Обява

Свий
Няма добавени обяви.

"PRAGA V3S"

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • "PRAGA V3S"

    Много ме вепчатляват тия камиони с редукторните си мостове, а почти нищо не знам за тях като употреба.

    Споделете някякви лични впечатления или дочуто.

    В една категория ли са с руските им събратя - триоските зилове и кразове?

    Как се държат в практиката сравнени с тях?
    Проходимост, надеждност, поддръжка...

  • #2
    Старите Праги ли? Нищо общо като конструкция. Че и като проходимост ...
    Вътре има двигател с въздушно охлаждане, всичко отсякъде му е по-хубаво освен парното и това че никой освен тях никога не се и научи да ги прави. Проблема е технологичен, всичко трябва да е направено наистина. Иначе една капка масло - и с праха става кал в каналите за охлаждането която опича мотора за 5 минути.
    Мостовете са редукторни освен заради клиренса и за да разтоварят полуоските, а те са и чупещи се. Така по-рядко колелата остават без сцепление с пътя, и проходимостта се увеличава много. Проблема е че са много сложни.
    Ех, вече никой не разбира от духова музика ... И никой не прави такава бижутерия.

    Коментар


    • #3
      ееее сига с тази носталгия, нали там някаде е голямото братче на унимога, има и едно рено такова и някакви други имало и някакви си интернешънъл дето правели най - хубавите камиони
      drive alive

      Коментар


      • #4
        И Татрите са с чупещи се мостове. Обаче никой не е с въздушно охлаждане и изобщо са малко.
        От гледна точка на днешните лигавщини въздушното охлаждане има неотстраним недостатък - шума. Така че те няма и да се върнат ... И военните не ги искат щото пък е демаскиращ признак, и така.

        Коментар


        • #5
          нали точно заради това охлаждане прагата загрява като се кара по асвалт. затова сигурно не го ползват вече.
          drive alive

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от Стефан
            И Татрите са с чупещи се мостове. Обаче никой не е с въздушно охлаждане и изобщо са малко.
            От гледна точка на днешните лигавщини въздушното охлаждане има неотстраним недостатък - шума. Така че те няма и да се върнат ... И военните не ги искат щото пък е демаскиращ признак, и така.
            Сигурно товарят по-малко от Джуганите и затова не ги ползват и за дърва.

            А дали като са с въздупно охлаждане двигателите им нямат по- малък ресурс от тези с водно...?

            Коментар


            • #7
              О, не, тъкмо обратното!
              Въздушното охлаждане е несравнимо по-лесно от водното. Заради по-малката маса на хладагента системите за подвеждане на студения флуид и за отвеждане на загретия са несравнимо по-леки и реагират по-бързо. Да, топлоемкостта е съществено по-ниска от течностите от воден тип, но пък потока може да е много по-бърз и евтин, това кампенсира тая неприятност. Няма водна риза, това са примерно 100 кг за двигател 50 кс, и по примерно още кг/кс до сто и нещо. После растат още повече. Разбира се има сума фокуси за увеличаване на ефективността, обаче това по никой начин не прилича на доливане на вода от локвата, не е част от моя живот. Нямам интерес.
              Ако не знаеш за кво става дума имаш желание да търсиш двигателя на Прагата под седалката, или там изобщо в жабката. За същото нещо мотора на Джугана е голям като овен. Айде, като малък вол.

              Коментар


              • #8
                Много са трудни за ремонт.За да отблокираме скоростната кутия разглобихме половиния камион.ЗА дарва стават имат блокаж и са добре проходими Това което ми хареса е че лебетката сама си нарежда въжето Руските зилове са по проходими макар че нямат блокажи но мисля че е заради единичните гуми Прагата като влезе в коловоз гумите и стават като клин и няма мьрдане Говорим за коловоз от единични гуми Най хубавото е че зимата не се притесняваш че ще ти замрьзне водата
                Всички са луди ама на някои повече им личи.

                Коментар


                • #9
                  А от ИФИте не стават ли едноскатните колела?
                  Мамка им и изроди монголоидни, малко камиони толкова са ме кефили. Джуганите, ама там лично отношение, не е в сметката ...

                  Коментар


                  • #10
                    В моя край масово използват Праги за превоз на дърва и ако знаете какви платформи са им наслагали - плашат окото! 10-15 кубика товарят най-малко! Прагата е с цяли мостове! Татрата е с чупещи. Джогана няма никакви шансове пред нея нито по проходимост, нито по товароносимост - просто няма такова място върху него за платформа. И един незначителен за някои от вас недостатък - той е бензинов
                    В казармата Прагата вече пътуваше сутрин при тревога, а на Джогана още му носеха клетите шофери топла вода в туби Прагата при кучешки студ имаше лесен чалъм за палене. По онова време се наричаше "Отечествен фронт" Палиш го и го набутваш във въздушния филтър и въртиш. Нямаше грешка!

                    Коментар


                    • #11
                      "PRAGA V3S"

                      търся камион ПРАГА в добро състояние

                      Коментар


                      • #12
                        До: "PRAGA V3S"

                        преди време мернах тази снимка към обява в mobile.de, тъкмо бях чел темата за ходове на окачването в другия под-форум
                        Прикачени файлове
                        Войната е мир, свободата е робство, невежеството е сила.

                        Коментар


                        • #13
                          До: "PRAGA V3S"

                          вот она, ПРАГА.координаты дам отдельно(Стефан,моля,переведи )
                          это недалеко от Руса
                          Прикачени файлове
                          Последно редактирано от п-к A.Moralez; 22-09-07, 21:55.
                          не убивайтесь так,дамочка! вы так не убьётесь!

                          Коментар


                          • #14
                            До: "PRAGA V3S"

                            Ето я Прагата, близо до Русе.
                            Координатите - отделно.

                            Коментар


                            • #15
                              До: "PRAGA V3S"

                              Първоначално публикуван от п-к A.Moralez Преглед на мнение
                              вот она, ПРАГА.координаты дам отдельно(Стефан,моля,переведи )
                              это недалеко от Руса
                              Тази Прага се намира на края на едно село между Русе и Плевен-по близо е до Бяла ако не се лъжа.Прага-та се вижда от главният път

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X