Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Джип на метан - плюсове и минуси, особености...

    Здравейте,

    Бих желал да повдигна темата за джип на метан.

    След много четене и питане, стигнах до извода, че обикновенно газово, не си струва...

    Намирам метанови инсталации започващи като цени от 1100 лв а за разхода на метан, не мисля са митове от порядъка на 5-6-7 лева разход на 100 КМ!

    Отдавна искам да мога да си карам без да си броя паричките (сега ми струва над 20 лв на 100км).

    Вече сме свободни да си пътуваме из Европа и няколко хиляди КМ на метан са съвсем приятен разход в сравенение с на бензин, а дори и на Пропан Бутан...

    Сега с въпросите:

    1. Бихте ли ми препоръчали добри, повтарям добри не евтини, майстори за поставяне на метанова инсталация?

    2. Бихте ли препоръчали доказана марка/и метанови инсталации, бутилки и т.н. ?

    Тук по-долу поствам някой линкове без да са реклама на фирмата само за ориентир и примерни цени...
    http://www.sofgas.hit.bg/ceni/ceni.htm

    Плюсове каквито ги виждам аз отстрани:
    -възможност за големи преходи (цена на КМ)
    -джипката има капацитет за носене на тежките бутилки(40-60 кг за 7 килоргамова бутилка)
    -достъпна вече стойност на инсталацията + монтаж(старт от 1100 лв за метан срещу 5-600 за пропан и 5-600х2 за инжекцион пропан)

    Минуси:
    -винаги с труп в багажника 120кг+(2 бутилки)
    -по-рядко разположени газстанции метан
    -гадовете вдигат цените на метана, засега е около лев-кг


    Много поздрави,
    Бъдете живи и здрави!

  • #2
    Re: Джип на метан - плусове и минуси, особености...

    пропан-бутана е по-доброто решение. метана е крайност и има смисъл ако караш такси за да изцедиш максимум печалба. слагай газ и карай - в европата ще го намериш почти навсякъде и ще ти е по-ефтинко.
    "..there is no substitute for cubic inches.."

    Коментар


    • #3
      Re: Джип на метан - плусове и минуси, особености...

      Здравей Факир ,

      Както казах разлика от 3-4 лв на 100 КМ не ми се струва разумна причина за газово пропан на цена 1/2 от метановото...

      А и отнова подчертавам, че 2000 КМ =400 лв сега, 300+ лв на пропан при 120-130 лв на метан, някак си по-ми харесва варианта тези 250 лв да си ги инвестирам в хапка и пийка

      Поздрави,
      Бъдете живи и здрави!

      Коментар


      • #4
        Re: Джип на метан - плусове и минуси, особености...

        120кг. не са за подценяване при положение, че караш джипа по предназначение. Това се преглъща, но повече ме притеснява фактът, че метанстанциите са относително по-малко.
        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

        Коментар


        • #5
          Re: Джип на метан - плусове и минуси, особености...

          Дай подробности за МПС - в смисъл карбуратор, инжекцион и коя година, какъв двигател.
          Мвтанстанциите не са често явление у нас, но за сметка на това всички основни артерии са покрити:
          София - Плевен - Севлиево - Шумен - Търговище - Варна
          София - Пловдив - Стара и Нова Загора - Сливен - Бургас
          София - Плевен - Русе
          София - Враца - Монтана (скоро Видин и Лом)
          София - Кюстендил - Петрич - Димитровград - Ямбол
          може и да не ми е правилен "градоредът", но това е че има и още...

          В Европа вече става по-трудно - метанът е най-разпространен в Италия, по-малко в Швейцария и Германия (но пък в последните няма пропан-бутан) и чат-пат Франция, Испания, Полша, Чехия, Холандия и т.н.
          Пропан-бутан най-вече Италия, Полша, Холандия, по-слабо Чехия, Словакия и Унгария.
          Така че хубаво си направи сметка къде ще пътуваш повече и в тоя ред на мисли действай с вида газ.
          За метанов инжекцион ще ти излезе солено. За пропан ако си инжекцион задължително ти препоръчвам газов инжекцион, ще спестиш доста ядове, казвам ти го от първа ръка.
          Така че дай данни на колата и ще видя как да ти помогна.

          Коментар


          • #6
            Re: Джип на метан - плусове и минуси, особености...

            Здравей! Добре си решил да си слагаш метанова уредба и наистина разхода (като пари) ще ти спадне значително. Аз съм имал 2 коли на метан и наистина разхода ми беше около 3,50 лв/100 км при цена 0,93 лв/кг. При джипа и тройно да е пак си на далавера. Смело мога да ти препоръчам "Ланди Ренцо" като марка, но като монтаж..... . Аз се бях видял в чудо с "майсторите" преди 2 години и накрая отидох при едни познати газаджии и с тяхното оборудване и помощ си я монтирах сам . Моята беше 2 ръка и я купих от един в "Полигона" - казва се Иван и тел. му е 0898751592. Доста говори и може да ти писне да го слушаш, но иначе е свестен. Може да си вземеш комплекта от него, като бутилките са по твой избор. Преди имаше едно мазе с бутилки "Фабер" всякакви размери. Теглото им е почти колкото обема 80л = 75-80 кг. Цените му ориентировъчно са около 8-9 лв на литър за бутилките и около 120-150 лв. за всичко останало. Уредба със 80 литрова бутилка (около 14 кг метан) излизаше някъде 800-900 лв.. Тия цени са ориентировъчни по спомени от преди 2 години, затова, ако те интересува, звънни му и се разбирайте. Колкото до проверката на бутилките, монтажа и узаконяването няма проблем да помогна, само че нямам условия(помещение). Имам и схемата на свързване на електрониката.
            "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
            Неизвестен мъдрец

            Коментар


            • #7
              Re: Джип на метан - плусове и минуси, особености...

              Мерси много момчета,

              Точно такава информация е полезна, благодаря ви за изчерпателните и полезни отговори, наистина такива дискусии накланят везните в разумната посока

              Поздрави
              Бъдете живи и здрави!

              Коментар


              • #8
                Re: Джип на метан - плусове и минуси, особености...

                Благодаря на всички за съветите, благодаря и за негативните вотове "тва е дивотия за метана..." благодаря много, но такива дивотии биха ми позволили да карам два пъти повече километри ...

                Както и да е преди да сложа, ако сложа въобще някакво газово имам да правя окачване и гуми, допълнителни светлини, лебедка и още разни други дребни козметични манипулации.

                Просто се опитвам, както някой бе казал тук " да се простирам според чергата си" и от там идват и понякога "умните" ми въпроси, за съжаление оптимизиране на разходите е начинът за мен да ходя по горите, който го дразнят въпросите ми да не ги чете.

                Поздрави,
                Бъдете живи и здрави!

                Коментар


                • #9
                  Re: Джип на метан - плусове и минуси, особености...

                  Почти се замислих да сложа метан на САМУРАЯ, единствено ме притеснява липсата на място и теглото. За сега съм на ГАЗ с което съм решил повечето проблеми, които имат 413-ките с хилядите вакуми по тоя карбуратор.
                  Suzuki SJ 410 Samurai, 0888 199 658 - МСС - Варна и близката околия.
                  http://www.cardomain.com/ride/2562837

                  Коментар


                  • #10
                    Re: Джип на метан - плусове и минуси, особености...

                    Ако метанът е "дивотия" за състезания то в ежедневното каране си е много хубаво нещо. Както всичко си има и минусите, но .. Няма пълно щастие....
                    Освен това си мисля, че няма проблем да има и пропанова АГУ заедно с метановота. В случай, че няма къде да заредиш метан, а не ти се кара на бензин При джипа има достатъчно място и товароносимост. Увеличеното тегло се компенсира с по-ниски експлоатационни разходи. Аз съм изхвърлил бензиновия резервоар и на негово място съм сложил бутилката за газ (LPG). Бутилките за метан, които съм виждал са доста компактни, макар и тежички и няма проблем къде да се вместят.
                    Предполагам, че ще изникнат и много метан станции. Някога, ако си спомняте се редихме на дълги опашки за пропан, пък сега са навсякъде
                    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                    Коментар


                    • #11
                      Re: Джип на метан - плусове и минуси, особености...

                      Благодаря за още по ценните съвети!

                      Сега ми излезе друга пречка, оказа се, че Ферозите са с пластмасови колектори(всмукателни май се казват) или там както се казват, и това е проблем за обикновенно газово и следва да се премине на по-сложния и двойно по-скъпия вариант с газов инжекцион... освен, че няма пълно щастие и мъничкото шастие при джиповете явно иска много пот )

                      Сега мисля да седна да видя дали верно моите колектори са пластмасови и няма ли вариант да се сложат по здрави такива, преди време подържах една фирма вносител за тръби и мъркучи(за промишлеността и тежки машини) за високо налягане, сухи и за течности и от там знам, за безброй варианти за размери и страховити параметри за здравина при сравнително компактни размери като тегло и дебелина...

                      Поздрави,
                      Бъдете живи и здрави!

                      Коментар


                      • #12
                        Re: Джип на метан - плусове и минуси, особености...

                        При тези колектори задължително трябва инжекцион, при това трябва внимателно да се подбере марката.

                        Коментар


                        • #13
                          Re: Джип на метан - плусове и минуси, особености...

                          тука във форума някой беше споменал за бутилки от карбон .ставали от нещо със смяна на крана.на такситата ги слагали

                          Коментар


                          • #14
                            Re: Джип на метан - плусове и минуси, особености...

                            Първоначално публикуван от izo4x4 Преглед на мнение
                            Дай подробности за МПС - в смисъл карбуратор, инжекцион и коя година, какъв двигател.
                            Мвтанстанциите не са често явление у нас, но за сметка на това всички основни артерии са покрити:
                            София - Плевен - Севлиево - Шумен - Търговище - Варна
                            София - Пловдив - Стара и Нова Загора - Сливен - Бургас
                            София - Плевен - Русе
                            София - Враца - Монтана (скоро Видин и Лом)
                            София - Кюстендил - Петрич - Димитровград - Ямбол
                            може и да не ми е правилен "градоредът", но това е че има и още...

                            В Европа вече става по-трудно - метанът е най-разпространен в Италия, по-малко в Швейцария и Германия (но пък в последните няма пропан-бутан) и чат-пат Франция, Испания, Полша, Чехия, Холандия и т.н.
                            Пропан-бутан най-вече Италия, Полша, Холандия, по-слабо Чехия, Словакия и Унгария.
                            Така че хубаво си направи сметка къде ще пътуваш повече и в тоя ред на мисли действай с вида газ.
                            За метанов инжекцион ще ти излезе солено. За пропан ако си инжекцион задължително ти препоръчвам газов инжекцион, ще спестиш доста ядове, казвам ти го от първа ръка.
                            Така че дай данни на колата и ще видя как да ти помогна.
                            Ицо,Toyota Landcruiser 2-motor 22 R- 2,4I,Model RJ 70 LV,1991g.
                            И при мен дилемата е метан или пропан-бутан. Благодаря предварително.

                            Коментар


                            • #15
                              Re: Джип на метан - плусове и минуси, особености...

                              Явно е от непретенциозните инжекциони, предвид година на производство. Би могло да стане и с плочка, ама по-добре не рискувай. Ще поровя за системи и цени и ще ти пиша тия дни

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X