Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въздушно или течно охлаждане /новите технологии/

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въздушно или течно охлаждане /новите технологии/

    Много пъти съм си мислил какво е предимството на водното охлаждане при ендурото!? Мойто е въздушно,но никога не ми е загрявало,а вярвайте ми давам му газ колкото може да върви.....
    При състезателните мотори водното има ли някакво решаващо влияние?
    "Kолкото повече се превръщаме в свръхчовеци, толкова по-безчовечни ставаме"
    А+
    LZ1DRZ

  • #2
    Двигателя е много по натоварен и трябва вода за да го охлади. Компресията при въздухарките е около 8:1 а на наште мотори е около 12:1, и отделно работят на до 11000 докато въздухарките до 7-8000.

    Коментар


    • #3
      водното има много предимства и особенно за по съвременни мотори с високи литрови мощности както е написал и събин няма как да мине без водно

      естественно и въздушното има няколко предимства но то всъщност не е и въздушно
      на практика е въздушно масленно иначе с тия малки ребърца само по цилиндъра не може да се охлади

      Коментар


      • #4
        Така е. Въздушно е, когато караш по-бързо, но за тежък траял в планината например маслото служи основно за охладител. В такива условия мисля дори, че въздухарката има предимства , тъй като заври ли водата в другия, трябва да го изчакаш да поистине, ако ти предстои още да се бориш с терена, а другия си го буташ, търкаляш докато излезеш и не ти пука.
        Ендурото и сексът не са шега работа !
        -------------
        Животът се измерва с броят на издишванията !

        http://sixdayscrazyjob.com
        http://crazy-job.com

        Коментар


        • #5
          и аз това съм забелязъл като караме по големи баири чакаме тея с водното да поохладят малко! Обаче ако наблизо има вода взимаме едно шише,пълним го и го изливаме в/у радятора след второто пали на смукач!!!
          "Kолкото повече се превръщаме в свръхчовеци, толкова по-безчовечни ставаме"
          А+
          LZ1DRZ

          Коментар


          • #6
            Затова има вентилатори!

            Коментар


            • #7
              да 4т моторите много бързо завират даже и след като поработят малко на място

              аз с 2т кросаци съм нямал случай да заври или хвърли вода дори и в най тежките ситуации с буксуване на място по сума ти време

              това е една от причините да не ми се нравят 4т моторите за екстремно каране
              ако си взема 4т задължително ще му фрасна вентилатори
              или направо два радиатора от щатите имс или флуидине
              има по около 400 долара комплекта
              30% по голям обем имат и уж с тях била по друга работата
              все пак остава факт обаче че за екстремни състезания из гори и чукари се предпочитат 2т та
              на ерзберг съм виждал даже и 2т мотори да си хвърлят водите а 4т тата участващи там задължително го правят
              все още в щатите над 90% от участниците в GNCC сериите например са с 2т мотори и една от причините е точно тази

              Коментар


              • #8
                30% по голями радиатори означава повече тежест и много малко разлика в охляждането при положение че си на място.

                Коментар


                • #9
                  е все пак тези 30% повече вода имат известен топлинен капацитет който би бил от полза даже и при работа на място
                  а и с тези радиатори до преди да спреш мотора ще е малко по хладен
                  макар че вентилаторите май си остават задължителен елемент
                  ако ще се вреш из разни пътечки и дерета
                  аз ако си взема 4т задължително бих му сложил вентилатори
                  и то да ги командвам ръчно с копченце
                  и ще го щраквам още малко преди да се навра в деретата е ако знам пътя напред какъв е де

                  Коментар


                  • #10
                    Виждал съм КТМ с вентилатор също да си хвърля водата
                    При много екстремно натоварване и той не е спасение, но моторът се превръща в парен локомотив доста по-късно.
                    Ендурото и сексът не са шега работа !
                    -------------
                    Животът се измерва с броят на издишванията !

                    http://sixdayscrazyjob.com
                    http://crazy-job.com

                    Коментар


                    • #11
                      ... и пак се присещам за ползването на рамката на CRF-a. Събине, имаш ли информация дали може да се прекара маслото през рамката или пък водния кръг да минава от там?

                      Коментар


                      • #12
                        КТМ-мите много загряват. Ямахата е най студена от всичките тези мотори. При нотмално каране (около 3-та скорост) водата рядко се вдига над 70. Ако е с по-голями радиатори поради липса на термостат незнам дали няма да ми е студено. Не че е проблем, но сместа на карбуратора ще трябва да се обогати малко.

                        На състезанието в Шумен, на онова изкачване където повечето мотори изхвърлиха водата, моят за 1-ви път(от 2002г.) кипна леко. На финала като отворих капачката на радиатора, водата беше до горе, което означава, че не е изкипял яко. Температурата на водата беше на 130 градуса. 426-цата на партнера въонще не кипна, защото е много по разтоварен двигателя от 450тката а и по малка кобатура, естествено. Иначе радяторите са еднакви.

                        Коментар


                        • #13
                          Първоначално публикуван от ®yMeH
                          ... и пак се присещам за ползването на рамката на CRF-a. Събине, имаш ли информация дали може да се прекара маслото през рамката или пък водния кръг да минава от там?
                          За CRF-ите съм чел и следил екстрите и тунингите през 2002-ра когато реших да мина на ямахите. През началото на 2004 също малко съм следил темата, когата си смених ямахата с по нова. Може и да има много оригинални решения по въпроса, но трябва да се поразтърсите. Едно от най добрите места за това е http://www.thumpertalk.com

                          Коментар


                          • #14
                            При монтож на вентилатори трябва ли да сменяш акомулатора и колко амп. трябва дае?

                            Коментар


                            • #15
                              Трябва ти копче и перка от КТМ Термостат не При мен поне моя никога не е загрявал Цъкаш копчето и си пееш

                              Докато чаках А Малинов по римския път на Стара загора кипнаха всякакви модели мотори И дву тактови и стари и нови а даже и Ямахи Ама то зависи и от водача Голем гъз големи натоварвания Наи бързо става с много игра на съединитела

                              При водното е гадно когато се набият радиаторите с кал листа или трева а и при прегряване с ремонта става страшно Вече има нови охлаждащи течности които вършат добра работа ......ама пак всичко зависи от раидара Няма машина която при тъпотия да не може да бъде прегрята

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X