Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Шумо и звукоизолация на купето на Нива?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Шумо и звукоизолация на купето на Нива?

    Колеги надявам се да разбера от Вас, какви изолации могат да се правят по Нивата?

  • #2
    Re: Шумо и звукоизолация на купето на Нива?

    Аз , съм сложил мокет ( на който има залепена шумоизолация ) от БМВ - около 3 см е дебел. Доста съм го преправял , като е от 2 части - събира се точно на тунела на ск. кутия.

    Коментар


    • #3
      Re: Шумо и звукоизолация на купето на Нива?

      Ето една идея:
      http://www.noisebuster.ru/?id=sets_niva
      и самия монтаж тук:
      http://dop.ru/install.php?id=show_in...oise&i_marka=2
      Only after the last tree has been cut down,
      Only after the last river has been poisoned,
      Only after the last fish has been caught,
      Only then will you find that money cannot be eaten.

      Коментар


      • #4
        До: Шумо и звукоизолация на купето на Нива?

        С минерална вата и нов мокет изцяло.Също смени тапицириите на вратите с ръчно изработени от изкуствена кожа,пресован картон и дунапрен.Новите тапицерий ги завий с рапидки вместо със стандартните щипки за да могат да прилепнат плътно по вратата.Под тях залепи със силинон обикновен найлон.Ефектът е доста голям.

        Коментар


        • #5
          До: Шумо и звукоизолация на купето на Нива?

          какво разбираш под нов мокет ? Оригинален или друг, т.е. от друга марка автомобил или... ?

          Коментар


          • #6
            До: Шумо и звукоизолация на купето на Нива?

            Можеш да купиш най-евтиният мокет примерно от Домко,той е много мек и става да се подгъва.Хубаво е да вземеш голямо парче,което да покрие пода от край до край.Преди да го сложиш трябва да махнеш всички седалки,барчето в средата,лайсните на праговете от вътре и пластмасовите страници.Под мокета слагаш минерална вата с алуминиево фолио.

            Коментар


            • #7
              До: Шумо и звукоизолация на купето на Нива?

              а като стъпиш на мокета минералната вата отдолу не потъва ли?Фиксира ли се ватата по някакъв начин към пода?

              Коментар


              • #8
                До: Шумо и звукоизолация на купето на Нива?

                Какъв мокет, момчета?

                Вие в кал, сняг и локви не газите ли с тия Ниви?

                Как се чисти после, ако отдолу е мокет, а не гумени постелки?
                Nissan NP 300 '10, Honda Transalp '94, а сега и TLC 90 '97

                Коментар


                • #9
                  До: Шумо и звукоизолация на купето на Нива?

                  Ще си позволя да споделя моя опит-напълно изолирани 3 "Ниви"(в момента ще правя най-после и моята).
                  Първо-вратите.Колегата по-горе е дал отличен съвет.Мога да добавя само още нещо много важно: преди найлона внимателно измивате с нафта или бензин долната част на вратата и (задължително) отпушвате технологичните отвори с малка отвертка.(мисля,че са два или три-не помня вече).След като почистите добре вратата отвътре,намазвате една ръка грунд и една ръка Боди 930 на височина около 20 см.След един ден-още една ръка Боди 930 и отново проверявате дали са отпушени технологичните отвори.Следва найлонът(аз лично слагам мушама за кухненска маса) и след това кората.Ако щипките са здрави,не ги махайте.Разположете рапидките между тях,и особено по ъглите.Така кората прилепва чудесно.
                  Следва купето.За да се постигне максимален ефект,подът се изолира многослойно.Имайте предвид едно от най важните условия при шумоизолацията:"сандвич" от 2 или три слоя-С РАЗЛИЧНИ КОЕФИЦИЕНТИ НА ШУМОПОГЛЪЩАНЕ има по-добри свойства(до 30%) от един слой еднороден материал със същата дебелина.(че и по-дебел).Ето какво правя аз:
                  Материали:Асфалтова мушама за покрив 3 мм-неопесъчена-за съжаление тя се продава на рула по 10 кв.м-материал за три "Ниви" и не режат от нея.
                  Лепило "Битуменка"-около 13лв. 1 кутия
                  Микропореста гума 10-12 мм-на ул."Поп Богомил" близо до "Мария Луиза" има специализиран магазин.
                  Тънка гума на лист (до 3 мм)-аз я купувам от "Зебра"-гр-Нови Искър като нестандартни парчета-така е много по-евтина.
                  Стреч-фолио-то също се продава на ролки а 1 ролка е поне за 5 коли.
                  1 флакон монтажна пяна.
                  Картон за шаблони.
                  Гумени ръкавици от най-тънките-1 лв. чифта
                  Четки и макетно ножче.
                  Търпение в неограничено количество и много мерак.
                  Изхвърляте от колата всичко,резервоара задължително.Остава само арматурното табло и тапицерията на тавана.Преди да изхвърлите на боклука оригиналната изолация от пода(тя вероятно е влажна и мирише на мухъл),по нея изрязвате шаблони от картон.Почиствате хубаво пода с прахосмукачка и го оглеждате много внимателно,особено в краката на шофьора.Ако има нужда от кърпене го оправяте(зависи колко дърта е "Нивата").Кръпките се правят с ламарина 1 мм,макс.1,2,за да могат да се правят подгъви към вътрешните прагове.Но това е друга тема.
                  Особено внимание обърнете на конзолите за седалките.Те по начало са много лошо изпълнени и след около година,две започват да поддават.А ако шофьорът и пътниците са по-тежки,и по-рано.Моят съвет е да изсечете старите и на тяхно място да сложите обща стойка(това също е друга тема).Аз лично съм виждал на 4 годишна "Нива" с 120 кг шофьор стойките смазани и пробили КУПЕТО!
                  Почиствате ръждата навсякъде до метал.Това се прави най-лесно с гъвкав накрайник за бормашина или гравьорка,за да може да се бърка на по-трудни места.Отново прахосмукачка и парцал с нафта.Междувременно почиствате с четка и разредител двата "джоба" в багажника,като сваляте двете гумени тапи за да може отмитото да изтича навън.Намазвате хубаво джобовете с Боди 930 поне 3 ръце(всеки път се изчаква да изсъхне предишната ръка,иначе се лющи).Почиствате много добре мястото на резервоара(там обикновено няма ръжда) и го подсушавате.

                  За днес стана много.Ще продължа по-късно.Надявам се,че съм бил полезен.
                  Поздрави.
                  Най-страшното в България е, че хората, които пращат SMS-и във ВИП-Брадър,
                  имат право да гласуват на избори.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Шумо и звукоизолация на купето на Нива?

                    Чакаме с интерес продължението !!!
                    LZ1PER

                    Коментар


                    • #11
                      До: Шумо и звукоизолация на купето на Нива?

                      Щом ви е интересно,продължавам :
                      Изрязвате приблизителни шаблони за пода.Може да се ориентирате по оригиналните гумени постелки.По тях изрязвате асфалтовата мушама.При нейното поставяне има няколко особености:там,където хоризонталните равнини преминават в наклонени се слагат цели парчета с подгъване.Мушамата НЕ СЕ наставя на места,където се срещат хоризонтала и наклон.Това се прави ако случайно в колата влезе вода,да не може да атакува фугите.Технологичните тапи под педалите се запазват,само се залепват с каучуково лепило за пода.Мушамата има страна за лепене и трябва да се внимава.Намазвате пода с битумно лепило(тънко) и започвате да лепите парчетата.Като налепите една част,леко подгрявате(от разстояние!!!) с термопистолет.На мястото където са 3-те лоста не изрязвате отвори,а с макетното ножче цепвате по едно кръстче срещу всеки лост.С добре наточена замба прорязвате местата за рапидите на капачките на лостовете(на ръка,без чук).По този начин облепвате целия под.Отнема около 1 ден.
                      Следва основната част-микропорестата гума.При всичките си прекрасни качества на топло- и шумоизолатор,тя има два основни недостатъка:физически е много слаба като материал(лесно се прокъсва и изтрива) и пие вода като жаден змей.Тук е ролята на стреч-фолиото.Парчетата скроени по шаблона на старите постелки се опаковат в 2 пласта фолио-необходими са двама души,за да се извърши работата качествено.Готовите "възглавнички" се слагат по местата им с помощта на двойно залепваща лепенка.Не прекалявайте с лепенката-може да се наложи да ги смените,без да повредите пода.
                      Отделно изрязвате 2 парчета микропореста гума по кутиите на лостовете и ги цепвате на кръст за лостовете.Залепвате ги отвътре на кутиите(като изрежете и места за рапидите).
                      Всъщност най-трудна е последната част-последната постелка от тънка гума.Хубаво е, когато тя е от малко на брой големи парчета.Задължителни са 2 неща-трябва да покрива добре всички "възглавнички" и да е подпъхната под лайстните на праговете(където ще я държат рапидите).Скрояването е въпрос на лично творчество.Може да се закрепи с рапиди и подложни шайби допълнително на места,които не се виждат.Събирате всички пластмасови кори и ги усилвате срещу напукване.Това се прави с епоксидна смола и стар хасен чаршаф.Облепвате с насмолено хасе всички огъвки на пластмасата и тънките крайни ръбове.След 24 часа са готови за монтаж.Аз преди поставянето ги пръскам с матов черен спрей.
                      Джобовете на задните калници ги намазвате последно,особено дъната,залепвате тапите с каучуково лепило и ги пълните с монтажна пяна.Когато тя изсъхне,я изрязвате с ножче на нивото на пода на багажника и я намазвате отгоре с Боди 930,за да не пие вода.
                      Нещо полезно-кората,която е до левия крак на шофьора се чупи обикновено първа(там си държите постоянно левия крак).Затова я усилете по-добре от останалите,а на мястото където стои кракът залепвате парче гума от тънката.
                      Когато всичко е готово си купувате 2 комплекта постелки-тип "лодки" за зимата(естествено гумени) и едни тънки гумени за лятото.
                      И накрая-не ви съветвам да слагате мокет в "Нива"-та.Разбира се,това е въпрос на вкус.За каране в град бива,но едно влизане с кални обувки го замърсява и то в дълбочина.Тогава го оправя само пране в банята с маркуча,а самото му изваждане и поставяне обратно в колата си е грижа.
                      Ако съм помогнал,ще се радвам.
                      Поздрави и успех.
                      П.С. Горепосочените материали не трябва да надхвърлят 120 лв.Работата е около седмица.
                      Най-страшното в България е, че хората, които пращат SMS-и във ВИП-Брадър,
                      имат право да гласуват на избори.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Шумо и звукоизолация на купето на Нива?

                        Към помениците,които съм писал по-горе,ще добавя още нещо.На който му се вижда сложна или скъпа описаната изолация,може да направи изолация на капака на двигателя(тя става най-добре с минерална вата с алуминиево фолио и покрита с мушама) и на преградата между двигателя и купето.Подобна изолация на преградата имаше фабрично поставена на Полския фиат 125Р,направена от нещо като дебело кече покрито от към мотора с ал.фолио.От нея наистина имаше полза-аз съм имал такъв автомобил и съм го карал със и без изолацията.Шумът от мотора в купето осезаемо намалява.За съжаление не знам откъде може да се купи кече на лист,иначе ще го пробвам на "Нива"-та.
                        А на колегата,който ни съветва да сменим "Ниви"-те с "Витари"-лично аз точно за "Витара" не бих я сменил.
                        Поздрави на всички.
                        Най-страшното в България е, че хората, които пращат SMS-и във ВИП-Брадър,
                        имат право да гласуват на избори.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Шумо и звукоизолация на купето на Нива?

                          Колеги и аз мисля след като изкърпя купето от вътре на Патрола да му направя шумоизолация.Като се поразтърсих по магазините намерих един материал за звуко и шумоизолация на подове.Представлява нещо подобно на подложката която се поставя под ламиниран паркет.Предлага се в различни дебелини-3,5,10мм. като го има и във вариант с алуминиева вложка.Веднага си закупих 3мм с вложката и си направих изолация на предния капак.Карам го с нея вече около 3месеца и не е мръднало.Мисля че е по-добър вариант от микропорестата гума тъй като е доста по-здраво.Цената варира за различните дебелини/за модела с алуминиевата вложка /от 7.5до 11-12лв. на кв.метър. Мисля след изкърпването да намажа колата от вътре с някакво боди или нещо подобно /има много здрави химии/с антикорозионно и звукоизолационно действие.След това да използвам от този материал с дебелина 10мм/с алум. вложка/,като около скоростните лостове /при мен са два/най вероятно ще има едно парче 3 или 5мм.От тук вариантите са два.Да сложа върху изолацията щатния мокет,а другия вариант който лично за мен е по-примамлив,но и по-трудоемък и по-скъп е да облека цялото купе/пода де/,включително и багажника с най-тънката алуминиева рифелова ламарина/около 0.8мм/.Последните два варианта все още ги обмислям.
                          NISSAN FOREVER
                          -----------------------------------------------------------------------------
                          Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                          Коментар


                          • #14
                            До: Шумо и звукоизолация на купето на Нива?

                            Първоначално публикуван от Hala Преглед на мнение
                            Към помениците,които съм писал по-горе,ще добавя още нещо.На който му се вижда сложна или скъпа описаната изолация,може да направи изолация на капака на двигателя(тя става най-добре с минерална вата с алуминиево фолио и покрита с мушама) и на преградата между двигателя и купето.Подобна изолация на преградата имаше фабрично поставена на Полския фиат 125Р,направена от нещо като дебело кече покрито от към мотора с ал.фолио.От нея наистина имаше полза-аз съм имал такъв автомобил и съм го карал със и без изолацията.Шумът от мотора в купето осезаемо намалява.За съжаление не знам откъде може да се купи кече на лист,иначе ще го пробвам на "Нива"-та.
                            А на колегата,който ни съветва да сменим "Ниви"-те с "Витари"-лично аз точно за "Витара" не бих я сменил.
                            Поздрави на всички.
                            За изолацията на предният капак си прав,но най лесно е да се вземе от капак на дизелов автомобил от някоя морга за западни автомобили.Аз направих така на мойта и ефекта е доста голям.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Шумо и звукоизолация на купето на Нива?

                              Ще спомена и още една доработка за големи мераклии.
                              Един от много дразнещите шумове в купето на "Нива"(а и на други джипове) е постоянното вибриране на двата лоста на раздатката.Често шофьорът чува неприятен звук,а не се сеща от какво е.Ако "Нива"-та е по-старичка и тези два лоста са направили много на брой включвания,ушите на раздатката се разбиват.За да проверите имате ли такъв шум,залепвате двата лоста един към друг с широко тиксо,като по този начин им обирате луфта.Следва кратка разходка с колата.Ако досадния шум е изчезнал,значи има нужда от ремонт.
                              Сваля се раздатката.Отвиват се двете капачета,на които са ушите.(В никакъв случай не опитвайте да избиете осите на лостовете "на място",т.е. без да сваляте капачетата.Ушите са от Ал.сплав и се чупят много лесно.)Сваляте зегерките и пръскате с ВД-40 или кой каквото харесва.Аз не съм от бързаците и ги кисна една нощ в газ за горене.След това много внимателно избивате осите.Изваждате четирите цепени пластмасови втулки и премервате с шублер отворите на ушите.Ако са много разбити се купуват нови капачета.Има ги в магазина на "Симеоновско шосе" до представителството на "Нива".Едното капаче е 10 лв.,другото 12лв.Пак от там купувате нови оси 2 бр.,пластмасови втулки 4 бр. и непременно стоманените пружинки,които са за обиране на луфта между лостовете и щангите.(2 бр.).Двете зегерки направо ги изхвърлете и на тяхно място слагате нови зегерки с външни уши на същия диаметър.
                              Сглобявате всичко по обратен ред,като намазвате добре пружинките и осите с графитна грес.Проверявате лостовете.Ако всичко е направено както трябва,те нямат никакъв страничен луфт.Когато подкарате колата ще забележите,че двата лоста въобще не потрепват и този шум е премахнат.
                              Както казах в началото,това е за големи мераклии.
                              Извън темата:прави впечатление,че някои колеги забравят да споменат магазина,от който са купили нещо интересно и цената.За да има взаимопомощ,моля давайте тези данни.Едва ли модераторите ще ги вземат за реклама и ще ги отрежат.
                              Най-страшното в България е, че хората, които пращат SMS-и във ВИП-Брадър,
                              имат право да гласуват на избори.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X