В тази тема искам да помоля всеки който се чувства сигурен в това което казва да каже каква е според него правилната стойка по време на ендуро, като имам предвид и за двете положения - изправен на степенките и седнал на седалката. Според Джери Маграт - в груб превод ченето трябва да е НАД кормилото! Според него това е т.нар. "неутрална" позиция. Лошото в случая е, че съответното е казано за МОТОКРОС, не за ЕНДУРО! Къде според вас трябва да стой човек, обяснено възможно по-ясно - като за новак! Също на каква височина трябва да ти е кормилото? Знам, че темата е разисквана, но все пак е добре да е в едно с този въпрос. Благодаря!
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
За правилна стойка на ЕНДУРО!
Свий
X
-
До: За правилна стойка на ЕНДУРО!
Първоначално публикуван от mr_n00n3 Преглед на мнение. Според Джери Маграт - в груб превод ченето трябва да е НАД кормилото!
А от носно стойката ... аз съм чувал, че при изправено положение трябва да си с изпънати (а не свити) крака и да се дадеш на пред към кормилото, а не да се дупиш И това съответно съвпада с това, което е казал Джери МагратSuzuki TS 200R - 1996, Suzuki Dr 250 SHC - 1991, Suziki RMZ 450 - 2007, Yamaha YZ 450F - 2010...
-
До: За правилна стойка на ЕНДУРО!
Точен отговор за положението на тялото няма/или по-точно положенията са различни при различните ситуаций, както прав така и седнал.
Най важното което трябва да се знае е: Краката плътно прибрани до резервоара с леко притискане, лактите вдигнати, торса изтеглен напред(но има ситуаций в които трябва да се дръпнете назад, условно е), ръцете трябва да останат достатъчно еластични в същото време да сте уверени, че държите ръчки на мотор, а не "термоанализатори за бира" . Също при спускане на много стръмни наклони е добре да го правите със силно притиснати колене към резервоара, тогава цялата тежест от тялото отива в краката ви, а ръцете остават достатъчно олекотени да могат да се справят с управлението без проблем. Прав също, не трябва да се стои върху мотора изправен като талпа. Краката присвити в коленете(според зависи от терена и скороста се кара с по-присвити или по-изправени колене, но никога струни, тука става въпрос за каране, не за возене) В завой стойките пак се променят според зависи дали спираш или ускоряваш, дали си на вираж или не....
Въобще много обширна тема е това.... Стойката изгражда моториста.... Писано е много по темата и във форума и въобще в литературата....
Най-важното е, че само с четене не става, трябва много каране и усърдност за да се усъвършенстват тези неща, също и човек до теб, който да ти казва грешките и да те хока...
Най-лесно за любители като нас е - четеш литература с такива правила после излизаш на трасето и тренираш, като мислите са ти постоянно в правилата, които трябва да спазваш, после пак четеш и пак тренираш и така до като не отидеш на световното на Севлиево да видиш как карат хората и да си дадеш сметка за теб
Изложеното по-горе си е всичко мое заключение и да не се приема като 100% истина!
Първоначално публикуван от Chaveto Преглед на мнениеА от носно стойката ... аз съм чувал, че при изправено положение трябва да си с изпънати (а не свити) крака и да се дадеш на пред към кормилото, а не да се дупиш
Аз лично на силни неравности с голяма скорост немога да карам прав като дъска...
Коментар
-
До: За правилна стойка на ЕНДУРО!
Освен с четене става и с гледане на филмчета. Внимателно гледане
Без постоянни тренировки и някой да те наблюдава и да ти казва грешките не става.
Правилната стойка в ендурото и мотокроса всъщност е различна във всеки момент2010 CRF 250 R
Коментар
-
До: За правилна стойка на ЕНДУРО!
Първоначално публикуван от Жоро XR 600 Преглед на мнение
Това е стойка за рали състезание с голяма скорост и мазен черен път...
Аз лично на силни неравности с голяма скорост немога да карам прав като дъска...Suzuki TS 200R - 1996, Suzuki Dr 250 SHC - 1991, Suziki RMZ 450 - 2007, Yamaha YZ 450F - 2010...
Коментар
-
Коментар
-
До: За правилна стойка на ЕНДУРО!
Първоначално публикуван от mitkov Преглед на мнение..хе..и при мотокроса и при ендурото става въпрос за каране на МОТОР..тези дисциплини не са чак толкова далечни колкото някои си мислят....Я МИСЛЕТЕ МАЛКО ПРЕДИ ДА ПИШЕТЕ
Та основното е - ако има начин хората които са по-начинаещи /като мен/ да НЕ заучават лоши навици, добре е да им се помогне - благодарен съм на всяка помощ!
Коментар
-
До: За правилна стойка на ЕНДУРО!
Първоначално публикуван от mr_n00n3 Преглед на мнение... Аз лично избягвам да стоя изправен на степенките и се движа с доста бавна скорост - предпочитам да е по приятно, отколкото бързо, но идеята за грешните навици при карането ме постресна малко! ....
Ти ме разби.
Макграт ти обяснява как се кара на състезание с възможно най-голяма скорост, а ти говориш за каране на разходка Схващаш ли разликата2010 CRF 250 R
Коментар
-
До: За правилна стойка на ЕНДУРО!
Първоначално публикуван от Димитър Преглед на мнение
Ти ме разби.
Макграт ти обяснява как се кара на състезание с възможно най-голяма скорост, а ти говориш за каране на разходка Схващаш ли разликата
Момчето разби всякакви представи за моторите ми с тези приятни разходки, удобства и лични предпочитания ....
Шегувам се разбирасе.... На кой както му е кеф така да кара, важно е удоволствието
Коментар
-
До: За правилна стойка на ЕНДУРО!
Първоначално публикуван от Димитър Преглед на мнение
Ти ме разби.
Макграт ти обяснява как се кара на състезание с възможно най-голяма скорост, а ти говориш за каране на разходка Схващаш ли разликата
Естествено, че схващам разликата! Но това не значи, че ми се кара като камилар! Нито, че ще карам по-този начин цял живот! Тази година мисля да понаблегна на протекторите и на нови гуми и разни дребни неща за мотора! Естествено и миналия път, когато си бях в отпуска поизрязах мотора, но това е само когато държа да пробвам себеси. Колкото до това което има предвид Маграт, е да човека е на съвсем друга плоскост, но това беше във трейниг филма му за новобранци. Все пак филма си беше показано как да се движиш в широки виражи, каквито при мен няма. Друго което видях беше как да се движиш изправен на правата... лошото е че при мен няма прави, а за сметка на това има доста ниски клони... има си разлики!
Извинявам се ако не съм се изразил добре - ендурото е това което си го направиш - разходка или състезание! За сега си карам с скорсти за разходка, но това ще се промени с времето... а и навиците са си навици - ако са верни добре, ако не не...
Коментар
-
До: За правилна стойка на ЕНДУРО!
Миналата година, когато сина за пръв път се качваше на ендурото, помолих стар мой приятел състезавал се преди 20-на години като младеж със соц-мАтори, да каже и покаже това онова, щот аз хабер си нямах от такъв тип мотори и каране.
Той започна с един въпрос към Ади(малкия) - "Защо седалката на мотора е толкова дълга, при условие, че мотора е едноместен!??!..."
Гледахме двамата със сина и тъпеехме...
И човека каза - "защото и се ползва цялата дължина по време на каране..."
Тук всъщност се присъединявам към това мнение:
"Димитър До: За правилна стойка на ЕНДУРО!
Освен с четене става и с гледане на филмчета. Внимателно гледане
Без постоянни тренировки и някой да те наблюдава и да ти казва грешките не става.
Правилната стойка в ендурото и мотокроса всъщност е различна във всеки момент "Mitsubishi L200 DobbleCab
KTM XC 450 RW 2009
KTM 350 SX 2011
Коментар
-
До: За правилна стойка на ЕНДУРО!
Първоначално публикуван от Димитър Преглед на мнение
Ти ме разби.
Макграт ти обяснява как се кара на състезание с възможно най-голяма скорост, а ти говориш за каране на разходка Схващаш ли разликата
От грешната стойка и при леко возене може да идеш да береш цветя.
Мисля, най- добре е да се упражнява човек. Вземи едно изкачване, разчертай си мислено седалката на три и пробвай да го изкачиш три пъти - седнал във всеки от трите сектора.
Ще усетиш много бързо разликата.
Като пробваш същото с някое слизане, завои, скокчета и най вече някакъв неравен терен (наподобяващ whoop section) ... веднага ще усетиш какво е neutral body position и кога в коя посока от нея да се движиш.
Коментар
-
До: За правилна стойка на ЕНДУРО!
Първоначално публикуван от ®yMeH Преглед на мнениеEee, Митак, тука не съм съгласен!
От грешната стойка и при леко возене може да идеш да береш цветя.
Мисля, най- добре е да се упражнява човек. Вземи едно изкачване, разчертай си мислено седалката на три и пробвай да го изкачиш три пъти - седнал във всеки от трите сектора.
Ще усетиш много бързо разликата.
Като пробваш същото с някое слизане, завои, скокчета и най вече някакъв неравен терен (наподобяващ whoop section) ... веднага ще усетиш какво е neutral body position и кога в коя посока от нея да се движиш.
Коментар
-
До: За правилна стойка на ЕНДУРО!
Нека и аз да кажа 2-3 неща които ползвам грубо. При леко до средно изкачване сядам по-назад, за да не забива предницата и да не ме мами, при големи зависи от терена. При спускане само прав, стиснал с колена резервоара- ВИНАГИ! При каране по права и аз съм прав задължително, докато не се уморя или докато не стане достатъчно мазен пътя та да не ме друса ама на такива места не караме де.
Трябва много практика, но най-важно според мен е някой по-опитен да те гледа та да ти казва грешките, които правиш. Като гледаш клипчетата запомняш т'ва онова, но не ги ли прилагаш на практика правилно и в подходяия момент не става. Трябва си помощ от опитен карач!
Коментар
-
До: За правилна стойка на ЕНДУРО!
И аз да вметна нещо, което скоро открих, че е доста съществено.
От доста време ми беше известно, че при завои вътрешният крак се изнася напред и нагоре за баланс (а не назад, както доста начинаещи праят) и също така външния крак натиска степенката надолу и коляното към резервоара. Беше ми известно, но никога не се сещах да го използвам и мотора беше неуправляем на завоите. На последното каране в Шумен, където терена беше доста хлъзгав се присетих за това правило и го приложих. Това ми позволи да взема хлъзгавите завои значително по-бързо и с по-правилна дъга, да наклоня мотора доста повече, предницата не занасяше както обикновено и мотора не губеше линията. Също така основна техника в мотокроса - влиза се в завой максимално изнесен напред към резервоара, за да има сцепление предната гума, след преминаване на апекса на завоя паралелно се подава газ и се изнася тялото назад за да се натовари задната гума, която до момента приплъзва в завоя, и да има по-добро сцепление.
Тези техники са доста енергоемки
Източник:
La Scuola di Enduro
https://htftp.offroad-bulgaria.com/I...o%20motori.avi
Stefan Everts techniche di guida di un campioni
http://share.bol.bg/files/cT42SbeWxn
DCRT®
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар