От известно време забелязвам че много усилено вече се ползват полимерни въжета за лебедки вместо стоманени това поражда няколко питания в мен,дали тези въжета са достатъчно износоустоичиви на протриване какви са техните предимства и недостатъци в сравнение със стоманените въжета убеден съм че полимерните са по добри все пак по леки и тн неща но нека все пак разискваме тази тема хората които имат преки впечатления нека ги споделят
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Полимерни въжета за лебедка(плюсове и минуси)
Свий
X
-
стоманеното въже не е толкова гъвкаво и много бързо пуска "бодли"... полимерното въже не "боде"... много по-леко е...
не знам защо всеоще не оборудват фабрично лебедките с такива въжета... Сигурно за да са по-евтини... веднъж като си купиш, се убеждаваш, че трябва и хубаво въженце...помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117
-
Да, LJ73 е прав, основната причина е цената на въжето. Все пак цената на качествено синтетично въже е близко до цената на лебедката или поне сериозна част от нея. Стоманеното въже е несравнимо по-евтино. Стоманеното въже има и своите предимства като например, че не се поддава на лесно срязване от скален ръб, както и не се плаши от огън. Синтетичното въже е около 10-пъти по леко ~0.7 срещу ~10кг. Не се затяга (пропада) между навивките. Дори и да се намотае от едната страна на лебедката много по трудно ще я счупи. Лесно се дърпа от навигатора. Не се смачква от усилието и не се плаши от лошо навиване. Но синтетичното въже много лесно се срязва и изисква по-сериозна култура на използване. Като вносител на всякакви видове въжета обаче да предупредя, че сред синтетичните въжета има много повече ментета, отколкото сред стоманените...
Полимерното отвсякъде е по-хубаво, обаче живее само една година. Ако го переш след всяко каране може да издеяни и две. А струва колкото струва(((
Коментар
-
Нека и аз да се изкажа като ползувател на такова "марково" въже
Имам над 40 дърпания с него (може и да са повече, не съм ги броил) и не бих го заменил за стоманено (имал съм и такова с предишната лебедка) за сега след толкова експлуатациа (много странични дърпания, в тежки условия...) въжето няма видими следи, няма скъсани нишки а за дължината на живота - ще видим.
Горещо го препоръчвам на всеки
Коментар
-
Нищо му няма от песъчинките. Справка Алекс Марков. Досега има поне 40 пълни тегления във ясно какви условия и въжето му е мито само веднъж и то онзи ден. Навива си го кално дърпа се и нищо му няма. Ако беше с стоманено въже отдавна да го е сменил като го знам какъв "грижлив" при нареждането и работата с него...
Коментар
-
сещам се за скорошен разговор с един чичко-рибар на тема новите супер-здрави влакна за риболов... много били здрави, ама издържали само един сезон
Те и новите коли не са хубави - не са ремонтопригоднипомогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117
Коментар
-
един приятел скъса такова въже, чисто ново от почти никакво триене
като всички работни синтетични въжета /такива има на много места, не само на наще лебедки/ заради сигурността се сменят всяка година, другото е реклама
стоманеното въже е много по - здраво и износо устойчиво, но трудно и неудобно за работа. синтетиката е за хора с нежни ръце и маникюр /жени навигатори/, така поне пишат разбирачитеdrive alive
Коментар
-
diavol koleda
Ок нещата ми се поизясниха сега имам друг въпрос за стоманени въжета могат ли да се ползват тоси тип водачи
или е задължително да са ролкови водачи и какво е предимството на по горния тип водачи или на ролковите?ДИМИТЪР ДОРОСИЕВ(Дявол Коледа)Хард Suzuki Samurai 1.6(каквото е останало от него),и паркетен Samurai 1.3.
тел.088четири 9едно9 4нула4
-------------------------------------------------------
Коментар
-
един приятел скъса такова въже, чисто ново от почти никакво триене
като всички работни синтетични въжета /такива има на много места, не само на наще лебедки/ заради сигурността се сменят всяка година, другото е реклама
стоманеното въже е много по - здраво и износо устойчиво
синтетиката е за хора с нежни ръце и маникюр /жени навигатори/, така поне пишат разбирачите
Всеки тип въже е по-подходящ за конкретни приложения. За състезания и интензивно използване при недостиг на време (много често теглене) синтетиката е без алтернатива, а за нормално използване от ловец например синтетиката е излишен разход. Да не говорим, че стоманеното въже, което не се използва запазва качествата си неограничено дълго време. За който не е чел статията за различните въжета на ORD му препоръчвам да я прочете:
http://www.off-road-drive.ru/index.php?link=153233
Ок нещата ми се поизясниха сега имам друг въпрос за стоманени въжета могат ли да се ползват този тип водачи:
Коментар
-
Синтетиката е много мръсно нещо. Тя има ограничения по времето, по слънчевото греене, по броя възли и по това колко пъти са връзвани и колко - затягани, по броя пъти опъване до максимално допустимото натоварване. По броя цикли огъвания отвсякъде превъзхожда стоманата. Това по стареенето и умората. По тактиката на използване - това което писа Венци, и в добавка - леко и непринудено може да се окаже заплетено или изобщо на възел.
Обаче руснаците не продават нито въглеродни нито стъклени въжета, ембарго ...
Изобщо казано полиамидните въжета са като полиамидните Глокове - красива безсмислена играчка или инструмент за професионалисти със срок на амортизация примерно година.
А водачите от специални дурали са хубави за полиамида, чугунените - за стоманата. Не се връзвайте на титанови - стопяват пластмасата и се палят от стоманата. А титановия пожар не се гаси с нищо.
Коментар
-
Първоначално публикуван от VPetrov...За синтетични въжета водачът е задължително да бъде алуминиев с показаната форма. ...
Хубавото е че за сега всичко е ОК
Първоначално публикуван от Стефан...по броя възли и по това колко пъти са връзвани и колко - затягани......
А между другото (не съм го пробвал, но си мисля че) синтетиката ако се скъса макар и със зор може да се върже и да се ползва още малко
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар