Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ниския долар и акцизите

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ниския долар и акцизите

    Здравейте колеги , наскоро се замислих , колко много падна долара и колко евтин излиза един мотор в амверика , в български лева . Та въпроса ми е някои знае ли доре доу , колко лева са акцизиите на един мотор и дали кубатирата има значение . Също така и за доставката как се очислява
    http://ftp.domainbg.com/CECO_KANGOTO...%20EGOISTE.bmp

  • #2
    До: Нислия долар и акцизите

    баща ми е говорил с един човек и той му е казал за чисто ново атв ,че излзиа 9000 $ тук докарано за мотор ще е нещо подобно ,ако разбера нещо по-съществено ще кажа и тук

    Коментар


    • #3
      До: Ниския долар и акцизите

      Колеги, моля, прочетете Правилата, преди да пишете. Едно от основните изисквания, за да пишете в Форум, е да го правите на литературен и правилен български език. А тук още заглавието на темата Ви е пълно с елементарни правописни грешки, да не говорим за мненията. Имайте това в предвид, за да не се налага Модераторска намеса.
      LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
      www.ADV-Bulgaria.com

      Коментар


      • #4
        До: Ниския долар и акцизите

        За акцизи не съм чул да има въведени ...
        От Щатите имаш, първо мито(6%) и второ ДДС(20%) в/у (фактурната стойност + транспортните разходи)

        Транспорта е тънкостта - с какво, как и за колко...
        Иначе моторите са "без пари" там... И втора ръка има страшни оферти...

        За това как се формира крайната цена е писано във форума, потърсете.

        п.п. И послушайте ззлатев ще ви е от полза.

        Коментар


        • #5
          До: Ниския долар и акцизите

          Ще бъда кратък - ако беше лесно нямаше да има ресейлъри!

          Коментар


          • #6
            До: Ниския долар и акцизите

            При покупка на европейски мотор (примерно KTM), не се заплаща мито ! Но е необходимо да се докаже европейския му произход.
            Има два начина:
            1. Лесният - продавачът допълва точно определен текст във фактурата (ако някой има нужда от текста, ще му го изпратя - проверява се буква по буква на БГ митниците-има го на много езици). Това е валидно за мотори (и всякакваи други стоки) на фактурна стойност под 3000 Евро. Този текст (декларация) задължително трябва да бъде подпечатан и подписан + името на декларатора освен обичайните печат и подпис върху фактурата.
            Никой няма да ви откаже да го допълни (това са 2 реда) особено ако мотора наистина е произведен в EU. Разбира се, частните лица не издават фактури, което си е проблем, но всяка авто/мото къща - издава.
            2. Ако моторът е по-скъп (над 3000 Евро) текст във фактурата не върши работа, а освобождаването от мито става след представяне на
            EURO 1 - сертификат за произход. Това е зелен формуляр, който в USA може и да не са виждали, но пък тук в книжарниците струва 5 ст.
            Попълва се грижливо от продавача и ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се заверява с печат на изходната митница (иначе е невалиден).

            Тези формалности ви освобождават от плащане на мито при внос на мотоциклети (стоки) от страни извън EU.

            ДДС - 20% се дължи. На фактурната стойност на мотоциклета + ст-та на транспорта без значение от произхода !!! Колко е тази стойност ? Ами не е задължително да е еднаква с тази, която сте платили, но все пак не прекалявайте. Никой няма да ви повярва, че нов КТМ струва в USA примерно 1000 USD и това ще ви вкара в други приключения.

            Проблем е де се транспортира един мотор. От там обикновено нещата пристигат по вода (контейнер), което за сам мотор е твърде скъпо, но пък контейнера побира много мотори ...
            Може би е вариант самолет. За около 100 кг. може и да си струва. Аз съм плащал в обратната посока около 10 % от ст-та за транспорт със самолет. В този случай решаващи за цената са килограмите, а при новите мотори този показател е доста добър.
            ______2
            Е = MZ

            Коментар


            • #7
              До: Ниския долар и акцизите

              Първоначално публикуван от kro Преглед на мнение
              ....ДДС - 20% се дължи. На фактурната стойност на мотоциклета + ст-та на транспорта без значение от произхода !!! Колко е тази стойност ? Ами не е задължително да е еднаква с тази, която сте платили, но все пак не прекалявайте. Никой няма да ви повярва, че нов КТМ струва в USA примерно 1000 USD и това ще ви вкара в други приключения.
              Защо да се дължи ДДС ако е купен от EU? нали ДДС-то е начислено веднъж при продажбата му. А и как ще ти определят стойността на транспорта ако си го докарал на ход примерно или пък някой ти го е докарал без пари.
              Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

              Коментар


              • #8
                До: Ниския долар и акцизите

                Първоначално публикуван от kro Преглед на мнение
                При покупка на европейски мотор (примерно KTM), не се заплаща мито ! Но е необходимо да се докаже европейския му произход.
                Има два начина:
                1. Лесният - продавачът допълва точно определен текст във фактурата (ако някой има нужда от текста, ще му го изпратя - проверява се буква по буква на БГ митниците-има го на много езици). Това е валидно за мотори (и всякакваи други стоки) на фактурна стойност под 3000 Евро. Този текст (декларация) задължително трябва да бъде подпечатан и подписан + името на декларатора освен обичайните печат и подпис върху фактурата.
                Никой няма да ви откаже да го допълни (това са 2 реда) особено ако мотора наистина е произведен в EU. Разбира се, частните лица не издават фактури, което си е проблем, но всяка авто/мото къща - издава.
                2. Ако моторът е по-скъп (над 3000 Евро) текст във фактурата не върши работа, а освобождаването от мито става след представяне на
                EURO 1 - сертификат за произход. Това е зелен формуляр, който в USA може и да не са виждали, но пък тук в книжарниците струва 5 ст.
                Попълва се грижливо от продавача и ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се заверява с печат на изходната митница (иначе е невалиден).

                Тези формалности ви освобождават от плащане на мито при внос на мотоциклети (стоки) от страни извън EU.
                Колега, в малка грешка си!
                От USA не можеш да декларираш европейски произход, на никаква стока, защото USA нямат споразумение с EU. Текста за който говориш може да ти го признаят ако мотора ти е европейски и го внасяш примерно от Швейцария. За сертификата EUR1, нещата стоят по същият начин, с тази разлика, че не можеш да си купиш бг, бланка и да ти я заверят на швейцарска митница.
                Накратко казано от USA дължиш 6% мито и 20% ДДС за мотор, за кола 10% мито и 20% ДДС
                Lesidren.com

                Коментар


                • #9
                  До: Ниския долар и акцизите

                  Първоначално публикуван от Краси Преглед на мнение
                  Защо да се дължи ДДС ако е купен от EU? нали ДДС-то е начислено веднъж при продажбата му. А и как ще ти определят стойността на транспорта ако си го докарал на ход примерно или пък някой ти го е докарал без пари.
                  Ако го купиш нов от магазин, от ЕС, ти начисляват ДДС, ако се препродава не се дължи, освен ако продавача не е юридическо лице, регистрирано по ДДС, тогава неизбежно се начислява пак ДДС, но с изключение на частта която е счетоводно амортизирана.

                  От Щатите незнам кой ще ти въре вноса на европейската стока, за да си спестиш ти 6та% мито.
                  Мотора нов ли ти е ДДС винаги дължиш, единствено ако не е купен от ЕС имаш и мито...

                  Коментар


                  • #10
                    До: Ниския долар и акцизите

                    Първоначално публикуван от Краси Преглед на мнение
                    Защо да се дължи ДДС ако е купен от EU? нали ДДС-то е начислено веднъж при продажбата му. А и как ще ти определят стойността на транспорта ако си го докарал на ход примерно или пък някой ти го е докарал без пари.
                    Става въпрос за мотор извън ЕU. Aко го купуваш от EU не минаваш митница и не дължиш нищо!
                    Транспорта се определя в зависимост от условията на доставка по фактура.
                    Примерно, ако условията са "CIP София", това означава че цената на стоката/мотора/ е с платен транспорт до София т.е. транспорта е вече в цената на стоката! Но ако условията на доставка са "FCA Берн",това означава че цената на стоката /мотора/ е "франко склада на продавача", т.е. ти сам трябва да си платиш транспорта от неговият склад до БГ. За определяне на цената на транспорта трябва да представиш фактура за транспорт. Ако го докараш на ход, имаш отново разход- горивото и колкото и парадоксално да звучи, лично аз съм имал случай в който на митница ми начислиха транспорти разходи в митн.декларация на база на платената сума за гориво.
                    Lesidren.com

                    Коментар


                    • #11
                      До: Ниския долар и акцизите

                      AЗ имам приятел които внася мотори и съм сигурен че е точно както казва Жоро.Шест%-мито +20% ДДС върху фактурна стойност.Със старите мотори може да се прави малко игра.Но по принцип моторите са евтини,особенно ако е с една година по стар модела.Например СУЗУКИ-RMZ 2006 e било за 5700$.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Ниския долар и акцизите

                        Първоначално публикуван от p.djartov Преглед на мнение
                        AЗ имам приятел които внася мотори и съм сигурен че е точно както казва Жоро.Шест%-мито +20% ДДС върху фактурна стойност.Със старите мотори може да се прави малко игра.Но по принцип моторите са евтини,особенно ако е с една година по стар модела.Например СУЗУКИ-RMZ 2006 e било за 5700$.
                        а за 5900 има CRF 450 2008-ma
                        а за мотор 2006-та под 5000$
                        Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                        Коментар


                        • #13
                          До: Ниския долар и акцизите

                          Първоначално публикуван от rfi Преглед на мнение
                          Колега, в малка грешка си!
                          От USA не можеш да декларираш европейски произход, на никаква стока, защото USA нямат споразумение с EU. Текста за който говориш може да ти го признаят ако мотора ти е европейски и го внасяш примерно от ...
                          Ами може и да си прав,
                          но аз мисля,че текста във фактурата е персонална (лична) декларация на продавача и това няма връзка с международните споразумения с ЕУ. В противен случай става много интересен списъка с държавите, които имат такова споразумение или по-скоро:
                          На гражданите на кои държави ще вярваме и на кои няма да вярваме ...
                          Щото този текст е точно това-лична декларация на един човек. Аз съм го попълвал далеч преди Бг да влезе в съюза или дори да стане Асоцииран член при износ за ЕУ.
                          И винаги ми е било интересно, че ЕУ и БГ (в последствие) се съгласиха да "вярват" на буквално всеки, който го напише, но вярват за суми до 3000 ЕУР разбира се. Така и започнаха доста "китайски" стоки от Бг да придобиват преференциален БГ произход, но това е друга тема... Та дай списъка с държави на чийто граждани ЕУ вярва.

                          П.П. А бланка ЕУР1 на английски можеш да си купиш и от София.

                          За определяне на цената на транспорта трябва да представиш фактура за транспорт. Ако го докараш на ход, имаш отново разход- горивото и колкото и парадоксално да звучи, лично аз съм имал случай в който на митница ми начислиха транспорти разходи в митн.декларация на база на платената сума за гориво.
                          това го потвърждавам
                          ______2
                          Е = MZ

                          Коментар


                          • #14
                            До: Ниския долар и акцизите

                            Tука всички се интересуват за мотори внос от САЩ.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Ниския долар и акцизите

                              Първоначално публикуван от kro Преглед на мнение
                              Ами може и да си прав,
                              но аз мисля,че текста във фактурата е персонална (лична) декларация на продавача и това няма връзка с международните споразумения с ЕУ. В противен случай става много интересен списъка с държавите, които имат такова споразумение или по-скоро:
                              На гражданите на кои държави ще вярваме и на кои няма да вярваме ...
                              Щото този текст е точно това-лична декларация на един човек. Аз съм го попълвал далеч преди Бг да влезе в съюза или дори да стане Асоцииран член при износ за ЕУ.
                              Преди да влезем в ЕУ бяхме член на CEFTA, и имахме споразумение за преференциална търговия с EU и за това са ти признавали текста. М/у другото текста важи и над 3000 евро, но трябва да имаш статут на "одобрен износител" и ти дават номер, който го вписваш в текста.
                              Първоначално публикуван от kro Преглед на мнение
                              Та дай списъка с държави на чийто граждани ЕУ вярва.
                              EU има споразумение с много държави за преференциална търговия:
                              1. Страни на ЕАСТ/ Швейцария, Исландия, Норвегия/
                              2. Западни Балкани /Македония, Хърватия, Албания, Босна и Херцеговина, Сърбия, Черна Гора/
                              3. Средиземноморски страни / Алжир, Тунис, Мароко, Египет, Йордания, Ливан, Израел, Палестина, Сирия/
                              4. Има сключени "митнически съюзи" с отделни държави , примерно : Сан Марино/град държава в Италия, но не е член на ЕU/,Мексико, Чили, Андора, Tурция/важи ЕUR1 и сертификат АТR, в зависимост от стоката/ т.н.
                              5.Отделно има споразумения с много други държави, за по ниски ставки на митата, но там произхода не се доказва с EUR1, a с друг сертификат, примерно "FORM А".
                              Ако те интересува конкретно някоя държава и какви споразумения има с ЕU, и какви са митата за внос на дадена стока, мога да го проверя.
                              Първоначално публикуван от kro Преглед на мнение
                              П.П. А бланка ЕУР1 на английски можеш да си купиш и от София..
                              На бланката освен на английски пише и на бг.и ако представиш такова EUR1 на митница и ти е заверено , примерно с Швейцарски митнически печат, никой митничар няма да го признае и ще го изпратят за проверка за автентичност.
                              Последно редактирано от rfi; 11-04-08, 07:58.
                              Lesidren.com

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X