Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Травмите и съзтезанията...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    До: Травмите и състезанията...

    Не съм съвсем сигурен, но мисля че дори на мотокрос състезание можеш да участваш без да си завършил курс, да не говорим че в по-малките класове карат деца които имат още години за да карат курс за книжка!
    Не съм съвсем съгласен с този инат за курсовете, за да станеш добър състезател трябва много да караш, все още не знам да има професионален състезател по оффроуд, в частност ендуро в България, поправете ме ако греша?
    Малко от хората които карат по състезания правят допълнителан силова тренировка, и липсата на подготовка е в основата на травмите.
    Състезателното ендуро е толкова нов спорт у нас, че още е рано да се говори за него като за професионален. Едва миналата година (може и да греша, мисля че 2006 за пръв път направиха класовете) разделиха на два класа: Хоби и Профи, които обаче според мен вобще не са достатъчни! Ако аз сега реша да карам на някое състезание ще се запиша в клас Хоби, но там ще има хора които карат от поне няколко години по състезания, с което моят шанс за добро класиране клони към нула. Според мен трябва да се направи точкова система(подобно на тази в ските, понеже имам поглед там), например аз като явяващ се за първа година на състезание започвам с определен брой наказателни точки, всяко добро представяне ми намалява тези точки и на следващата или по-следващата година мога да премина в следващия клас, с по-трудни терени/препятствия, но и по-добри състезатели. По този начин няма да се дава възможност на хора без опит(в случая опит по документи, защото от представянията зависи дали ще минеш в по-трудните класове или не)да се запишат направо в клас Профи например. Лошото за подобна система, е малкия брой на участници, и прекаленото разделяне ще намали състезателите в отделните класове, но пък ще се привлекат повече хора които сега не биха се записали защото знаят кой и как кара в Хоби, уж по-слабия клас.
    За да се изгради един състезател като добър на него му е нужна градация, не може вчера да си карал само на разходки, и днес да решиш да караш на някое от състезанията които съм споменал в предишния си пост(процента завършили в изброените състезания е под 20!).
    В крайна сметка всеки носи глава на раменете си и сам трябва да си предцени докъде му стигат възможностите, дори да направиш лек състезателен терен за някой той пак може да се изхвърли и да се пребие, но това не зависи от организатора!

    Коментар


    • #62
      До: Травмите и състезанията...

      Във Всеки един спорт, успехите се базират на добро познаване на теорията на спорта, както и на редовни усилени тренировки на практика. При записване в даден клуб по нещо, ествственото начало на спортуването е изкарването на първоначален курс - теоретичен и практически по съответната дисциплина, а с напредване в уменията да се премине на по-високо ниво + допълване на знанията.
      Успешното участие в спортно мероприятие не е Адреналиново преживяване. Успешен спортист е този, който преодолява предстартовата треска и мисли трезво по време на състезанието, прилагайки знанията и уменията добити при тренировките. Историята познава много отлични спортисти, които не са подходящи за състезатели понеже не им понася предстартовото напрежение.
      За да се развива спорта е добре да се следват определени стъпки.
      Мария Стоева 0889 82 51 и 87.

      Коментар


      • #63
        До: Травмите и състезанията...

        Първоначално публикуван от iai-bg Преглед на мнение
        Във Всеки един спорт, успехите се базират на добро познаване на теорията на спорта, както и на редовни усилени тренировки на практика. При записване в даден клуб по нещо, ествственото начало на спортуването е изкарването на първоначален курс - теоретичен и практически по съответната дисциплина, а с напредване в уменията да се премине на по-високо ниво + допълване на знанията.
        Успешното участие в спортно мероприятие не е Адреналиново преживяване. Успешен спортист е този, който преодолява предстартовата треска и мисли трезво по време на състезанието, прилагайки знанията и уменията добити при тренировките. Историята познава много отлични спортисти, които не са подходящи за състезатели понеже не им понася предстартовото напрежение.
        За да се развива спорта е добре да се следват определени стъпки.
        С две думи трябв да се пазиме.И на мен не ми харесва като гледам някой спортист как се размазва и си чупи кокалите,но и балет не харесвам
        Където Бирата, Там и Аз...

        Коментар


        • #64
          До: Травмите и състезанията...

          Първоначално публикуван от iai-bg Преглед на мнение
          ... За да се развива спорта е добре да се следват определени стъпки.
          Толкова ли е трудно да се разбере, че хората, практикуващи нашите спортове, го правят за да се забавляват, може би и за да докажат нещо (на себе си например). А ти ... курсове, изпити, книжка за офроуд ... с една дума - БЮРОКРАЦИЯ
          Ние не сме неутрални!

          Коментар


          • #65
            До: Травмите и състезанията...

            Първоначално публикуван от V93 Преглед на мнение
            Толкова ли е трудно да се разбере, че хората, практикуващи нашите спортове, го правят за да се забавляват, може би и за да докажат нещо (на себе си например). А ти ... курсове, изпити, книжка за офроуд ... с една дума - БЮРОКРАЦИЯ
            Катерачите също се катерят за да им е хубаво, но първо учат възлите, техника на осигуряване, кои скали са подходящи за катерене, и за начало - къде има сигурни маршрути. И ходят да катерят за начало с някой който познава терена.
            Това не намалява кефа, сплотява групата и помага да не се обърка катеренето с летенето(падането).
            Мария Стоева 0889 82 51 и 87.

            Коментар


            • #66
              До: Травмите и състезанията...

              Първоначално публикуван от iai-bg Преглед на мнение
              Катерачите също се катерят за да им е хубаво, но първо учат възлите, техника на осигуряване, кои скали са подходящи за катерене, и за начало - къде има сигурни маршрути. И ходят да катерят за начало с някой който познава терена.
              Това не намалява кефа, сплотява групата и помага да не се обърка катеренето с летенето(падането).
              Как предлагаш да стане това? Аз лично не го виждам организирано скоро. Просто иска време и пари и от двете страни - обучаващи и обучавани. Иска си и специалистите, които да не се занимават с нищо друго, а в България знаем всички как ще стане това. Иначе за организираните разходки - във всеки по-голям град, където има повече ендуристи и офроудъри май се организират общи разходки. Аз лично си карам сам - просто ми е по-приятно така , но всеки, който иска може да се присъедни към колегите - поне до сега не съм чул да са върнали някой!

              Коментар


              • #67
                До: Травмите и състезанията...

                Първоначално публикуван от господин никой Преглед на мнение
                Как предлагаш да стане това? Аз лично не го виждам организирано скоро. Просто иска време и пари и от двете страни - обучаващи и обучавани. Иска си и специалистите, които да не се занимават с нищо друго, а в България знаем всички как ще стане това. Иначе за организираните разходки - във всеки по-голям град, където има повече ендуристи и офроудъри май се организират общи разходки. Аз лично си карам сам - просто ми е по-приятно така , но всеки, който иска може да се присъедни към колегите - поне до сега не съм чул да са върнали някой!
                Не са нужни чак толкова много средства. Специалистите до колкото зная членуват в този форум и предполагам биха били съпричастни.
                Трябва да се съберат на едно място знания от натрупан опит и теория за начинаещите офроудъри - полезни, практични, задължителни и препоръчителни елементи (за природата, времето, огъня, състезанията, паданията, смяна на гума , лепене, чести аварии, потдръжка на транспортното средство, ориентиране, храна , първа помощ, спасителни акции, възли които са необходими или боравене с лебедка... и др..) Да се разпрати тази програма за обучение по клубовете, която в разпечатан вид може да се предоставя на всеки записал се в клуба (за да не открива отново колелото всеки сам за себе си Ако Оцелее) . Като при разходки на практика да се усвояват началните знания. И след определен срок, начинаещият офроудър да се яви на вътрешен изпит (в местният клуб) и да получи документ за това и да го представя при участия на състезания за начинаещи .
                Като паралелно с това - програма за обучение на организатори на офроуд мероприятия вкл. представителите на Офроуд клубовете по градове. С явяване на курс и изпит съпътстващ примерно състезанията от национален мащаб, които се посещават по принцип от тези хора, както и от подходящите за водещи на практическите занимания хора с опит.
                Полезният ефект от създаване на такава организационна структура е, здрава основа за бъдещото развитие на офроуда, сверяване на часовниците и говорене на един и същ език в клубовете в цялата страна, повече информация и безопасност, по-малко травми и повече млади членове.
                За да се осъществи целта е нужна и промяна на имиджът на Офроуда - от Екстремно Адреналиново Опасен, към опознавателен, природозащитен и туристически. Като състезанията останат за най-добрите способни, доказали се като умели водачи и покрили всички изпити, физически и психически добре потготвени състезатели.

                Такава една организация ще излъчи хора с авторитет, мнението на които ще е по-тежко от един анонимен пост във форум, където всеки съветва нещо, един казва - давай - смело и безотговорно, втори - внимавай, не минавай , другият си прави каквото си иска и после се оплаква как не е слушал, или как не си е преценил възможностите и си е строщил това онова .

                За пример давам цитати от тема : До: КОМ-ЕМИНЕ- възможно ли е невъзможното?
                44ти до 53ти пост.

                http://forum.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=17939&page=3
                Последно редактирано от iai-bg; 21-07-08, 13:02. Причина: ,
                Мария Стоева 0889 82 51 и 87.

                Коментар


                • #68
                  До: Травмите и състезанията...

                  Първоначално публикуван от iai-bg Преглед на мнение
                  ...
                  Съвсем не лоша идея, НО (извинявай, но все намирам по някое "НО" да провали цялата работа ) тук има някои спънки. Първо повечето офроудъри са индивидуалисти по душа - трудно ще ги събереш под едно знаме - ако все пак успееш - е шапка ти свалям! Второ това, че са добри в офроуда съвсем не означава, че умеят да се занимват с организация - просто е съвсем друга бира... тук може би трябва да изключа хората като Гълъбин и Жоро Хаджиев, защото те уреждат състезания и проверяват писти, но все пак... Трето - да вярно е че тези хора са добри в офроуда, но това иска време, с което те може да не разполагат. Друг е въпроса как тези, които (например аз) не членуват никъде, ще получат достъп до документа - тези, които четат тук ясно, а останалите?

                  Коментар


                  • #69
                    До: Травмите и състезанията...

                    Първоначално публикуван от iai-bg Преглед на мнение
                    ... С явяване на курс и изпит съпътстващ примерно състезанията от национален мащаб, които се посещават по принцип от тези хора, както и от подходящите за водещи на практическите занимания хора с опит.
                    Полезният ефект от създаване на такава организационна структура е, здрава основа за бъдещото развитие на офроуда, сверяване на часовниците и говорене на един и същ език в клубовете в цялата страна, повече информация и безопасност, по-малко травми и повече млади членове.
                    ...
                    Шестима са загинали, а 30 са ранени при 25 катастрофи, станали през изминалото денонощие в страната. Това съобщиха от МВР, цитирани от БТА. За живота на двама от пострадалите има опасност. За района на София са регистрирани 169 леки и шест тежки пътни произшествия с един загинал и 11 ранени.
                    Най-вероятно всички причинители на катастрофите са преминали на съоветните курсове, издържали са вътрешен изпит, както и изпит пред КАТ/ДАИ и притежават документ, удостоверяващ това ...
                    Последно редактирано от Чавдар (V93); 21-07-08, 14:01.
                    Ние не сме неутрални!

                    Коментар


                    • #70
                      До: Травмите и състезанията...

                      От това че има толкова много катастрофи, следва ли, че не трябва да се провеждат шофьорски курсове?
                      Или каквито и да е други курсове.


                      Според мен е достатъчно като за начало да се обособи тема или раздел за начинаещи в офроуда. В нея хора с опит и познания да струпат основната информация на едно място.
                      За да могат начинаещите да знаят от къде да започнат и да вървят по пътеката на усъвършенстването, А не към спешното и обратно...

                      Още един заек в торбата ...
                      http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...EA%F3%F2%E5%F0
                      Последно редактирано от iai-bg; 21-07-08, 14:07.
                      Мария Стоева 0889 82 51 и 87.

                      Коментар


                      • #71
                        До: Травмите и състезанията...

                        Първоначално публикуван от iai-bg Преглед на мнение
                        ...
                        За да могат начинаещите да знаят от къде да започнат и да вървят по пътеката на усъвършенстването, а не към спешното и обратно...

                        Още един заек в торбата ...
                        http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...EA%F3%F2%E5%F0
                        Зайци в торбата, колкото щеш... има си теми за това как се кара безопасно - кой да чете? От личен опит мога да кажа, че докато не им седнеш на врата и не ги подкараш от самото начало, няма да се хванат!

                        Едит: За това само с документ няма да стане - трябва да се покаже и т.н. В този смисъл бях мярнал една агенция, която организира ендуро разходки, но да не се изтълкува като реклама - не работя за тях, и не взимам комисионни! Bestride.eu е адреса им в нета.
                        Последно редактирано от господин никой; 21-07-08, 14:07. Причина: Добавка... typo...

                        Коментар


                        • #72
                          До: Травмите и състезанията...

                          Абсолютно съм съгласен с колежката.Аз самия съм начинаещ и имам сериозни трудности именно с техниката на каране.Налага ми се буквално да откревам топлата вода,въпреки че от пет години карам на асфалт-просто асфалта и ендурото нямат почти нищо общо,даже понякога уменията от едното вредят на другото.
                          За съжаление никой няма желание да организира нещо като курс.Повдигал съм въпроса няколко пъти , но по всичко личи че ща трябва да се уча на принципа проба-грешка.Лошото е , че грешките обикновено са доста болезнени.
                          Само с едно не съм съгласен.Ендурото е адреналин.Ако искаш спокоиствие и гледки тръгвай пеша!
                          ПП.Не съм чел всички мнения-попаднах на темата чрез линк.Ако съм се изказал неуместно , моля да бъда извинен.
                          Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                          "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                          Джон Кенеди

                          Коментар


                          • #73
                            До: Травмите и състезанията...

                            Първоначално публикуван от ЕМО Преглед на мнение
                            Абсолютно съм съгласен с колежката.Аз самия съм начинаещ и имам сериозни трудности именно с техниката на каране.Налага ми се буквално да откревам топлата вода,въпреки че от пет години карам на асфалт-просто асфалта и ендурото нямат почти нищо общо,даже понякога уменията от едното вредят на другото.
                            За съжаление никой няма желание да организира нещо като курс.Повдигал съм въпроса няколко пъти , но по всичко личи че ща трябва да се уча на принципа проба-грешка.Лошото е , че грешките обикновено са доста болезнени.
                            Само с едно не съм съгласен.Ендурото е адреналин.Ако искаш спокоиствие и гледки тръгвай пеша!
                            ПП.Не съм чел всички мнения-попаднах на темата чрез линк.Ако съм се изказал неуместно , моля да бъда извинен.
                            Не мисля, че си се изказал неуместно - напротив това е твоята гледна точка - просто не всички са като теб. Мисля, че всички си говорим едно и също, просто имаме различни идеи как да стане...

                            Коментар


                            • #74
                              До: Травмите и състезанията...

                              Почти всичко което може да се научи с "казване" е описано в тази книга. Чел съм я от корица до корица поне 3 пъти. Съмнявам се някой да се сети да ти обясни всичко това, и то така добре какво е в книгата. Има и няколко други, които също съм чел поне по веднъж, така че захващай се да четеш и всичко ще си дойде на мястото.

                              http://www.amazon.com/Motocross-Off-...6665398&sr=1-2
                              Последно редактирано от sabin; 23-04-09, 23:10.

                              Коментар


                              • #75
                                До: Травмите и състезанията...

                                С курсове и тапии няма да стане, всъщност защо е нужно да откриваме топлата вода, като може да се почерпи опит от чужбина, там хората се занимават доста по-дълго от нас и със сигурност са имали и подобен проблем.
                                Всъщност сещам се за два примера и двата противоположни като се замисля. Имам няколко познати и приятели които ходят на курсове в серес Гърция, курса е към 300 евро ако не греша, но от изкарване на един курс може да начуиш къде грешиш, но не и как да караш по-добре. Малко хора могат да си позволят да дават луди пари само да се научат как да карат малко по-добре.
                                Другия пример е с баща ми, бивш нацонален състезател по ски, участвал е на световни купи и олимпиада, но му трябваше документ удостоверяващ че става за ски-инструктор(точния термин не съм сигурен, пък и вече съм забравил)за чужбина. Отиде тук в някакъв клуб ли е организация ли е на ски-учителите и някакъв, който дори не се е явявал на състезание през живота си искаше да го кара да изкарва тепърва всички курсове за нивата. Това е пълен абсурд според мен, при положение че той е бил старши треньор на нац.отбор да му искат да изкарва курс за ски-учител .
                                Така че единият документ няма да те направи по-добър карач, но пък със сигурност ще те направи малко по-беден от преди него
                                Каранье му е майката както има една дума

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X