си ти след като го подкараш.
                Прикачени файлове

                Коментар


                • #9
                  До: Направа на атв

                  Още нещо се сетих.Кормилните щанги трябва да са ти успоредни на горните носачи.Иначе когато носачите отиват нагоре и надолу,ще ти се променя сходимоста на колелетата.Това също не е особено приятно във време на движение,особенно когато само едното колело се качи върху нещо и само този носач отива нагоре,което измества само това колело наляво или съответно на дясно.Голяма веселба пада.
                  Това дали си го уцелил можеш да провериш,като хванеш предницата в средата и я натискаш надолу.Трябва колелетата да си стоят само направо.
                  Не те виждам нещо в скайпа да ти пусна снимки.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Направа на атв

                    Благодаря много на всички за съветите! Ще ги имам впредвид. Така...сега от къде да започна...
                    Атв-то не става толкова тежко колкото изглежда. След напасването на двигателя го поставихме на кантар по средата и си стоеше. Баланса е добре. За момента да не тежи повече от 80кг, а след поставянето на всички останали неща смятам че ще тежи не повече от 160-170кг. така като се замисля...абе гадания гадания...невъзможно е да мине 200. Предницата също не е толкова масивна,даже бих казал,че е малко по-лека от задницата. Снимките може би малко да лъжат но горния и долния носач попринцип си вървят успоредно до шенкела. Когато правихме предната част на рамката гледахме точно това! Носачите няма как да са еднакви на дължина,защото шенкела не позволява. Долният носач трябва да е по-дълъг. За справка на снимките сложени от колегата coclino на Ямахата носачите също са така. Кормилото...в крайна сметка го оставих така,макар,че се чух с coclino който също е смятал да прави неговото атв с кормилен механизъм от кола,но се е отказал. Той ми даде някои съвети измежду които каза да променя това. Предната част на рамката не ми позволяваше да спусна тръба без чупка...предницата щеше да стане много по-дълга и нямаше да има баланс. Промяната на ъгъла горе от рамката също ми се видя не много добра идея, затова за сега ще е така. Но в момента няма никакви луфтове! Кормилните щанги...моите наистина за момента не вървят успоредно с горният носач! Когато правихме кормилото не се замислихме за това! Още тази събота и неделя предполагам ако имам време ще поправя тази грешка!
                    Благодаря много за съветите на всички! Не ги приемам като критика,ами по-скоро като споделяне на опит и го оценявам!
                    Поздрави!

                    Коментар


                    • #11
                      До: Направа на атв

                      Здравей отново.Носачите наистина вървят успоредно само че се вгледай,че долния прави чупка към рамката,за да се получи това ,което ти е написал ЖОЖО.А именно че растоянието между захващането на горния и долния носач при рамката е по-малко от растоянието между двата щарнира при шенкела.Също така растоянието между захващането на долните два носача е по-малко от това на горните.За последното при Раптора не си личи много,но за пример на КФХ,ушите за втулките на долните два носача са заварени на една тръба,която всящност е рамката отдолу,а горните са на две отделни тръби.Малко стана объркано,дано да ме разбереш.С други думи на тебе предницата ти представлява правоъгълник,от който тръгват четирите носача,а би трябвало да е равнобедрен трапец обърнат с голямата основа на горе.
                      Първата снимка я изнамерих от форума / дано някой не ме съди за авторско право /,та на нея се вижда КФХ от долу.Благодарим на човека за предоставената гледка. На втората снимка ти е рамката на Раптор 700.
                      На тебе успех и само напред.
                      Прикачени файлове

                      Коментар


                      • #12
                        До: Направа на атв

                        Здравейте и аз се заех с направата на собствено возило може ли да ми кажете от какъв материал правите задната ос , колко е дълга и с шлици ли е или по друг начин и ако може да ми кажете някъкава дължина на носачите моите са 400 мм по проект а задната ос 950мм Благодаря предварително надявам се тук да споделяме идеи и опит

                        Коментар


                        • #13
                          До: Направа на атв

                          Здравей колега! За задната ос не мога точно да ти кажа къде трябва да има шлиц и каква точно трябва да бъде. Зависи какво ще е лагерното ти тело как и къде ще бъдат задният венец и диска и най вече от размерите на самото атв. Аз например гледах от една китайска ос, но ще си правя друга подобна на нея само, че от хубав материал(който още не е уточнен) и ще е по дълга. Зависи също и как ще е направен задният шарнир. Например на китайското атв той е несиметричен и от лагерното тяло оста от едната страна е по-къса, а от другата по-дълга. На това атв което правя шарнира е симетричен, следователно и оста ми ще трябва да бъде симетрична. За да стане по-ясно слагам една снимка на която е монтирана една китайска несиметрична ос на шарнира на атв-то което правя. Ясно се вижда как дясното колело е по-навън от лявото, заради симетричната вилка. Оста която ще правя ще е еднакво дълга от двете страни предполагам с размера на сегашната дясна страна. За носачите...400мм звучи добре, но също много зависи от останалите размери на рамката дължината, как са захванати. Също така да те питам горен и долен носач еднакви ли ще ги правиш? Какви шенкели и главини ще използваш?


                          Така...да кажа и нещо относно моят проект... оправих кормилните щанги, сега вече са успоредни на горният ми носач и наистина имаше голям ефект! Най вероятно ще преправя и долните носачи, заедно с предницата както ме посъветвахте...в момента сме в процес на разсъждаване за тази стъпка.

                          Поздрави и успех в начинанието колега!
                          Прикачени файлове

                          Коментар


                          • #14
                            До: Направа на атв

                            Ами ще ползвам шенкели от лада горе долу ми се виждат добре а за носачите мисля да са успоредни не знам какво значение ще даде толкова на стабилноста аз си правя чертежите на 3D CAD sistema Solid Works и там по сметка всичко е добре като симулирам движение колелото си върви успоредно но може да има и друго щом пак така са го измислили А твоите шенкели от какво са и маи ябълковидните болтове ми се виждат, че са от лада а може ли да ми кажеш горе долу колко е широко лагерното ти тяло, мисля моето да е около 205-210 понеже толкова маи ще позволи венеца

                            Коментар


                            • #15
                              До: Направа на атв

                              Моите шенкели са от китайско атв. Същите като на атв-то което карам в момента. Със дискови спирачки отпред. Болтовете не са китайски, а са от мерцедес, но в момента не мога да се сетя от какъв модел. Просто китайските много бързо заминават, а тези съм ги изпитал вече 3-4000 километра с тях, ако не и повече и не са мръднали. А и не изискват преправяне, просто си паснаха. За лагерното тяло не мога да ти кажа с точност в момента, но ще го измеря и ще пиша.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X