Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ПРЕДЛОЖЕНИЕ за Регламент на състезанията

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • ПРЕДЛОЖЕНИЕ за Регламент на състезанията

    Това което публикувам е само едно предложение и не е факт, така че ако някой иска да направи предложения за промени, тук му е мястото. За баз е взет правилника от миналата година и са добавени няколко незначителни неща.

    РЕГЛАМЕНТ
    …………….. е офроуд състезание за автомобили с висока проходимост до 3,5 тона общо тегло. Състезанието се състои от скоростни отсечки, отсечки за майсторско управление и специални секции, заложени като елементи във всеки един етап.
    Състезанието се провежда на тежък терен.
    АВТОМОБИЛ, ПИЛОТ, НАВИГАТОР
    Състезанията от Националния шампионат по офроуд на България са отворени за участие на екипажи от всички страни.
    Всички автомобили участващи в състезанието трябва да имат постоянна регистрация и валидна застраховка “гражданска отговорност” или валидна “зелена карта”.
    Всички състезатели участващи в състезанието, задължително трябва да имат валидна застраховка „Живот” за поне 10000лв.
    За да може резултатът от това състезание да бъде валиден за Националния шампионат по офроуд на България, пилотът е задължен да притежава валиден личен състезателен лиценз издаден от БФАС или валиден международен “С” – лиценз по изисквания на FIA. В случай, че пилотът не притежава валиден личен състезателен лиценз, но автомобилът, с който стартира е снабден със задължителното оборудване, той може да вземе участие в състезанието. Класирането на участници без валиден личен състезателен лиценз важи за самото състезание, но не важи за Националния шампионат по офроуд на България.
    Съзтезатетелите в състезанията се делят на два класа според своите умения: Т1 – Профи (Експерт) и Т2 – Адвенчър. Разделянето на класове се заявява от съзтезателя в началото на състезанието.
    Класирането за автомобили от клас Т2 ще се извършва както отделно, така и в генералното класиране за Т1 и Т2; Трасето на автомобилите от клас Т2 може да бъде различно и тогава те не участват в генералното класиране.
    С цел да се популяризира спорта, се дава възможност на желаещи, но не изпълняващи условията за състезатели в двата класа, да се движат по трасето с родбук след състезателите и затварящия автомобил и без да им се засича време, като това не трябва да пречи на състезанието. Организатора не поема никакви ангажименти към осигуряването или репатрирането на тези желаещи.
    ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ОБОРУДВАНЕ:
    · клетка за безопасност по образец ........ на FIA за откритите автомобили, а за лицензираните състезатели за всички автомобили;
    · минимум серийни предпазни колани за пилота и навигатора, като се препоръчва, а за лицензираните състезатели е задължително поне 3 - точкови спортни колани;
    · прахови пожарогасители с общ капацитет минимум 2 кг. с валидна заверка, като се препоръчва, монтирането на противопожарна система в автомобила;
    · каски за пилота и навигатора по норма ЕСЕ;
    · надеждни ремъци за теглене 2бр.;
    · автомобилна аптечка (DIN13164);
    · сигнален триъгълник;
    · GPS с възможност за записване на GARMIN съвместим трак;
    Товарът в автомобила трябва да бъде здраво закрепен и осигурен, за да не представлява опасност за пасажерите.
    ПРЕПОРЪЧИТЕЛНО ОБОРУДВАНЕ
    · Раликомпютър – Tripmaster
    · Изправна лебедка;
    · Специфичните за автомобила резервни части са ангажимент на състезателите. Снабдяването с резервни части от страна на организатора не може да бъде гарантирано.
    ЗАБРАНЕНО ОБОРУДВАНЕ
    · Забранено е в кабината на автомобила да се транспортират резервни туби с гориво.
    ТРАСЕ
    Трасето съдържа всякаква настилка от асфалт (свързващи етапи) до много тежък терен. Екипажите преминават трасето по описан в пътна книга (road book) задължителен маршрут. Движението на състезателите между две точки от пътната книга не е задължително да бъде по най-краткия път, освен ако няма ограничителни ленти поставени от организатора. В този случай, напускане на трасето се счита, излизането на състезателния автомобил с повече от 2 колела от заграденото трасе.
    Обявяването на трасето и часовите графици, става единствено по следните начини:
    - пътна книга (road book)
    - официален брифинг (техническа конференция)
    - официален бюлетин на организатора
    На свързващите етапи важи и е задължително спазването на Закона за движение по пътищата. Трасето не е обезопасено и не е отцепено.
    ТЕХНИЧЕСКИ ПРЕГЛЕД
    Всички автомобили, стартиращи в състезанието, задължително преминават през технически преглед. Прегледа включва:
    - проверка на функционалната изправност и безопасност на автомобила;
    - проверка на задължителното оборудване;
    - проверка на рекламни стикери.
    Техническият преглед е в услуга на сигурността на състезателите, на всички останали участници в състезанието и не на последно място е основа за феърплей.
    Залепен стартов номер удостоверява успешно преминат технически преглед.
    Стартовите номера на екипажите се раздават по класирането от предходното състезание (за първото състезание от календара, по генералното класиране от миналата година). За неучаствалите, по реда на приемане на заявките за участие в състезанието.
    СПОРТНА ОРГАНИЗАЦИЯ
    Организацията е на разположение на всичките участници. Решенията на организацията са задължителни след обявяването им на определено за това място, в официален бюлетин на организатора.
    СЪДИИ / СЪТРУДНИЦИ
    Съдии и сътрудници заемат места на старта и финала, по трасето и на контролните точки (СР). Съдиите съдействат на организацията при анализа на резултатите и изготвяне на класирането, а също и при въпроси касаещи регламента и при технически проблеми. На сътрудниците по трасето е забранено да дават информация относно маршрута на трасето или вида на специалните секции, както и да отговарят на въпроси относно регламента и класирането.
    МЕДИЦИНСКО ОБСЛУЖВАНЕ
    Състезанието се съпровожда от лекар или екипи от парамедици за първа медицинска помощ. В случай на сериозно заболяване или произшествие, пострадалият се откарва в болница. Всеки участник в състезанието задължително сключва застраховка, покриваща риска. Условията на застраховката се разясняват от застрахователен брокер в деня на записването и се обявяват на официалните за състезанието места.
    Участниците, които се нуждаят от постоянен прием на специални лекарства сами отговарят за снабдяването си с тези лекарства. Като допълнение към автомобилната аптечка за първа помощ се препоръчва всеки участник да си носи лекарства от общ характер, като например против: главоболие, настинка, разстройство, зъбобол и т.н. Организаторите не поемат никаква отговорност за услугите на медицинското обслужване.
    Внимание: Хронични заболявания (алергии, диабет и др.) трябва да бъдат съобщени на лекаря преди състезанието.
    САНИТАРНИ СЪОРЪЖЕНИЯ
    Санитарни съоръжения не са на разположение по време на цялата проява. Дори някои да са налице, не трябва да се очаква съвременен стандарт.
    ЕТАПИ
    Състезанието се състои от етапи, разпределени в периода на протичане на състезанието. Етапът е съставен от специални секции (special stages) и свръзки (liassons). Етапът може да започва както със специална секция (special stage), така и със свръзка (liasson). Етапът може да съдържа множество специални секции (special stages) и свръзки (liassons). Броят на етапите се обявява в програмата на състезанието.
    За един ден от състезанието се предвижда един етап.
    Етапите са описани в пътна книга (road book). За всеки етап, организаторът определя максимално време за преминаване, изразено в часове. В максималното време не се включва прекъсването на времето по организационни причини, но включва свръзките (liassons) и местата за техническо обслужване на автомобилите. Това време е еднакво за всички състезатели, като то се добавя към часа на стартиране на всеки екипаж и по този начин се фиксира астрономически час на най-късно финиширане на всеки един. Етапът се затваря след изтичане на максималното време за преминаване на последния стартирал екипаж.
    ВРЕМЕИЗМЕРВАНЕ
    Времеизмерването на отделните етапи е описано в пътната книга (road book). Най-голямата мерна единица за време е час, а най-малката е секунда. На специалните секции (special stage) се измерва времето на всеки екипаж за преминаване по маршрута. На свръзките (liassons) също се измерва времето за преминаване по маршрута на свръзката, като се контролира спазването на точното време, което е обявено в пътната книга (road book) на съответния етап. Това време също е критерий за класирането – виж абзац НАКАЗАНИЯ, точка: Закъснение за междинен старт. Времената се записват в контролен карнет и се обработват вечерта в бивака. Всеки участник е задължен и отговорен да предаде лично контролния си карнет на финала или след пристигането си в бивака.
    За класиране се обработват контролни карнети предадени до 1 (един) час след затваряне на етапа.
    Времеизмерването и дължината на етапите се обявява в пътната книга (road book) или в специален бюлетин на организатора.
    ПРОЛОГ
    Прологът е пожелателен елемент и има за цел определянето на стартовата поредност (решетка) за първия етап от състезанието. Прологът протича като състезателен етап и при него важат всички правила за времеизмермане, наказания, задължително оборудване и безопастност. Поредността на стартиране в пролога съвпада с поредността на стартовите номера на екипажите.
    СТАРТИРАНЕ
    Часът на стартиране на всеки етап се обявява чрез пътната книга (road book) или в специален бюлетин на организатора. Също така се обявява интервалът, през който стартират екипажите.
    Спрямо класирането от пролога (ако няма пролог по стартовите номера) и обявения интервал за стартиране на първия етап се оформя стартова поредност (решетка) за първия етап от състезанието.
    В следващите етапи екипажите стартират по реда на класирането от предишния етап. В зависимост от обявения час на стартиране на тези етапи и съответните интервали автоматично се определят точните времена за стартиране на всички екипажи.
    Всеки екипаж е задължен да стартира в точния час и да спазва реда на стартиране. Официалното астрономическо време валидно за състезанието се обявява на официален брифинг.
    КЛАСИРАНЕ
    Измереното време за преминаване по маршрута на етапа и наложените наказания определят класирането за съответния етап. Критерий за класиране е най-малкото време за преодоляване на етапа след налагането на съответните наказания.
    Победител в състезанието е екипажът с най-малко сумарно време от преминаването на всички етапи. В случай, че след приключване на последния етап има екипажи с равно сумарно време, критерий за по-предно класиране става броя на по предно класиране в етапите. При равен брой се гледа класирането в последния етап.
    НАКАЗАНИЯ
    При закъснение за начален или междинен старт екипажът стартира при подадена му команда от съдията на старта и получава наказание от 15 минути, като времето му за старт тече от момента на определеното му време за стартиране. При закъснение за начален старт на етапа екипажът стартира последен, а при междинен старт единствено стартиращия съдия има правото да прецени ситуацията и да извика на старт закъснелия екипаж. Закъснелият за старт екипаж няма право да оспорва решенията на стартиращия съдия.
    Загубата на контролния карнет означава непреминаване на етапа.
    Непреминаване през контролна точка (СР) от трасето или идването от грешна посока, означава 2 (два) часа наказание за всяка контролна точка (СР). Контролна точка (СР) може да има само на точки от пътната книга. Преминаването през контролна точка се удостоверява от съдията в карнета на състезателя и водения от него протокол.
    Неспазването на описаните в пътната книга особености, например: забрани за изпреварване, напускане на определения маршрут с цел облагодетелстване и други се наказват с 2 (два) часа. За целта може да се ползват протоколите на съдиите на контролни точки, карнетите на състезателите и показанията от трака на GPS-ите. Липсата на последното се смята в ущърб на състезателя.
    Неизползването на предпазен колан за дърветата при теглене с лебедка се наказва с един час.
    При неспазване ограниченията на скороста, наказанието е 1(един) час за всяко нарушение. В тази връзка ще се ползват траковете от GPS-ите.
    Етапът се счита като прекъснат, когато екипажа се откаже или не пресече финала в рамките на определеното му максимално време за преминаване на етапа. В този случай наказанието е 2 (два) часа плюс измереното време на най-бавния редовно финиширал екипаж на същия етап плюс времето от наложените наказания.
    Етапът се счита за непреминат, когато екипажът не стартира или стартира и не премине през нито една контролна точка (СР). Наказателното време в този случай е 4 (четири) часа плюс измереното време на най-бавния редовно финиширал екипаж на същия етап плюс времето от наложените наказания. При непредаване на контролния карнет на финала или в случай на финиширане след затварянето на етапа и непредаване на контролния карнет в организационния офис, етапът се счита за непреминат. Освен това може да бъде търсена финансова отговорност от съответния екипаж, предизвикал разходи от ненужни акции за издирване.
    В специални случаи съдийската комисия може да взема еднични решения.
    ПРАВИЛА ЗА ДВИЖЕНИЕ / НАРУШЕНИЯ
    По време на цялото състезание участниците са зъдължени да спазват указанията на организаторите, на съдиите по трасето и на сътрудниците. Организаторите имат право да наложат наказателни времена в случай на неспазване на указанията, а в случай на екстремни нарушения на регламента и да дисквалифицират участника или да го отстранят от мероприятието. В случай, че екипаж се откаже от състезанието е задължен да информира оргаризаторите.
    ДИСКВАЛИФИКАЦИЯ
    Санкцията дисквалификация се налага при безотговорно лудо каране в бивака или по време на свързващите етапи или при преминаване на етапа извън класирането. Състезателите са отговорни за действията на обслужващите и съпровождащите ги лица, като могат да бъдат дисквалифицирани в случай, че тези лица проявят безотговорно, хулиганско поведение, преминат без разрешение маршрута по трасето или при шофиране със скорост по-висока от 10 км/ч в бивака.
    Участникът може да бъде дисквалифициран или да получи наказателно време от 1 час при:
    · Манипулация на контролния карнет
    · Манипулация на автомобила след техническия преглед, т.е. промени, които не отговарят на зъдължителното оборудване
    · Грубо, небрежно или преднамерено застрашаване на други лица.
    · Неоказана първа помощ
    · Шофиране без задължителните предпазни средства (каска, предпазен колан)
    ПРОТЕСТИ
    Протест срещу решение на организатора, както и такива за грешно отчетено време, се подават вечерта след състезателния ден, но не по-късно от 1 (един) час след обявяване на класирането.
    Протест срещу участник при подозрение за нарушения на регламента или манипулация е възможен. Протесът се подава в писмен вид след състезателния ден, но не по-късно от 1 (един) час след обявяване на класирането.
    Таксата за подаване на протест възлиза на 200лв. и се внася в брой заедно с протеста. В случай, че протестът е основателен, таксата се връща. Съдийската комисия вземат решение по протест след изслушване на обвиняващата и обвинената страна до 2 (два) часа от подаването на протеста. Обжалване на взетото решение е възможно пред комисията за Офф-роуд към БФАС в 14-дневен срок след приключване на състезанието, но не по време на състезанието.
    Протести, внесени ненавреме и/или без такса не се разглеждат.
    РЕКЛАМА
    Всички участници с подаване на регистрационен талон за участие в състезанието се задължават да поставят рекламата на спонсорите на проявата върху автомобилите си, на предвидените за това места.
    Запазените за реклама на организатора места са:
    · Половината от предния капак;
    · Една трета от двете страници на джиповете, но не повече от 2броя с размери 50х60 см., като едното е плакета с номера на състезателя;
    · Ивицата над челното стъкло.
    Участникът може да се освободи от задължението си към рекламата, чрез заплащане на двойна стартова такса.
    Реклама на конкуренти на спонсорите на мероприятието се позволява само след уговорка с организатора.
    МАРКИРОВКА
    Всеки екипаж получава плакети със стартов номер. Тези плакети се залепват от двете страни на автомобила, а малкият плакет се залепва в дясно на челното стъкло.
    Всички плакети с номера от предишни състезания трябва да бъдат отстранени или закрити.
    ПОМОЩ / СЪДЕЙСТВИЕ
    Всеки участник е задължен, както по време на етапите така и извън тях да оказва помощ. Съдействието при технически проблеми не е задължение, но е показател за феърплей.
    МЕДИИ
    Организатора създава прес – център и акредитира медии и лица, имащи право да снимат, разпространяват, подаряват или продават материали (фото или филмови) за състезанието.
    Акредитираните медии придружават цялото състезание. Те ще снимат на интересните места, ще вземат интервюта от участниците в бивака и ще правят съпровождащи репортажи. В интерес на мероприятието е медиите и участниците да си сътрудничат. Медиите по никакъв начин не трябва да възпрепятстват състезанието.
    ЛИЧНА АСИСТЕНЦИЯ
    Всички превозни средства на личната асистенция и нейния екип, участващи в класирането или не, се подчиняват на общия регламент. Лична асистенция, оказваща помощ по време на етапа не трябва по никакъв начин да навлиза в трасето или да възпрепятства състезанието.
    Екип на лична асистенция, който не участва в класирането няма право да навлиза и да оказва помощ вътре в специалните секции от етапа (special stages), докато автомобила е на трасето. Ако е извън трасето и не се пречи на останалите състезатели, това се допуска след разрешение от организатора.
    Ремонт и/или репатриране на дефектирали автомобили от страна на личната асистенция в специалните секции се извършва след затваряне на състезателния етап.
    При нарушение по тази точка от регламента екипажът, на който е оказана неправомерна помощ получава наказание като за незавършен етап.
    НАЦИОНАЛЕН ШАМПИОНАТ
    Състезанието е кръг от Националния шампионат по офроуд на България. Резултатите от крайното класиране носят точки за Националния шампионат по следната схема:
    1.място - 10 точки
    2.място - 8 точки
    3.място - 6 точки
    4.място - 5 точки
    5.място - 4 точки
    6.място - 3 точки
    7.място - 2 точки
    8.място - 1 точка
    Ако състезанието има коефициент за Националния шампионат, тези точки се умножават с коефициента.

  • #2
    До: ПРЕДЛОЖЕНИЕ за Регламент на състезанията

    Първоначално публикуван от IvanMarinov Преглед на мнение
    Състезателите в състезанията се делят на два класа според своите умения: Т1 – Профи (Експерт) и Т2 – Адвенчър. Разделянето на класове се заявява от съзтезателя в началото на състезанието.
    Т.е. разделянето става само въз основа на собствена преценка и желание на състезателите? Някакви идеи за различни технически изисквания към автомобилите в различните класове?
    Ние не сме неутрални!

    Коментар


    • #3
      До: ПРЕДЛОЖЕНИЕ за Регламент на състезанията

      Първоначално публикуван от V93 Преглед на мнение
      Т.е. разделянето става само въз основа на собствена преценка и желание на състезателите? Някакви идеи за различни технически изисквания към автомобилите в различните класове?
      Така е за преценката ! Няма да има различни технически изисквания на този етап, няма готовност нито от организаторите, нито от състезателите ! А и в момента автомобилите, които се състезават в България би трябвало да са в един клас- Open, т.е. там където са прототипите по света. Може би в бъдеще ще се случи и при нас, знаеш, Кирил се опита да направи разделение и се оказахме само аз и Сашо в серийния клас И затова и нямаше такъв на Шумен..

      Коментар


      • #4
        До: ПРЕДЛОЖЕНИЕ за Регламент на състезанията

        РЕГЛАМЕНТ
        …………….. е Офроуд състезание за автомобили с висока проходимост до 3,5 тона общо тегло. Състезанието се състои от скоростни отсечки, отсечки за майсторско управление и специални секции, заложени като елементи във всеки един етап. Състезанията могат да бъдат еднодневни, многодневни, нощни, с индивидуално, отборно класиране, регионални, международни, за републиканския шампионат и др.
        Състезанието се провежда на тежък терен.
        АВТОМОБИЛ, ПИЛОТ, НАВИГАТОР
        Състезанията от Националния шампионат по офроуд на България са отворени за участие на екипажи от всички страни. По решение на организатора може да не бъдат допускани отбори и състезатели да не участват в състезанието.
        Ограничение за броя на участващите автомобили взема организатора.
        Всички автомобили участващи в състезанието, да имат постоянна регистрация и валидна застраховка “гражданска отговорност” или валидна “зелена карта” и необходимите изправни валидни документи по „Закон за движение по пътищата на РБ”/ талон, годишен технически преглед/. Участници /пилот, навигатор/ необходимите документи за управление на автомобил.
        Всички състезатели участващи в състезанието, задължително трябва да имат валидна застраховка „Живот” за поне 10000лв.
        За да може резултатът от това състезание да бъде валиден за Националния шампионат по офроуд на България, пилотът е задължен да притежава валиден личен състезателен лиценз издаден от БФАС или валиден международен “С” – лиценз по изисквания на FIA. В случай, че пилотът не притежава валиден личен състезателен лиценз, но автомобилът, с който стартира е снабден със задължителното оборудване и екипажа е съгласен с правилата на организатора, той може да вземе участие в състезанието. Класирането на участници без валиден личен състезателен лиценз важи за самото състезание, но не важи за Националния шампионат по офроуд на България.
        Състезатетелите в състезанията за Националния шампионат по офроуд на България се делят на два класа според своите умения- кои определя уменията: Т1 – Профи (Експерт) и Т2 – Адвенчър. Разделянето на класове се заявява от съзтезателя в началото на състезанието годишния сезон.
        Класирането за автомобили от клас Т2 ще се извършва както отделно, така и в генералното класиране за Т1 и Т2; Трасето на автомобилите от клас Т2 може да бъде различно и тогава те не участват в генералното класиране.
        С цел да се популяризира спорта, се дава възможност на желаещи, но не изпълняващи условията за състезатели в двата класа, да се движат по трасето с родбук след състезателите и затварящия автомобил и без да им се засича време, като това не трябва да пречи на състезанието. Организатора не поема никакви ангажименти към осигуряването или репатрирането на тези желаещи.
        ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ОБОРУДВАНЕ:
        • клетка за безопасност по образец ........ на FIA за откритите автомобили, а за лицензираните състезатели за всички автомобили- кои ще прави проверката за образеца, заварки ,стандарт тръби, колани , каски, дрехи обувки, ПП безопасност за по горните класове;
        • минимум серийни предпазни колани за пилота и навигатора, като се препоръчва, а за лицензираните състезатели е задължително поне 3 - точкови спортни колани- годност и паспортизация;
        • прахови пожарогасители с общ капацитет минимум 2 кг. с валидна заверка, като се препоръчва, монтирането на противопожарна система в автомобила;
        • каски за пилота и навигатора по норма ЕСЕ- как се проверява;
        • надеждни ремъци за теглене 2бр.;
        • автомобилна аптечка (DIN13164);
        • сигнален триъгълник;
        • GPS с възможност за записване на GARMIN съвместим трак;
        Товарът в автомобила трябва да бъде здраво закрепен и осигурен, за да не представлява опасност за пасажерите.
        ПРЕПОРЪЧИТЕЛНО ОБОРУДВАНЕ
        • Раликомпютър – Tripmaster
        • Изправна лебедка;
        • Специфичните за автомобила резервни части са ангажимент на състезателите. Снабдяването с резервни части от страна на организатора не може да бъде гарантирано.
        ЗАБРАНЕНО ОБОРУДВАНЕ
        • Забранено е в кабината на автомобила да се транспортират резервни туби с гориво, акумолатори в отсека на състезателите, да не преминават горивни тръбопроводи.
        ТРАСЕ
        - необезопасено, не отцепено
        Трасето съдържа всякаква настилка от асфалт (свързващи етапи) до много тежък терен. Екипажите /автомобил, пилот, навигатор/ преминават задължително заедно фиксиран маршрут описан в пътна книга (road book) и спазват указанията на организатора задължителен маршрут. Движението на състезателите между две точки от пътната книга не е задължително да бъде по най-краткия път, но задължително по описания в пътната книга, освен ако няма ограничителни ленти поставени от организатора. В този случай, напускане на трасето се счита, излизането на състезателния автомобил с повече от 2 колела от заграденото трасе- освен ако организатора не е отбелязал друго.
        Обявяването на трасето и часовите графици, става единствено по следните начини:
        - пътна книга (road book)
        - официален брифинг (техническа конференция)
        - официален бюлетин на организатора
        - от организатор в трасето при черезвичайна ситуациа
        На свързващите етапи важи и е задължително спазването на Закона за движение по пътищата. Трасето не е обезопасено и не е отцепено.

        ТЕХНИЧЕСКИ ПРЕГЛЕД
        Всички автомобили, стартиращи в състезанието, задължително преминават през технически преглед. Прегледа включва:
        - проверка на документацията на автомобил, свидетелства за управление на пилот и навигатор
        - проверка на функционалната изправност и безопасност на автомобила;
        - проверка на задължителното оборудване;
        - проверка на рекламни стикери.
        Техническият преглед е в услуга на сигурността на състезателите, на всички останали участници в състезанието и не на последно място е основа за феърплей.
        Залепен стартов номер удостоверява успешно преминат технически преглед ????????.
        Не може в едно състезание да се подменя рамата, двигателя, пилот, навигатор от подадената заявка след преминат технически преглед.
        Стартовите номера на екипажите се раздават по класирането от предходното състезание (за първото състезание от календара, по генералното класиране от миналата година) по предварително упомената решение на организатора. За неучаствалите, по реда на приемане на заявките за участие в състезанието.
        СПОРТНА ОРГАНИЗАЦИЯ
        Организацията е на разположение на всичките участници. Решенията на организацията /организатора/ са задължителни след обявяването им на определено за това място, в официален бюлетин на организатора и начина им на обявяване в регламента с изключение при черезвичайни ситуации.
        СЪДИИ / СЪТРУДНИЦИ
        Съдии и сътрудници заемат места на старта и финала, по трасето и на контролните точки (СР). Съдиите съдействат на организацията при анализа на резултатите и изготвяне на класирането, а също и при въпроси касаещи регламента и при технически проблеми. На сътрудниците по трасето е забранено и не да дават информация относно маршрута на трасето или вида на специалните секции, както и да отговарят на въпроси относно регламента и класирането.
        МЕДИЦИНСКО ОБСЛУЖВАНЕ
        Състезанието се съпровожда от лекар или екипи от парамедици за първа медицинска помощ. В случай на сериозно заболяване или произшествие, пострадалият се откарва в болница. Всеки участник в състезанието задължително сключва застраховка, покриваща риска и я представя на организатора. Условията на застраховката се разясняват от застрахователен брокер в деня на записването и се обявяват на официалните за състезанието места. Организатора подготвя и представя с регламента на състезанието и възможност за застраховане по време на състезанието при приемливи условия за двете страни.
        Участниците, които се нуждаят от постоянен прием на специални лекарства сами отговарят за снабдяването си с тези лекарства. Като допълнение към автомобилната аптечка за първа помощ се препоръчва всеки участник да си носи лекарства от общ характер, като например против: главоболие, настинка, разстройство, зъбобол и т.н. Организаторите не поемат никаква отговорност за услугите на медицинското обслужване.
        Внимание: Хронични заболявания (алергии, диабет и др.) трябва да бъдат съобщени на лекаря преди състезанието.
        САНИТАРНИ СЪОРЪЖЕНИЯ
        Санитарни съоръжения не са на разположение по време на цялата проява. Дори някои да са налице, не трябва да се очаква съвременен стандарт.
        ЕТАПИ
        Състезанието се състои от етапи, разпределени в периода на протичане на състезанието. Етапът е съставен от специални секции (special stages) и свръзки (liassons). Етапът може да започва както със специална секция (special stage), така и със свръзка (liasson). Етапът може да съдържа множество специални секции (special stages) и свръзки (liassons). Броят на етапите се обявява в програмата на състезанието.
        За един ден от състезанието се предвижда един етап.
        Етапите са описани в пътна книга (road book). За всеки етап, организаторът определя максимално време за преминаване, изразено в часове. В максималното време не се включва прекъсването на времето по организационни причини, но се включва свръзките (liassons) и местата за техническо обслужване на автомобилите. Това време е еднакво за всички състезатели, като то се добавя към часа на стартиране на всеки екипаж и по този начин се фиксира астрономически час на най-късно финиширане на всеки един. Етапът се затваря след изтичане на максималното време за преминаване на последния стартирал екипаж. След изтичане на това врете екипажите в трасето задължитено уведомяват организатора къде и в какво състояние се намират с оглед безопасност и добро продължение на проявата
        ВРЕМЕИЗМЕРВАНЕ
        Времеизмерването определено и описано от организатора на отделните етапи е описано в пътната книга (road book). Най-голямата мерна единица за време е час, а най-малката е секунда. На специалните секции (special stage) се измерва времето на всеки екипаж за преминаване по маршрута. На свръзките (liassons) също се измерва времето за преминаване по маршрута на свръзката, като се контролира спазването на точното време, което е обявено в пътната книга (road book) на съответния етап. Това време също е критерий за класирането – виж абзац НАКАЗАНИЯ, точка: Закъснение за междинен старт. Времената се записват в контролен карнет и се обработват вечерта в бивака. Всеки участник е задължен и отговорен да предаде лично контролния си карнет на финала или след пристигането си в бивака.
        За класиране се обработват контролни карнети предадени до 3 минути след преминаване на финала 1 (един) час след затваряне на етапа.
        Времеизмерването и дължината на етапите се обявява в пътната книга (road book) или в специален бюлетин на организатора.
        ПРОЛОГ
        Прологът е пожелателен елемент и има за цел определянето на стартовата поредност (решетка) за първия етап от състезанието. Прологът протича като състезателен етап и при него важат всички правила за времеизмермане, наказания, задължително оборудване и безопастност. Поредността на стартиране в пролога съвпада с поредността на стартовите номера на екипажите. Възможност и да бъде като етап с класиране, ако е предварително обявен като такъв.

        СТАРТИРАНЕ
        Часът на стартиране на всеки етап се обявява чрез пътната книга (road book) или в специален бюлетин на организатора. Също така се обявява интервалът, през който стартират екипажите.
        Спрямо класирането от пролога (ако няма пролог по стартовите номера) и обявения интервал за стартиране на първия етап се оформя стартова поредност (решетка) за първия етап от състезанието.
        В следващите етапи екипажите стартират по реда определен от организатора на класирането от предишния етап. В зависимост от обявения час на стартиране на тези етапи и съответните интервали автоматично се определят точните времена за стартиране на всички екипажи.
        Всеки екипаж е задължен да стартира в точния час и да спазва реда на стартиране. Официалното астрономическо време валидно за състезанието се обявява на официален брифинг.
        КЛАСИРАНЕ
        Измереното време за преминаване по маршрута на етапа и наложените наказания определят класирането за съответния етап. Критерий за класиране е най-малкото време за преодоляване на етапа след налагането на съответните наказания.
        Победител в състезанието е екипажът с най-малко сумарно време от преминаването на всички етапи плюс наложените наказания. В случай, че след приключване на последния етап има екипажи с равно сумарно време, критерий за по-предно класиране става броя на по предно класиране в етапите. При равен брой се гледа класирането в последния етап.
        НАКАЗАНИЯ
        При закъснение за начален или междинен старт екипажът стартира при подадена му команда от съдията на старта и получава наказание от 15 минути, като времето му за старт тече от момента на определеното му време за стартиране. При закъснение за начален старт на етапа екипажът стартира последен като времето му за старт тече от момента на определеното му време за стартиране, а при междинен старт единствено стартиращия съдия има правото да прецени ситуацията и да извика на старт закъснелия екипаж като времето му за старт тече от момента на определеното му време за стартиране. Закъснелият за старт екипаж няма право да оспорва решенията на стартиращия съдия.
        Загубата на контролния карнет означава непреминаване на етапа.
        Непреминаване през контролна точка (СР) от трасето или идването от грешна посока- определено и фиксирано от съдия или помощно устройство/ГПС< видео и др. наблюдение/ предварително определено от организатора, означава 2 (два) часа ???? наказание за всяка контролна точка (СР). Контролна точка (СР) може да има само на точки от пътната книга. Преминаването през контролна точка се удостоверява от съдията в карнета на състезателя и водения от него протокол или по друг предварително обявен от организатора начин.
        Неспазването на описаните в пътната книга особености, например: забрани за изпреварване, напускане на определения маршрут с цел облагодетелстване и други се наказват с 2 (два) часа или / декласирания/. За целта може да се ползват протоколите на съдиите на контролни точки, карнетите на състезателите и показанията от трака на GPS-ите. Липсата на последното се смята в ущърб на състезателя.
        Неизползването на предпазен колан за дърветата при теглене с лебедка се наказва с един час недопустимо- декласиране.
        При неспазване ограниченията на скороста, наказанието е 1(един) час за всяко нарушение. В тази връзка ще се ползват траковете от GPS-ите, мин.фиксирано време по часовник и др..
        Етапът се счита като прекъснат, когато екипажа се откаже или не пресече финала в рамките на определеното му максимално време за преминаване на етапа. В този случай наказанието е 2 (два) часа плюс измереното време на най-бавния редовно финиширал екипаж на същия етап плюс времето от наложените наказания.
        Етапът се счита за непреминат, когато екипажът не стартира или стартира и не премине през нито една контролна точка (СР). Наказателното време в този случай е 4 (четири) часа плюс измереното време на най-бавния редовно финиширал екипаж на същия етап плюс времето от наложените наказания. При непредаване на контролния карнет на финала или в случай на финиширане след затварянето на етапа и непредаване на контролния карнет в организационния офис, етапът се счита за непреминат. Освен това може да бъде търсена финансова и административна отговорност от съответния екипаж, предизвикал разходи от ненужни акции за издирване.
        В специални случаи съдийската комисия може да взема еднични решения.
        ПРАВИЛА ЗА ДВИЖЕНИЕ / НАРУШЕНИЯ
        По време на цялото състезание участниците са зъдължени да спазват указанията на организаторите, на съдиите по трасето и на сътрудниците. Организаторите имат право да наложат наказателния времена в случай на неспазване на указанията, а в случай на екстремни нарушения на регламента и да дисквалифицират участника или да го отстранят от мероприятието. В случай, че екипаж се откаже от състезанието е задължен да информира оргаризаторите.
        ДИСКВАЛИФИКАЦИЯ
        Санкцията дисквалификация се налага при безотговорно лудо каране в бивака или по време на свързващите етапи или при преминаване на етапа извън класирането - по решение на организатора. Състезателите са отговорни за действията на обслужващите и съпровождащите ги лица, като могат да бъдат дисквалифицирани в случай, че тези лица проявят безотговорно, хулиганско поведение, преминават без разрешение маршрута по трасето или при шофиране със скорост безотговорна по-висока от 10 км/ч в бивака.
        Участникът може да бъде дисквалифициран или да получи наказателно време от 1 час при:
        Манипулация на контролния карнет дисквалификация
        Манипулация на автомобила след техническия преглед, т.е. промени, които не отговарят на зъдължителното оборудване дисквалификация.
        Грубо, небрежно или преднамерено застрашаване на други лица дисквалификация.
        Неоказана първа помощ
        • Шофиране без задължителните предпазни средства (каска, предпазен колан) – дисквалификация
        Всичко това по решение на организатора еднолично или предложение от екипаж
        ПРОТЕСТИ
        Протест срещу решение на организатора, както и такива за грешно отчетено време, се подават вечерта след състезателния ден, но не по-късно от 1 (един) час след обявяване на временното класирането.
        Протест срещу участник при подозрение за нарушения на регламента или манипулация е възможен. Протесът се подава в писмен вид след състезателния ден етап, но не по-късно от 1 (един) час след обявяване на класирането.
        Таксата за подаване на протест възлиза на 200лв.цената на стартовата такса и се внася в брой заедно с протеста. В случай, че протестът е основателен, таксата се връща. Съдийската комисия вземат решение по протест след изслушване на обвиняващата и обвинената страна до 2 (два) часа от подаването на протеста. Обжалване на взетото решение е възможно пред комисията за Офф-роуд към БФАС в 14 3-дневен срок след приключване на състезанието, но не по време на състезанието.
        Протести, внесени ненавреме и/или без такса не се разглеждат.
        РЕКЛАМА
        Всички участници с подаване на регистрационен талон за участие в състезанието се задължават да поставят рекламата на спонсорите на проявата върху автомобилите си, на предвидените за това места.
        Запазените за реклама на организатора места са оповестени предварително:
        Половината от предния капак;
        • Една трета от двете страници на джиповете, но не повече от 2броя с размери 50х60 см., като едното е плакета с номера на състезателя;
        • Ивицата над челното стъкло.
        Участникът може да се освободи от задължението си към рекламата, чрез заплащане на двойна обявена от организатора стартова такса.
        Реклама на конкуренти на спонсорите на мероприятието се позволява само след уговорка с организатора.
        МАРКИРОВКА
        Всеки екипаж получава плакети със стартов номер. Тези плакети се залепват от двете страни на автомобила, а малкият плакет се залепва в дясно на челното стъкло. По указание на организатора.
        Всички плакети с номера от предишни състезания трябва да бъдат отстранени или закрити.
        ПОМОЩ / СЪДЕЙСТВИЕ
        Всеки участник е задължен, както по време на етапите така и извън тях да оказва помощ. Съдействието при технически проблеми не е задължение, но е показател за феърплей.
        МЕДИИ
        Организатора създава прес – център и акредитира медии и лица, имащи право да снимат, разпространяват, подаряват или продават материали (фото или филмови) за състезанието.
        Акредитираните медии придружават цялото състезание. Те ще снимат на интересните места, ще вземат интервюта от участниците в бивака и ще правят съпровождащи репортажи. В интерес на мероприятието е медиите и участниците да си сътрудничат. Медиите по никакъв начин не трябва да възпрепятстват състезанието.
        ЛИЧНА АСИСТЕНЦИЯ . Пожелателно е да бъде обявена и маркирана по образец на организатора.
        Всички превозни средства на личната асистенция и нейния екип, участващи в класирането или не, се подчиняват на общия регламент. Лична асистенция, оказваща помощ по време на етапа не трябва по никакъв начин да навлиза в трасето или да възпрепятства състезанието. Екипаж на които асистенцията прави нарушения ще бъде наказван.
        Екип на лична асистенция, който не участва в класирането няма право да навлиза и да оказва помощ вътре в специалните секции от етапа (special stages), докато автомобила е на трасето. Ако е извън трасето и не се пречи на останалите състезатели, това се допуска след разрешение от организатора.
        Ремонт и/или репатриране на дефектирали автомобили от страна на личната асистенция в специалните секции се извършва след затваряне на състезателния етап.
        При нарушение по тази точка от регламента екипажът, на който е оказана неправомерна помощ получава наказание по осмотрение на организатора като за незавършен етап.
        НАЦИОНАЛЕН ШАМПИОНАТ
        Състезанието е кръг от Националния шампионат по офроуд на България. Резултатите от крайното класиране носят точки за Националния шампионат по следната схема: Точки според броя на участниците в обратна зависимост – състезание от -15 точки за първия в класирането от 15 участника, или 38 точки за първия в класирането 38 участника
        1.място - 10 точки
        2.място - 8 точки
        3.място - 6 точки
        4.място - 5 точки
        5.място - 4 точки
        6.място - 3 точки
        7.място - 2 точки
        8.място - 1 точка
        Като вариант взависимост от вида , мястото , особеностите на състезанието организатора да определя, според време или друг начин –но определен предварително в регламента
        Ако състезанието има коефициент за Националния шампионат, тези точки се умножават с коефициента.

        Син цвят- да се премахне текста
        Червен цвят подчертано- предложени допълнения от К. Панайотов
        Последно редактирано от VE LA; 18-01-08, 12:02.
        siko

        Коментар


        • #5
          До: ПРЕДЛОЖЕНИЕ за Регламент на състезанията

          Първоначално публикуван от siko Преглед на мнение
          Син цвят- да се премахне текста
          Червен цвят подчертано- предложени допълнения от К. Панайотов
          Само аз ли не виждам различни цветове?!?
          Ние не сме неутрални!

          Коментар


          • #6
            До: ПРЕДЛОЖЕНИЕ за Регламент на състезанията

            Неее , не си единствен ...

            Коментар


            • #7
              До: ПРЕДЛОЖЕНИЕ за Регламент на състезанията

              Станал съм далтонист ....
              Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

              Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

              Коментар


              • #8
                До: ПРЕДЛОЖЕНИЕ за Регламент на състезанията

                Киро за да са по ясни предложенията ти, моля направи ги като предложения за допълнения и премахване, или ги опиши като предложения за промени, защото някой са много точни, но за някой може да поспорим, като за последното например:
                точки от едно състезание се дават 10,8,6,5,4,3,2,1 и това е определено за рали спорта най общо и не зависи от броя участници. Има само определен минимален брой автомобили, които да участват например може да се сложи, че трябва да има по 6 автомобила от клас за да носи пълен брой точки за шампионата. Има го описано в правилата на БФАС.
                Има и други неща с които не съм съгласен.
                Така, че най добре си редактирай моля те поста си в този смисъл като предложения.
                Или ако не можеш нека някой модератор го направи, защото не може да се сравняват двата текста от по 7 страници и открийте разликите.

                Коментар


                • #9
                  До: ПРЕДЛОЖЕНИЕ за Регламент на състезанията

                  Първоначално публикуван от Митко/fulda/ Преглед на мнение
                  Неее , не си единствен ...
                  и аз така нищо не скивам,ама си трая.
                  ПАВКО
                  0888802068

                  Коментар


                  • #10
                    До: ПРЕДЛОЖЕНИЕ за Регламент на състезанията

                    това:
                    "С цел да се популяризира спорта, се дава възможност на желаещи, но не изпълняващи условията за състезатели в двата класа, да се движат по трасето с родбук след състезателите и затварящия автомобил и без да им се засича време, като това не трябва да пречи на състезанието. Организатора не поема никакви ангажименти към осигуряването или репатрирането на тези желаещи"

                    да се замести с:
                    -допускането на лица и автомобили от организатора в състезателното трасе по време на протичащото състезание, се извършва само в конвой подсигурен от организатора.
                    организатора е длъжен да осигури извеждането на всеки аварирал автомобил след деклариране на необходомостта за това от съответния екипаж, във време възможно за организатора, след края на дневния етап и за сметка на декларатора.


                    ...TO THE LAST BREATH...ОФРОУД РАЛИ ''ЧЕРНО МОРЕ 2018''- 15 ГОДИНИ ЗАЕДНО

                    Коментар


                    • #11
                      До: ПРЕДЛОЖЕНИЕ за Регламент на състезанията

                      Е то трасето нали не е затворено. Там може да има и "уж" случайно попаднали. Как ще се контролира това. Или може би не разбирам нещо?
                      Живей за всеки дъх!

                      Коментар


                      • #12
                        До: ПРЕДЛОЖЕНИЕ за Регламент на състезанията

                        Поиграх си да направя цветовете на Кирил,за да видят всички новите предложения.

                        Кирил,доколкото аз разбирам, иска да се разширят правомощията на организаторите и да се увеличат наказанията с дисквалификация.Не мисля,че е най правилно да изхвърляме състезател след състезател за всичко.Накрая дали ще има участници,които да карат,или ще има само декласирани?!

                        Не съм съгласна с точкуването спрямо броя на участниците.Примерно претенденти за шампионата са Иван и Драган.Какво е виновен Иван,че на състезанието ,което е спечелил, са участвали 10 джипа и е взел 10 точки.А Драган става първи в мероприятие с 25 джипа и за същото като трудност и време състезание,взима 25 точки.

                        Това може да се приложи само за единични състезания,като твоето,но не и за Националния шампионат.
                        Последно редактирано от VE LA; 18-01-08, 14:48.

                        Коментар


                        • #13
                          До: ПРЕДЛОЖЕНИЕ за Регламент на състезанията

                          румене, няма как да се контролира изцяло едно трасе . дори ти си изкачал ненадейно с моторетката и камерата .

                          против съм дисквалификациите като мярка за въздействие, те са крайната мярка за груби нарушения. не сме безотговорна сбирщина с мпс-та.
                          ...TO THE LAST BREATH...ОФРОУД РАЛИ ''ЧЕРНО МОРЕ 2018''- 15 ГОДИНИ ЗАЕДНО

                          Коментар


                          • #14
                            До: ПРЕДЛОЖЕНИЕ за Регламент на състезанията

                            Вера ,
                            много, много благодаря за оцветявката.
                            Обещавам да ти ги пращам първо и ти да ги публикуваш за да няма тън мън
                            от читатели.
                            siko

                            Коментар


                            • #15
                              До: ПРЕДЛОЖЕНИЕ за Регламент на състезанията

                              Колеги
                              - това не е предложение а реалност.
                              Това са решения на БФАС на страниците на БФАС http://www.sportinfo-bg.com/index.php
                              и публикувани в интернет.
                              Прикачени файлове
                              siko

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X