Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ресьори или пружини?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ресьори или пружини?

    Здравейте.Преди време изложих една идея "събирам всякаква..." ( поради определени обстоятелства беше написана на латиница ) във форума,някой са я прочели а някой дори ми отговориха. Сега имам конкретно питане! Ако сте прочетели статията ми сте разбрали, че смятам да реконструирам УАЗ по мое усмотрение. Една от точките, по които действам е подобряването на "возията" при сегашното изпълнение с листови ресьори возенето е доста твърдо това си има значение за типа преходи, за които е била създадена! Тъй като аз не смятам да наблягам на тежки преходи мога да си позволя леко да я "осакатя" .Получих предложение да сменя ресьорите изцяло и да ги заместя с пружини (това предложение го получих от инженер който казва че не би представлявало проблем).Аз нямам техническо образование но си мисля че ако махна няколко листа ( в определени граници ) и поставя амортисьори с пружини от ЗАЗ (задни)ще постигна по добър резултат (вярно че това са още няколко кг.отгоре но те ще са компенсирани от другаде).Предполагам, че листови ресьори се поставят при машини с цел да се повиши товароподемността това ли е единственото им предназначение??

    Ако някой има наблюдения по въпроса ще се радвам да ги сподели!!!

  • #2
    Предимства и недостатъци

    По принцип преустройството, което смятате да правите трябва да бъде проектирано и обмислено добре, защото окачването е един от най-трудните за тунинг елементи на автомобила. Съвсем не слушайте масовката от специалисти, които ще ви кажат, че става лесно, ако беше така на заводите производители нямаше да са им необходими толкова много специалисти, полигони и тестове. Като пример мога да ви дам, че след всяка конструктивна промяна в окачването на знаменития Mercedes G го пращат на специален полигон, на който трябва да успее да премине около 10 000км. (Само за сведение на същия полигон при еднакви условия за управление и средна скорост Jeep Grand Cherokee успява да премине между 400 и 600 км в края, на които е в пълна негодност за по нататъшна експлоатация.)

    Генералната разлика между ресьорите и пружините е в тяхната енергоемкост. Ресьорите са с много по голямо тегло и освен за демфериране служат и за основен носещ елемент на автомобила. При пружините няма възможност да се ползват и за носещ елемент, затова около тях има множество елементи, които допълват силовата конструкция. Както забелязвате при най-тежки условия на експлоатация винаги се предпочитат ресьорите. Това дори и в днешни дни се забелязва при камионите, където ресьорите никога не биват заменени с пружини, а направо се преминава към пневматични елементи на окачването. От друга страна пружините имат и много предимства като например реализацията на дълъг ход на окачването, олекотяване на конструкцията и подобряване на комфорта.

    Както знаете УАЗ има две изпълнения с ресьори и пружини.



    Добра идея е да заимствате от конструкторите на завода как са монтирали пружините и какви други силови елементи има. По принцип шасито е еднакво, но не забравяйте, че ще трябват редица промени по него. Освен това смяната отпред на ресьорите с пружини веднага изисква и промяна по задното окачване. В завода са решили този проблем чрез използването на т.н. малолистови ресьори – те са с по-малко листове, по-дълги и между листовете има разстояние. За съжаление тяхното слагане изисква доста сериозни промени по шасито, които не знам дали ще намерите кой да направи достатъчно правилно и качествено.

    Редица състезатели в Русия напоследък твърдят, че получават добри резултати при преработката на ресьорното окачване като му добавят и пружинен елемент и изваждат няколко листа. По този начин се цели подобряване на плавността на хода при малки колебания и усилването му при големи амплитуди. Нямам лични наблюдения, но всички твърдят, че работи добре.





    Пружините, които се използват в тези случаи са от Лада. Не смятам, че пружини от ЗАЗ както сте намислили ще са достатъчни, все пак ЗАЗ-а е доста по-лек. Освен това не забравяйте, че при използването на пружини амортисьорите стават критично важни за управлението и стоежа на пътя.
    VPetrov.photography

    Коментар


    • #3
      Като допълнение към казаното по-горе, искам да добавя, че не трябва да се забравя когато се променят някои елементи на окачването да се съобразят и променят и останалите. Това значи, че внасяйки изменение по ресорите и замяната им (дори частично) с пружини трябва да се променят и мястото и модела на използвания амортисьор. Това е видно и от УАЗ където моделите с ресорно и пружинно окачване са с амортисьори с различна характеристика, разположение и ход.

      Коментар

      Активност за темата

      Свий

      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

      Зареждам...
      X