Машината е УАЗ, обаче пускам темата тук, понеже въпросите са от по-общ характер.
След като известно време се наблюдаваше слаб, но досаден теч от помпата, предположих, че проблемът вероятно идва от някакво уплътнение на вала. Реших да разглобя помпата и развих двата болта и корпусът се "разцепи". Оказа се обаче, че не мога да извадя вала, понеже от едната страна е захванат с ролката за ремъка, а от другата - с някакъв детайл (вижда се на снимката). Доколкото успях да видя ролката е закрепена на вала на резба, а на самата ролка има три подсилени дупки. Логически ми изглежда, че те служат за захват на някакъв инструмент, с който да се развие ролката и така да се освободи вала.
И сега въпросите: какъв е този инструмент и как може да се застопори валът, за да се развие ролката? Възможно ли е валът да се освободи по някакъв начин от вътрешната страна?
След като известно време се наблюдаваше слаб, но досаден теч от помпата, предположих, че проблемът вероятно идва от някакво уплътнение на вала. Реших да разглобя помпата и развих двата болта и корпусът се "разцепи". Оказа се обаче, че не мога да извадя вала, понеже от едната страна е захванат с ролката за ремъка, а от другата - с някакъв детайл (вижда се на снимката). Доколкото успях да видя ролката е закрепена на вала на резба, а на самата ролка има три подсилени дупки. Логически ми изглежда, че те служат за захват на някакъв инструмент, с който да се развие ролката и така да се освободи вала.
И сега въпросите: какъв е този инструмент и как може да се застопори валът, за да се развие ролката? Възможно ли е валът да се освободи по някакъв начин от вътрешната страна?
Коментар