До: Травмите и състезанията...
Не съм съвсем сигурен, но мисля че дори на мотокрос състезание можеш да участваш без да си завършил курс, да не говорим че в по-малките класове карат деца които имат още години за да карат курс за книжка!
Не съм съвсем съгласен с този инат за курсовете, за да станеш добър състезател трябва много да караш, все още не знам да има професионален състезател по оффроуд, в частност ендуро в България, поправете ме ако греша?
Малко от хората които карат по състезания правят допълнителан силова тренировка, и липсата на подготовка е в основата на травмите.
Състезателното ендуро е толкова нов спорт у нас, че още е рано да се говори за него като за професионален. Едва миналата година (може и да греша, мисля че 2006 за пръв път направиха класовете) разделиха на два класа: Хоби и Профи, които обаче според мен вобще не са достатъчни! Ако аз сега реша да карам на някое състезание ще се запиша в клас Хоби, но там ще има хора които карат от поне няколко години по състезания, с което моят шанс за добро класиране клони към нула. Според мен трябва да се направи точкова система(подобно на тази в ските, понеже имам поглед там), например аз като явяващ се за първа година на състезание започвам с определен брой наказателни точки, всяко добро представяне ми намалява тези точки и на следващата или по-следващата година мога да премина в следващия клас, с по-трудни терени/препятствия, но и по-добри състезатели. По този начин няма да се дава възможност на хора без опит(в случая опит по документи, защото от представянията зависи дали ще минеш в по-трудните класове или не)да се запишат направо в клас Профи например. Лошото за подобна система, е малкия брой на участници, и прекаленото разделяне ще намали състезателите в отделните класове, но пък ще се привлекат повече хора които сега не биха се записали защото знаят кой и как кара в Хоби, уж по-слабия клас.
За да се изгради един състезател като добър на него му е нужна градация, не може вчера да си карал само на разходки, и днес да решиш да караш на някое от състезанията които съм споменал в предишния си пост(процента завършили в изброените състезания е под 20!).
В крайна сметка всеки носи глава на раменете си и сам трябва да си предцени докъде му стигат възможностите, дори да направиш лек състезателен терен за някой той пак може да се изхвърли и да се пребие, но това не зависи от организатора!
Не съм съвсем сигурен, но мисля че дори на мотокрос състезание можеш да участваш без да си завършил курс, да не говорим че в по-малките класове карат деца които имат още години за да карат курс за книжка!
Не съм съвсем съгласен с този инат за курсовете, за да станеш добър състезател трябва много да караш, все още не знам да има професионален състезател по оффроуд, в частност ендуро в България, поправете ме ако греша?
Малко от хората които карат по състезания правят допълнителан силова тренировка, и липсата на подготовка е в основата на травмите.
Състезателното ендуро е толкова нов спорт у нас, че още е рано да се говори за него като за професионален. Едва миналата година (може и да греша, мисля че 2006 за пръв път направиха класовете) разделиха на два класа: Хоби и Профи, които обаче според мен вобще не са достатъчни! Ако аз сега реша да карам на някое състезание ще се запиша в клас Хоби, но там ще има хора които карат от поне няколко години по състезания, с което моят шанс за добро класиране клони към нула. Според мен трябва да се направи точкова система(подобно на тази в ските, понеже имам поглед там), например аз като явяващ се за първа година на състезание започвам с определен брой наказателни точки, всяко добро представяне ми намалява тези точки и на следващата или по-следващата година мога да премина в следващия клас, с по-трудни терени/препятствия, но и по-добри състезатели. По този начин няма да се дава възможност на хора без опит(в случая опит по документи, защото от представянията зависи дали ще минеш в по-трудните класове или не)да се запишат направо в клас Профи например. Лошото за подобна система, е малкия брой на участници, и прекаленото разделяне ще намали състезателите в отделните класове, но пък ще се привлекат повече хора които сега не биха се записали защото знаят кой и как кара в Хоби, уж по-слабия клас.
За да се изгради един състезател като добър на него му е нужна градация, не може вчера да си карал само на разходки, и днес да решиш да караш на някое от състезанията които съм споменал в предишния си пост(процента завършили в изброените състезания е под 20!).
В крайна сметка всеки носи глава на раменете си и сам трябва да си предцени докъде му стигат възможностите, дори да направиш лек състезателен терен за някой той пак може да се изхвърли и да се пребие, но това не зависи от организатора!
Коментар