Здравейте,
Предлагам да систематизираме модификациите, които сме правили на своите Ферози с цел обмяна опит и спестяване на грешки а и защо не споделяне на Ноу Хау...
1. Поставяне на пружини отзад, донора бе Голф 1ца, скъсени са от двата края с по 2-3 звена, поставянето е елементарно и дава над 10 см лифт. Тампона влиза в пружината като си запазва функцията на буфер. Резултат лифт над 10 см и клиренс заради 235/75/15 гуми 22см на дифа. Возията стана ужасна въпреки, че това са най-меките пружини които намерих след месеци търсене, но може би защото нямам амове, моите са разпънати докрай и не действат никак
2. Повдигане отпред, чрез смяна на местото на торсиона, въртене с 1 шлиц, дава лифт около 3-5 см, за да се направи успешно изисква да се отреже ограничителя на горния тампон на нивото на гредата(20-23 мм се режат) заварява се планка стояща вече по-ниско но под малък ъгъл, имайте предвид движението на А рамото не е само отвесно а леко се завърта по хоризонталата, лимита тук е полуоската докато допре А рамото и каретата се сгънат опасно, но така или иначе оригиналите амортесьори също ще ви ограничат лифта както и стабилизиращата щанга...клиренс 30 см на дифа, пропускам, че трябва да развиете от зад торсионните болтове а те са зверски корозирали, трябва щедро ВД40 и много нерви, след тях има едни планчици, които фиксират торсионната щанга да не мърда, сваляте ги от 1то болтче и вече излизат торсионите и местите шлиците
3. Добавяне на ел. вентилатор(моят пасна от някаква кола НИСАН, 30 лева) пред радиатора с принудително включване, става и с термо реле, ефекта е незабележим да не кажа нулев, пускам го при спряло МПС на запален двигател или движение с ниска скорост, но ако оборотите са под 1000 или над 4000 забравете само това да помогне за добро охлаждане...
4. Фероза фабрично е предвидена за допълнително контролиране на ускорението, до жилото на газта на самия всмукателен колектор има 2ри палец за доп. жило за ръчна газ, въпрос на 30 мин ТНТМ да се вкара и постави в купето, аз още не съм го направил търся си готин механизъм за контрол, като на косачка за трева или мотокултиваторите, иначе жилото лесно, всяко би станало...с по една лустер клема в края...
5. Махане на катализатора, флекс+заварка на права тръба, или 20-30 лева на всеки майстор на гърнета и за 1 час сте готови, на теория понижава разхода и освобождава малко кончета, не мога да потвърдя с емпирични данни
6. Преместване на акумулатора отзад(слага се задължително сух такъв) в купето, цели преместване на тежестта от претоварената предница + сваляне на центъра на тежеста, трябват ви дебели многожилни кабели поне 20-25 квадрата и бормашина и нитачка да си харесате къде да го закачите(закачете го много здраво и надежно, защото не искате 10-20 кила да ви тупнат по главата в някой друсаници или наклон!!!) отзад в багажника
7. Поставяне на тръби като възможност за повдигане на 4те страни на джипа с Хай Джак, аз избрах квадратен профил 2-3мм тръба дълга от ляв до десен калник вкаране точно под оригиналната броня отпред, заварена здраво за края на гредите.
8. Заякчаване на предна броня и промяна на бункцията и от декоративна в ефективна, като се режат планките на оргиналната и се мести всичко назад към радиатора, подобрява се захода отпред - заварки с планки за усилената тръба за повдигане, виж по-горе, сега вече може да бутате нахалници без да си рискувате радиатора.
9. Поставяне на тръби от зад за място за повдигане с Джак, парчета около 30см заваряват се за тръбата на теглича, като отдоло се подлага по още енда планка за заякчаване на не-монолитната сглобка.
10. Премахване на въздушния филтър и замяната му със спортен такъв, закача се директно за всмукателния колектор след плоската кутия с вакуумните маркучета за контрол, след махането на старите железарии се махат и поне 10тина кила от предницата...
11. Аз лично съм добавил 12 към 220 волта инвертор 300-600 Вата и смея да твърдя, че е повече от полезен, монтиран е точно под касетофона, пасва идеално скрит и удобен, налага се малко рязане на пластмаса за да се вкарва лесно и стабилно щепсол, контакта сочи пасажерското място заради безопасност, закачен е директно към батерията с отделен подходящ предпазител.
12. Скоро мисля да свържа(имам си закупени) от 12 волтовите крушки като за баня и по разни барове има такива, в багажника точно над вратата, идеята е вечер да ти лесно да човъркаш в багажника особено ако там са ти инструментите, става и за работа в тъмното а и с механизъм за местене могат да светят при каране назад и при маневри, просто го насочвате малко през стръклата да светят навън, или имате 2х2 за вън и за вътре с отделно ключе, не тежат не пречат а могат да с много полезни и удобни.
13. Засега не е осъществено но сериозно мисля за подвижна лебедка закачаща се отпред и отзад на принципа на някой тегличи, стои си в багажника и при нужда се слага с подходящите връзки и управление, изисква и по-мощен акумулатор.
14. Отстраняване на теглича, много е грозен и намалява заден свес...
15. Полезно би било и водна помпа електрическа от Газела или знам има ВАНове Форд с такива но струват за Форд 300 лева а за Газела не намерих а и малко не ми е ясно още как би се включила в охладителната система, защото не трябва да пречи когато е спряна и да работи паралелно с водната(механичната) когато е пусната...може би някакъв байпас система...
Засега не се сещам за друго.
Хайде сега споделяйте идеи или вече готови решения...
Много поздрави,
Предлагам да систематизираме модификациите, които сме правили на своите Ферози с цел обмяна опит и спестяване на грешки а и защо не споделяне на Ноу Хау...
1. Поставяне на пружини отзад, донора бе Голф 1ца, скъсени са от двата края с по 2-3 звена, поставянето е елементарно и дава над 10 см лифт. Тампона влиза в пружината като си запазва функцията на буфер. Резултат лифт над 10 см и клиренс заради 235/75/15 гуми 22см на дифа. Возията стана ужасна въпреки, че това са най-меките пружини които намерих след месеци търсене, но може би защото нямам амове, моите са разпънати докрай и не действат никак
2. Повдигане отпред, чрез смяна на местото на торсиона, въртене с 1 шлиц, дава лифт около 3-5 см, за да се направи успешно изисква да се отреже ограничителя на горния тампон на нивото на гредата(20-23 мм се режат) заварява се планка стояща вече по-ниско но под малък ъгъл, имайте предвид движението на А рамото не е само отвесно а леко се завърта по хоризонталата, лимита тук е полуоската докато допре А рамото и каретата се сгънат опасно, но така или иначе оригиналите амортесьори също ще ви ограничат лифта както и стабилизиращата щанга...клиренс 30 см на дифа, пропускам, че трябва да развиете от зад торсионните болтове а те са зверски корозирали, трябва щедро ВД40 и много нерви, след тях има едни планчици, които фиксират торсионната щанга да не мърда, сваляте ги от 1то болтче и вече излизат торсионите и местите шлиците
3. Добавяне на ел. вентилатор(моят пасна от някаква кола НИСАН, 30 лева) пред радиатора с принудително включване, става и с термо реле, ефекта е незабележим да не кажа нулев, пускам го при спряло МПС на запален двигател или движение с ниска скорост, но ако оборотите са под 1000 или над 4000 забравете само това да помогне за добро охлаждане...
4. Фероза фабрично е предвидена за допълнително контролиране на ускорението, до жилото на газта на самия всмукателен колектор има 2ри палец за доп. жило за ръчна газ, въпрос на 30 мин ТНТМ да се вкара и постави в купето, аз още не съм го направил търся си готин механизъм за контрол, като на косачка за трева или мотокултиваторите, иначе жилото лесно, всяко би станало...с по една лустер клема в края...
5. Махане на катализатора, флекс+заварка на права тръба, или 20-30 лева на всеки майстор на гърнета и за 1 час сте готови, на теория понижава разхода и освобождава малко кончета, не мога да потвърдя с емпирични данни
6. Преместване на акумулатора отзад(слага се задължително сух такъв) в купето, цели преместване на тежестта от претоварената предница + сваляне на центъра на тежеста, трябват ви дебели многожилни кабели поне 20-25 квадрата и бормашина и нитачка да си харесате къде да го закачите(закачете го много здраво и надежно, защото не искате 10-20 кила да ви тупнат по главата в някой друсаници или наклон!!!) отзад в багажника
7. Поставяне на тръби като възможност за повдигане на 4те страни на джипа с Хай Джак, аз избрах квадратен профил 2-3мм тръба дълга от ляв до десен калник вкаране точно под оригиналната броня отпред, заварена здраво за края на гредите.
8. Заякчаване на предна броня и промяна на бункцията и от декоративна в ефективна, като се режат планките на оргиналната и се мести всичко назад към радиатора, подобрява се захода отпред - заварки с планки за усилената тръба за повдигане, виж по-горе, сега вече може да бутате нахалници без да си рискувате радиатора.
9. Поставяне на тръби от зад за място за повдигане с Джак, парчета около 30см заваряват се за тръбата на теглича, като отдоло се подлага по още енда планка за заякчаване на не-монолитната сглобка.
10. Премахване на въздушния филтър и замяната му със спортен такъв, закача се директно за всмукателния колектор след плоската кутия с вакуумните маркучета за контрол, след махането на старите железарии се махат и поне 10тина кила от предницата...
11. Аз лично съм добавил 12 към 220 волта инвертор 300-600 Вата и смея да твърдя, че е повече от полезен, монтиран е точно под касетофона, пасва идеално скрит и удобен, налага се малко рязане на пластмаса за да се вкарва лесно и стабилно щепсол, контакта сочи пасажерското място заради безопасност, закачен е директно към батерията с отделен подходящ предпазител.
12. Скоро мисля да свържа(имам си закупени) от 12 волтовите крушки като за баня и по разни барове има такива, в багажника точно над вратата, идеята е вечер да ти лесно да човъркаш в багажника особено ако там са ти инструментите, става и за работа в тъмното а и с механизъм за местене могат да светят при каране назад и при маневри, просто го насочвате малко през стръклата да светят навън, или имате 2х2 за вън и за вътре с отделно ключе, не тежат не пречат а могат да с много полезни и удобни.
13. Засега не е осъществено но сериозно мисля за подвижна лебедка закачаща се отпред и отзад на принципа на някой тегличи, стои си в багажника и при нужда се слага с подходящите връзки и управление, изисква и по-мощен акумулатор.
14. Отстраняване на теглича, много е грозен и намалява заден свес...
15. Полезно би било и водна помпа електрическа от Газела или знам има ВАНове Форд с такива но струват за Форд 300 лева а за Газела не намерих а и малко не ми е ясно още как би се включила в охладителната система, защото не трябва да пречи когато е спряна и да работи паралелно с водната(механичната) когато е пусната...може би някакъв байпас система...
Засега не се сещам за друго.
Хайде сега споделяйте идеи или вече готови решения...
Много поздрави,
Коментар