Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Полезна ли е водната печка за двигателя?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Полезна ли е водната печка за двигателя?

    Вероятно отговора на въпроса е риторичен (т.е. полезна е), но все пак искам да споделя моите размисли по въпроса.

    Приемаме изходна температура на мотора -20 по Целзии, загряваме го до +60 за около 7 минути.

    Какво става за това време в двигателя: температурата на блока се повишава плавно от -20 до +60 за времето на работа на помпата (печката). Блока, както и буталата се загряват равномерно.
    Температурата на маслото в картера остава -20 (айде -17), поради липса на циркулация на маслото.
    Коляновия вал на местата където контактува с блока посредством хлъзгащите лагери се загрява може би до +30(40) градуса от топлоотдаването на блока, обаче на местата където е хваната биелата към него - йок - студен (-10 до -15 примерно) поради липса на циркулация на масло.

    Възникват ми следните въпроси:
    1. Не е ли вредно за коляновия вал поради сложната му форма и висока натовареност да има такива температурни разлики, водещи до различни термични разширения (същото се отнася и за разпределителния).
    2. Не се ли получава термичен шок на метала в първите моменти от запалването на мотора, когато започва да циркулира масло с температура -17 градуса.
    Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
    LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
    Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.

  • #2
    До: Полезна ли е водната печка за двигателя?

    Аз виждам нещата така - печката служи повече за увеличаване на на шансовете да си измъкне човек задника от някое студено място, където е замръкнал по неволя. Предварително подгрят двигател има повече шансове да запали. Но всичко опира до акумулатора(ите) - те трябва да подгреят и запалят печката и да я въртят докато вдигне тези градуси, а след това да подгреят свещите и да запалят и двигателя. Не е ясно коя задача ще се окаже по-лесна - тази, която описах или ако човек пробва да запали директно?! Така или иначе след като двигателя работи стабилно вече и сме на топло може да си задаваме въпросите, които питаш ти

    1. Коляновият вал е масивно желязо, което се опитваме в случая да подгреем през 5 точки - основните лагери. Според мен той бързо ще дръпне температурата и разликата в тези точки ще е минимална. Освен това той е и термично обработен такива неща да не му влияят.

    2. Ако се притесняваш за термичен шок от топлият до 60° антифриз и студеното до -17° масло (разлика 77° ) помисли какво става около горивната камера и в главата +1000° и +60°! Да добавим и наляганията... А някои се чудят защо, аджеба, се пукат толкова тези глави?!

    Коментар


    • #3
      До: Полезна ли е водната печка за двигателя?

      Аз имах такава бензинова печка и я изхвърлих. Не виждам никаква полза от нея.
      Зимата и с печка и без печка двигателя загряваше еднакво бързо. Паля. Чакам минута на място. Тръгвам и след 2км термостата е отворил.
      Това че харчи бензин не ме притесняваше. Притесняваше ме това че като не работи двигателя харчи много ток. Една вечер я забравих и на сутринта купувах нов акумулатор.
      Не съм я засичал точно, но ако сутрин се пусне преди да запалиш, и трябва доста време за да загрее водата до 40 градуса.

      Коментар


      • #4
        До: Полезна ли е водната печка за двигателя?

        Абе, най-добре, хубаво масло и як акумулатор!
        Lancia Delta HF Integrale Evolucione

        Коментар


        • #5
          До: Полезна ли е водната печка за двигателя?

          По принцип,тези печки са за камионите,най-вече..

          Коментар


          • #6
            До: Полезна ли е водната печка за двигателя?

            Всички брички в скандинавско имат такова. Едни бързовари, набутани по тапите на блока. А по паркингите стърчат колчета с щепсели.
            Не е вредно. Обаче е полезно само ако успее да стопли цялата бандура. Иначе файда никаква. Пък 300 кила замръзнало желязо за 7 минути няма и да чуят че нещо е включено.
            Това с предпусковите подгреватели е много дебела история. Още по-лошото е че е скъпа.

            Коментар


            • #7
              До: Полезна ли е водната печка за двигателя?

              ас да ви кажа има и то голиам ефект от подгриаване на двигатела , на голфа ,,дизел,, при -20 съм му пуснал 3 киловата от кафемашина нагревател и кат го пална мие гот штото е топло.

              Коментар


              • #8
                До: Полезна ли е водната печка за двигателя?

                Тези подгреватели не образуват ли конденз в двигателя. Студен картер, топъл блок (или част от него). При палене без нагревател също би се образувал конденз, но тогава работи вентилацията на картера и кондензът се изсмуква.
                "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                Коментар


                • #9
                  До: Полезна ли е водната печка за двигателя?

                  Всички дизелови електро генератори за аварийно захранване са оборудвани с такова устройство. Без него зимата двигателя пали трудно ако устройството неработи, особенно ако са повечко моточасовете. По принцип тези машини нямат подгревни свещи, така че без този бойлер зимата са просто мъртво желязо.
                  Когато човек говори истината - не се налага да лъже!

                  Коментар


                  • #10
                    До: Полезна ли е водната печка за двигателя?

                    Съгласен съм с Пламен (kinex).

                    Като цяло особена файда от водна печка за България не виждам. Но от въздушна, ползата е съществена!

                    Коментар


                    • #11
                      До: Полезна ли е водната печка за двигателя?

                      Яка екстричка си е, особено зимата, но в България наистина не е толкова нужна.
                      Иначе модерните печки си имат дистанционно или програматор, сутрин правиш си кафето, цъкаш печката, колата в гаража или пред блока се загрява, влизаш, топличко, няма чегъртане на стъкла, палиш и тръгваш...

                      Коментар


                      • #12
                        До: Полезна ли е водната печка за двигателя?

                        Ако се забавиш малко с кафето може и да не запалиш.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Полезна ли е водната печка за двигателя?

                          Умните печки сами се спират когато падне тока до определено ниво !
                          По принцип и аз смятам , че е безмислено но ако топли купето е друга работа
                          А относно дали е кофти за двигатела едва ли , а и да е тези коли неги караме по 30 години както родителите ни 1-2 и шут така , че ............
                          Човек първо е изобретил колелото а после премазаните животни !

                          Коментар


                          • #14
                            До: Полезна ли е водната печка за двигателя?

                            Първоначално публикуван от Радослав Райчев Преглед на мнение
                            Вероятно отговора на въпроса е риторичен (т.е. полезна е), но все пак искам да споделя моите размисли по въпроса.

                            Приемаме изходна температура на мотора -20 по Целзии, загряваме го до +60 за около 7 минути.

                            Какво става за това време в двигателя: температурата на блока се повишава плавно от -20 до +60 за времето на работа на помпата (печката). Блока, както и буталата се загряват равномерно.
                            Температурата на маслото в картера остава -20 (айде -17), поради липса на циркулация на маслото.
                            Коляновия вал на местата където контактува с блока посредством хлъзгащите лагери се загрява може би до +30(40) градуса от топлоотдаването на блока, обаче на местата където е хваната биелата към него - йок - студен (-10 до -15 примерно) поради липса на циркулация на масло.

                            Възникват ми следните въпроси:
                            1. Не е ли вредно за коляновия вал поради сложната му форма и висока натовареност да има такива температурни разлики, водещи до различни термични разширения (същото се отнася и за разпределителния).
                            2. Не се ли получава термичен шок на метала в първите моменти от запалването на мотора, когато започва да циркулира масло с температура -17 градуса.
                            Ами получава се шок , ама ти да не мислиш че шока за двигателя при палене на -20 град. без никакво подгряване е по-малък .
                            Истината е другаде :По принцип двигателя е изчислен да работи нормално при оптимална температура. Достигането на тази температура е преходен процес , а всеки преходен режим за един механизъм е вреден (дори се изчислява в теорията на механизмите и машините ) и трябва да се премине възможно най-бързо .
                            Та в този смисъл най-добре са го решили в Скандинавско - знам го от личен опит, нищо че Стефан пише леко иронично за тях .
                            Там просто правят следното : спираш вечерта на паркинга и ръгаш щепсела в оборудвания за тази цел контакт. Е , няма опасност някой мургавелник да ти отреже кабела , но те са хора от друго тесто. Двигателят в това време ти е примерно на 85 град. Монтирания в него "Бързовар" подържа през цялата нощ топлина , която не позволява на антифриза да слезе обикновено под+40 , въпреки че през нощтта въздуха изстива до -40 !. Сутринта ставаш и палиш с пипането, за 2 мин си пак на 85 и си готов за път( за отопление на купето е отделен въпрос ).
                            За Бг включително този начин ( особено през зимата ) за подгряване е доста удачен - просто не позволяваш на двигателя да изстине. Но ако имаш гараж , иначе не знам ....
                            Що се отнася до консумацията - оригиналния подгревател , който е ръгнат на тапата на блока харчи не повече от 2-3 крушки...
                            Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Полезна ли е водната печка за двигателя?

                              Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                              Ако се забавиш малко с кафето може и да не запалиш.
                              Аз имам печка в G-точката и съм много доволен, топли мотора и купето ! За да няма излишен разход на ток след достигане на 60 градуса сама се изключва, а при температури над 7 градуса не се включва При слаб акумулатор или малко гориво в резервоара също не се включва, а консумацията на ток е мижава...
                              Има дистанционно с обсег 300 метра и отделно таймер за настройка на пуска и спирането !
                              Миналата зима в Троян няколко дни беше -16 и рабрах, че си е струвала инвестицията

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X