Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Подготовка на УАЗ за дълги експедиции +снимки +коментари

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Подготовка на УАЗ за дълги експедиции +снимки +коментари

    В този пореден проект реализиран от OFFRoad-Bulgaria.com целта беше да се подготви максимално добре автомобил с повишена проходимост с необходимата функционалност за тежки дълги пътувания и оффроуд експедиции.
    За базов автомобил беше избран УАЗ 3153-013 поради следните причини:
    • Уникалната проходимост и здравина на машините с тази марка.
    • Сравнително ниската и достъпна базова цена – около 14500 лева без ДДС.
    • Проста и надеждна конструкция осигуряваща огромни възможности за трансформация и усъвършенстване.
    • Автомобила е с твърд покрив, 8+1 места и дълга база т.е. осигурява пространството и обема необходими при дълги пътувания.

    Кратки технически характеристики на модела:
    Двигател УМЗ 4218.10, 2.89 л. карбуратор, окачване – предно пружинно, задно на малолистови ресори, хидравличен усилвател на волана, безконтактна запалителна система, удължена (2760 мм) база, товароподемност 800 кг.

    Основната цел е при максимално запазване на заводската конструкция, да се подобрят параметрите и функционалността.
    Началото беше поставено с промените по външния вид и интериора на автомобила.
    Свалена беше цялата декоративна пластмасова облицовка на брони, калници, прагове и врати ( не са много функционални в гората ) и снижават ъглите на заход.
    Тъй като качеството на боядисване и антикорозионна обработка на шаси, мостове, метални части и купе не е никак високо което се вижда от снимките на които автомобила е на една година ( и зима).





    , всички тези елементи бяха подготвени и обработени на песъкоструен апарат до осигуряване на чиста метална повърхност. Веднага след тази процедура беше нанесена специална основа осигуряваща студено поцинковане на метала. След изчакване на необходимото технологично време детайлите се боядисват с три компонентна боя и последно се нанася пластично антикорозионно покритие на каучукова основа.

    Отвън купето на автомобила беше обработено, подготвено и боядисано в търсения ярък цвят ( за да е видим и лесно откриваем ) с материали и боя на Glasurit.

















    По оригинален проект беше изработена предна броня с ролбар и място за лебедка, задна броня, шнорхел, багажник на покрива и стълба за лесното му достъпване.
    Броните са конструирани с цел осигуряване на максимална степен на защита и поглъщане на енергия от удар без да се деформира шасито. Осигурено е и максимално ефективно по местоположение и здравина на закрепване място за монтираната електрическа лебедка. Избраната лебедка е MileMarker 9000 (USA), поради това, че монтирането й не изисква преработване на електроинсталацията както и изключително доброто съотношение качество, тегло, надеждност и цена.
    Шнорхела съвместно с комплекса от мерки за херметизиране на електрическата и запалителна система на автомобила осигурява надеждно и безпроблемно преминаване на дълбоки (над един метър) водни препятствия. В него са изкарани и обезвъздушителите на мостовете, скоростната и раздатъчна кутия.





    Отвътре на автомобила промените започнаха с махането на заводската изолация и мокет от пода. Цялата тази площ първо се обработва до гол метал след което се нанасят съответно основа и боя, върху които се полага около 1 см. слой от шумо и антикорозионна изолация на каучукова основа. Последната операция е обличането на всичко това с 1.5 мм. алуминиева рифелова ламарина огъната по профила на повърхността.




    Седалките също са подложени на доработка. Предните са от Mazda 626 с всички допълнителни регулировки за комфорт, а задната е оригиналната, като всичките са претапицирани с използване на автомобилни дамаски и кожа с висока степен на износоустойчивост. Добавени са и допълнителни елементи като джобове на гърба на седалките за прибиране на дребни предмети и аксесоари.



    Важно подобрение е изработването на нов сертифициран резервоар за гориво с обем 110 л. разположен под задната седалка. Преместени и преработени са и гърловината за зареждане и отдушника. Целия резервоар е опакован с 2 см негорим материал върху които е разположен втори кожух от 1.5 мм. алуминиева рифелова ламарина.





    Демонтирането на оригиналните резервоари се наложи по следните причини - първо стандартните резервоари са 2 броя по 39 л. всеки т.е. необходимо беше да се осигури по-голям запас от гориво, второ разположени са от двете страни на автомобила под пода и между двете врати, което специално за дългата база не е много удачно решение поради възможността за сравнително лесно деформиране и пробив на резервоар при преминаване през препятствие. В това отношение новия резервоар е разположен на максимално защитено място без значителна загуба на полезен обем и е с по-голям капацитет. Допълнително е изработена сваляема стойка за 20 л. метална туба за гориво разположена на задния борд на автомобила.



    За удобното и ефективно поместване на допълнителното количество багаж и принадлежности необходими при дълги пътувания и експедиции спомага големия допълнителен багажник на покрива на автомобила. Достъпа до него се осъществява с помощта на специална стълба разположена на задната врата, както и със степенките оформени на предната броня и площадката върху предния капак.
    Праговете на автомобила бяха намалени с 2 см. и усилени с помощта на вграден метален профил. За осигуряване на допълнителна защита на кормилните щанги и картера на двигателя е изработен от 3.5 мм. метал и монтиран предпазен щит.





    С цел гарантиране в максимална степен на характеристиките на двигателя, същия беше разглобен, отдефектиран, и наново прецизно сглобен с използване на максимално качествени части и компоненти.
    Първата операция беше адаптирането за работа с бензин с октаново число 92-95. За целта съгласно заводското предписание се намалява височината на главата и се сменят повдигачите на клапаните. Следва напасването (шлайфане) на колекторите към главата тъй като допуските при производство са значителни. Напасват се и клапаните към леглата.
    Буталата се изравняват по тегло и се сменят сегментите с такива производство на Goetze.
    Всички лагери, компоненти и системи се преглеждат и замерват, където има необходимост се правят съответните корекции и подмяна с качествени компоненти и материали за да се гарантират предвидените от конструктора параметри.
    Карбуратора също се разглобява, привежда в пълно съответствие с конструктивните характеристики и отново се сглобява.






















    По запалителната система се подменят кабелите, свещите и комутатора. Силиконовите кабели и свещите са западни, а комутатора е руски но новия модел с подобрени характеристики.
    Нито един от възлите и агрегатите не се „тунингова” т.е. не се променят зададените от конструктора параметри и характеристики, което позволява всичко в автомобила да е абсолютно стандартно и съвместимо с оригиналните части и компоненти.
    Трансмисията също се подлага на демонтаж, детайлен преглед и отдефектиране. Съединителя комплект се подменя с оригинално производство на УМЗ, които гарантира необходимите параметри. Скоростната и раздатъчната кутия се привеждат в предписаните параметри и навсякъде се зареждат качествени масла.





    Спирачната система също се подлага на основен преглед като накладките се заменят с качествени такива, а спирачните цилиндри с оригинално производство на Fenox.
    Оригиналните 16” гуми и джанти са заменени със стандартни 15” за УАЗ с монтирани на тях гуми за УАЗ модел Я-409 (много добро съотношение проходимост, качество и цена), при запазване на конструктивните характеристики.
    Амортисьорите са заменени с оригинални, газови двойно действащи производство на Plaza (Русия) предназначени за този модел.
    Доставени са и монтирани оригинални (предназначени точно за УАЗ) междуколесни самоблокиращи касети за двата диференциала.
    Последните промени са свързани със замяната на акумулатора с такъв с по-голям капацитет и оборудване на автомобила с допълнително осветление Hella. Не са забравени и Hi-Lift-та, необходимия набор въжета и шекли, както и радиостанция на CB диапазон осигуряваща надеждна комуникация и GPS приемник (за да знаем докъде сме стигнали ).
    В заключение може да се каже, че според екипа реализирал този проект поставените задачи са изпълнени и автомобила е получил търсената функционалност и характеристики.



    Екипа на OFFRoad-Bulgaria.com, благодари на спомогналите да се реализира този проект:


    Цеци, Слави, Стефи.

    на цялото ръководство на автоцентър GEMINI4 ( www.gemini4.com ), и специално на Ангел (Гелето),


    за професионализма и невероятно кратките срокове в които реализираха поставените задачи.

  • #2
    Браво, страхотен труд, инвестиция в пари и време, НО кога ще го карате тоя Джип (да не се бърка с щатската марка) стига го правили по-ползваите го малко. Успех

    Коментар


    • #3
      Велик материал!

      Ще си го отпечатам на новия цветен принтер (HP) и ще си го поставя в библиотеката! Истина ви казвам. Толкова много мерак и професионализъм трябва да се запомни.

      Само преди няколко години като гледах подобни тунинги по света си казвах, че трябва много вода да изтече за да почнем и тук да ги правим. Но след материала за Jeep Wrangler-a на Близнаците съм убеден, че нашите разбирачи са Велики.

      Поздрави и успех с чудния тунинг.

      Т.
      Good guys drive Land Rovers!

      Коментар


      • #4
        Да не звучим като на партийно събрание (относно хвалебствията), но и аз да кажа едно 'браво'!! В нета съм срещал доста проекти от този и подобен тип (възстановяване/надграждания) правени "на запад" където има доста информация по въпроса, цяла мрежа от тунинг-фирми, шоп-ове и всякакви подобни.

        Поздравявам Ви за последователността и прецизността в целия процес. Проект като Вашия, тези на близнаците, а вероятно и на други незнайни за мен са надежда, че в България могат не само да се "побългаряват" неща, но и да се вършат като хората!

        И няколко конкретни въпроса, тъй като и аз планирам такъв проект (само в часта за тенекийте обаче):
        - Процеса по подготовка за и боядисване на шаси и купе изисква ли конкретно помещение (като камера например) и ако не, може ли да се върши и на открито при сухо и топло време?
        - Бихте ли дали малко повече информация за покритията и използваните материали по шасито.. По купето стана ясно, че сте го направили с Glasurit. Конкретно ме интересува основата за поцинковане, а и какво в случая означава "три компонентна боя"? Извинете, ако въпроса(ите) звучи глупаво.. Със специален инструмент ли се нанасят или може и на ръка?
        - Какъв период касае 'технологичното време' приблизително (примерно в този случай)?
        - Под какво наименование мога да намеря пластичното антикорозионно покритие на каучукова основа по магазините?

        Надявам се тези въпроси не изискват разкриването на професионални тайни, както и нежелано официализиране на материали, фирми, технологий и т.н.

        Поздрави!

        Коментар


        • #5
          ГОЛЯМ ТРУД И МНОГО НЕРВИ ИЗИСКВА СЪЗДАВАНЕТО НА ТАКЪВ ПРОЕКТ...Но натрупването на опит и рутина цена няма. А за кефа и емоците които те изпълват при УПРАВЛЕНИЕТО на машина която едвали не си изобретил малко хора подозират БРАВО И ОТ МЕН ЗА ТРУДЪТ И ЖЕЛАНИЕТО В РЕАЛИЗАЦИЯТА НА ТОЗИ ПРОЕКТ

          Коментар


          • #6
            Здравейте,
            много се радваме на добрите отзиви за реализирания от нас проект. Ще се постараем следващия да е още по-добър и интересен.

            Относно въпросите на Insider:

            Боядисването на купето е най-добре да се направи в камера за да се осигури максимално качественото нанасяне и изпичане на боята.

            Подготовката и боядисването отдолу на пода на купето и шасито може да се направят и навън ако времето го позволява . Най-удобно е на канал или подемник.

            Използваните от нас цинкова основа и три компонентна боя бяха избрани след направени екперименти с материали на различни производители. Тази комбинация показа едни от най-добрите резултати. Три компонентната боя съдържа в състава си преобразувател (за ръжда), грунд и декоративно покритие.
            Избора падна върху нея по следните причини:
            - отлично се свързва с цинковата основа.
            - ако при процеса на песъкоструене и нанасяне на цинковото покритие, евентуално има останали необработени зони (ъгли, вътрешни ръбове и др.), то при трикратното нанасяне с пистолет на тази боя те ще бъдат достигнати и обработени.
            - създава много "здраво" покритие.
            - отлично взаимодейства с еластичното антикорозионно покритие на каучукова основа.

            За по-бюджетно решение може да се използва направо тя като се нанесе директно на грубо механично почистени повърности.

            Прилагам описание и технология за използване на продуктите дадена от производителя:

            http://htftp.offroad-bulgaria.com/Pl...ition/Zink.pdf
            http://htftp.offroad-bulgaria.com/Pl...Protecta-2.pdf

            Използваното пластично антикорозионно покритие на каучукова основа (подобно е на черното BODY) е немско в опаковки предназначени директно за нанасяне със специализиран пистолет.
            Точното наименование ще го проверя и публикувам допълнително.

            Успех, и ако може с нещо да помогнем насреща сме.

            Коментар


            • #7
              Пламене,

              Сърдечно благодаря за споделената информация..
              Планирам да започна процеса в началото на другата година, веднага щом се времето го позволи (да се надявам от края на февруари - март), тъй като ще се извършва на открито (само тези процеси, които го позволяват)... Засега не съм намерил гараж.. Благодаря, с удоволствие ще се обърна за помощ при необходимост..

              Поздрави!

              Коментар


              • #8
                Наистина проекта е страхотен и впечатляващ за което и аз ви поздравявам . Имам и един въпрос :

                Какви са възможностите за участие на състезания или какви са аргоментите поради който е предназначен за експедиций .
                LZ1DMR

                Коментар


                • #9
                  Е, това е 3153, дългата база. Всяка дълга база е с по-лоша геометрична проходимост, и един вид няма кво да прави на състезания. Обаче па като е по-голям, товари повече имане, и демек - за експедиции...

                  Коментар


                  • #10
                    хаиде и аз да се изкажа по темата...
                    първо ,както и за предишният проект,ЕВАЛА за труда и усилията...,но като го гледам тоя УАЗ ми прилича на "джипката" на ТОМ РАИДЕР)))
                    много лъскав и е като за изложба)))
                    на места сте се престарали,имам впредвид ламарините вътре...можеше и да не е толкова скъп материала.за боядисването отдолу добре при положение че се кара по асфалт може и 15 години да искара както казвате,но при off-road какво...всичко ще остане по камъните и пак ще си ръждясва...
                    щом ще е за off-road авантюти не са му нужни толкова седалки,най-малкото седалките от "кучкарника" не са нужни,а и вторите ако се махнат още по-добре.трябват доста чекмеджета за различни неща,части,оборудване,екипировка,провизий...един крик и 2 въжета не са достатъчни.една гума също е малко,поне още една трябва.на тубата не и е мястото там,а отвън при резервната гума,и не е лошо да са две.а спането?може и вътре,но ако има място,в противен случай една палатка отгоре...
                    с две думи има още много работа докато стане за това за което казвате че е правен.
                    и как така не му е бил правен ТУНИНГ...толкова преработки по него и нямало тунинг???
                    БЕЗДРУМ-Но тълкувайки българския език, безпътието по-скоро е унило състояние на духа, когато просто се чудши какво да направиш в кофти
                    (това е българска дума) ситуация (която пък не е българска дума).

                    Коментар


                    • #11
                      Здравейте,

                      и благодаря за добрите думи за този проект. По отношение на поставените въпроси:
                      1.Материала използван за облицовка отвътре (алуминиев рифел) е най-доброто проверено от практиката и времето решение (за съжаление хубави и евтини неща няма ).
                      2.Антикорозионната обработка и покритие на повърхностите които са изложени на сурови условия на експлоатация е един от основните проблеми които трябва да се решат. Основното място където гният оффроуд машините са шасито, дъното и кухините на купето. Естествено трябва да се прави и ежегодна профилактика и поддръжка на тези места.
                      3.По отношение на седалките при преходите които се правят в България обикновено в машината са 4-5 човека със съответния багаж. За ходене на лов се е възможно да се съберат и доста повече хора , така, че местата не са излишни. Ако трябва да се ходи на продължителна експедиция или преход седалките се демонтират за около 3 мин. общо и на освободеното от тях място е предвидено монтирането на три секционен контейнер за поместване на необходимия за пътуването багаж, части, инструменти и др..
                      4. Място резервна гума има стандартно на задната врата, както и на покрива на автомобила така че с количеството няма проблем .
                      5. За спане по време на продължителен преход е проектирана и разработена система състояща се от сгъваеми елементи която се разполага върху контейнера заемащ задната част на автомобила (но при този вариант в колата могат да пътуват само двама човека).
                      6. Тубата за допълнително гориво е разположена на максимално оптималното според нас място (може безпроблемно да се ползват и седалките в "кучкарника"). Ако разгледате внимателно УАЗ-ка с падащ заден борд, резервна гума отзад и задна броня, ще се сетите защо не може да е монтирана отвън . Една туба при резервоар от 110 литра е напълно достатъчна и осигурява необходимия резерв при положение, че както е и на практика автомобила се използва основно в България (20 литра осигуряват дори и при много тежък терен пробег от минимум 80 км. което е достатъчно за да стигнете в най-близкото населено място). Понякога дори и тази туба е в повече и затова стойката й е сваляема.

                      Смятам, че ТУНИНГ на практика не е правен защото според мен това понятие включва сериозна промяна на характеристиките на съответния елемент или автомобил. В реализираната от нас машина няма използван нито един неоригинален (сериен и предназначен точно за УАЗ елемент или компонент). Изключение правят предните седалки при които обаче са запазени оригиналните места за закрепване на самата седалка и предпазен колан. Това позволява дефектирал или повреден елемент или компонент да бъде заменен с такъв купен от първия срещнат магазин предлагащ части за УАЗ.
                      Тази машина е по скоро УАЗ "произведен" така както би следвало това да се прави още в завода и с добавена за конкретната цел функционалност.

                      Пример за много сериозна разработка в областта на ТУНИНГА е проекта на БЛИЗНАЦИТЕ.

                      Надявам се, че съм успял да отговоря на поставените от вас въпроси.

                      С най-добри пожелания,

                      Пламен

                      Коментар


                      • #12
                        тямам нищо против направеното от вас,просто по различен начин разбираме думата ЕКСПЕДИЦИЯ)))
                        не знаех за допълнителните контейнери които са предвидени...
                        а за тунинга...всяко едно изменение е тунинг...дори поставянето на шнорхела си е тунинг...серийният модел не може да гази в над метър вода...и по двигателя имаше някой промени,които не може да не подобряват работата му.
                        преди време четох за някаква немска тунинг фирма която се занимава с БМВ...та за един модел,не помня кой точно,се правеше само оптичен тунинг,което не би трябвало да се отрази на ходовите и скоростни качества,но се сменяше и ауспуха,с което мощноста се вдигаше с 7-8 коня...
                        БЕЗДРУМ-Но тълкувайки българския език, безпътието по-скоро е унило състояние на духа, когато просто се чудши какво да направиш в кофти
                        (това е българска дума) ситуация (която пък не е българска дума).

                        Коментар


                        • #13
                          Напротив!
                          Оптичният тунинг променя аеродинамиката, ката се намалява съпротивлението на въздуха и пак върви повече!

                          Коментар


                          • #14
                            А колкото до УАЗката освен ЕВАЛА!!!!!!!!!!!!! няма какво друго да кажа :-)

                            Коментар


                            • #15
                              Първоначално публикуван от joro
                              Напротив!
                              Оптичният тунинг променя аеродинамиката, ката се намалява съпротивлението на въздуха и пак върви повече!
                              така се предполага...но не винаги се получава,а и не е задължително
                              БЕЗДРУМ-Но тълкувайки българския език, безпътието по-скоро е унило състояние на духа, когато просто се чудши какво да направиш в кофти
                              (това е българска дума) ситуация (която пък не е българска дума).

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X