Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Студен двигател или датчик

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Студен двигател или датчик

    Само да ти наведа мисълта на един малък факт, преди да си се впуснал в приключения - ако парното ти е на мах, то възможно е от това да не може да ти загрее двигателя. Моят например не загрява ако бича парното. Все пак зима е. Но при интензивно движение - например извън града - задължително трябва да загрее. Ако и тогава не загрява - термостат. И пак бих те посъветвал да не се занимаваш - просто сложи едно велпапе пред радиатора и го махни чак през март. Това е стара, изпитана и работеща (дет се вика - съветска) технология.

    Коментар


    • #17
      До: Студен двигател или датчик

      Първоначално публикуван от Krelion Преглед на мнение
      Изправен термостат отваря ли" малко " и "много"? Той не е ли отворен или затворен?
      Естествено, че отваря "малко" и "много". Това е механичен елемент, който си има ход. Той не "щраква", въпреки че не е изключено да има и такива модели. Най-често "делтата" между "отворен" и "затворен" е няколко градуса.

      Коментар


      • #18
        До: Студен двигател или датчик

        Първоначално публикуван от tk3c-pyce Преглед на мнение
        Само да ти наведа мисълта на един малък факт, преди да си се впуснал в приключения - ако парното ти е на мах, то възможно е от това да не може да ти загрее двигателя. Моят например не загрява ако бича парното. Все пак зима е. Но при интензивно движение - например извън града - задължително трябва да загрее. Ако и тогава не загрява - термостат. И пак бих те посъветвал да не се занимаваш - просто сложи едно велпапе пред радиатора и го махни чак през март. Това е стара, изпитана и работеща (дет се вика - съветска) технология.
        Странно.
        Наистина ли си виждал V8 на който парното му влияе на температурата.

        Велпепе пред радиатора няма да работи със сигурност. Пробвано е.

        Коментар


        • #19
          До: Студен двигател или датчик

          Първоначално публикуван от tk3c-pyce Преглед на мнение
          Само да ти наведа мисълта на един малък факт, преди да си се впуснал в приключения - ако парното ти е на мах, то възможно е от това да не може да ти загрее двигателя. Моят например не загрява ако бича парното. Все пак зима е. Но при интензивно движение - например извън града - задължително трябва да загрее. Ако и тогава не загрява - термостат. И пак бих те посъветвал да не се занимаваш - просто сложи едно велпапе пред радиатора и го махни чак през март. Това е стара, изпитана и работеща (дет се вика - съветска) технология.
          Пример от личната ми практика за тази "съветска технология " като млад шофьор още от соцвремето: На Жигулито термостата беше заседнал на отворено положение , пък тогава бяха дефицит. Двигателя без велпапето през януари седеше на 40 град. Сложих въпросното , вдигна си 80 градуса , парното ме изкефи и тръгнах от "Хаджи Димитър" по Ботевградско и по магистрала "Хемус"... по радиото пеят братя Аргирови и Лили Иванова ... кеф ! До Витиня .
          По нагорнището преди тунела от предния капак започна да излиза
          пара , тогава се сетих да погледна таблото - около 120 градуса.
          Последствията ? Изгоряла гарнитура , изкривена глава и .... мамка му ако сложа повече нещо пред радиатора !
          Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

          Коментар


          • #20
            До: Студен двигател или датчик

            Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнение
            "Няма да е правилно "

            Термостатът отваря при темп. 85-90 градуса. При съвсем малко отваряне на термостата по горната тръба тръгва вряла вода, тя почва да пари, но това не означава, че системата е загряла.
            Онуфри , точно това означава приятелю ! Системата е загряла. И за да не ПРЕГРЕЕ термостата отваря големия кръг , за да може охлаждащата течност да си свали температурата през нещото , наречено радиатор. Е на входа на това чудо може да премериш температурата , която с известно приближение може да се нарече РАБОТНА за двигателя.
            Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

            Коментар


            • #21
              До: Студен двигател или датчик

              Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
              Онуфри , точно това означава приятелю ! Системата е загряла. И за да не ПРЕГРЕЕ термостата отваря големия кръг , за да може охлаждащата течност да си свали температурата през нещото , наречено радиатор. Е на входа на това чудо може да премериш температурата , която с известно приближение може да се нарече РАБОТНА за двигателя.
              Това ми се вижда най-логично.!
              Картона беше майтап,предполагам?!
              Дизелов Jeep, не е Jeep.

              Коментар


              • #22
                До: Студен двигател или датчик

                Първоначално публикуван от Krelion Преглед на мнение
                Изправен термостат отваря ли" малко " и "много"? Той не е ли отворен или затворен?
                На термостата има една дупчица (заводска) за обезвъздушаване и през нея пропуска по малко, иначе принципно в първия момент за няколко градуса разлика отваря на макс и тогава горната тръба която е била позатоплена (хладка) от "обезвъздушителната" вода изведнъж си достига градусите(става топла или вряла, образно казано). После в зависимост от температурата и състоянието на колата термостата може и да притвори малко. По редки са случаите на работа отвори/затвори докрай.
                0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                Коментар


                • #23
                  До: Студен двигател или датчик

                  Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                  Онуфри , точно това означава приятелю ! Системата е загряла. И за да не ПРЕГРЕЕ термостата отваря големия кръг , за да може охлаждащата течност да си свали температурата през нещото , наречено радиатор. Е на входа на това чудо може да премериш температурата , която с известно приближение може да се нарече РАБОТНА за двигателя.
                  Когато термостата започне да отваря се е загрял само малкия кръг - само блока. Малкия кръг е една малка част от системата(1/3 от цялата система). Останалата част от системата е все още с температурата на околния въздух - сега посред зима - минус 10 градуса. Когато термостатът започне да отваря от радиатора към блока за кратко потича антифриз които е с температура минус 10 градуса(примерно). Когато този студен антифриз влезе в блока го охлажда, термостата затваря докато температурата не достигне оказаната температура, после пак малко се отваря и така цикъла се повтаря като всеки следващ път термостата седи все по дълго и повече отворен. Затова и се получават едни колебания на температурата около отваряне на термостата (малко нагоре, малко надолу) докато се отвори напълно термостата, температурата се стабилизира и се загрее целия антифриз. Накрая остава напълно отворен, температурата продължава да се покачва и се включва перката. Имаи предвид, че в студено време по равен път без натоварване с ниска скорост термостата постоянно се отваря и затваря( или пък седи отворен съвсем малко) - поддържа постоянна температура(все пак термостата не е ключ, а е плавен регулатор)По важното е, че трябва да се наблюдава температурата на долната тръба за да сме сигурни, че цялата система е загряла, горната е фактор само за започване на отваряне на термостата. Често това се бърка от неопитните шофьори - 10 мин. след запалването горната тръба е загряла, значи цялата система е "загряла". Но ако тогава легнеш в снега и пинеш изхода на радиатора той все още е ледено студен.
                  Най ме е страх от хора без мечти...

                  Коментар


                  • #24
                    До: Студен двигател или датчик

                    Мда, това с велпапето беше необмислено. Аз лично го ползвам, но аз си имам навик постоянно да си гледам температурата. Проблем не съм имал. Игрнорирайте това.

                    Коментар


                    • #25
                      До: Студен двигател или датчик

                      Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнение
                      Когато термостата започне да отваря се е загрял само малкия кръг - само блока. Малкия кръг е една малка част от системата(1/3 от цялата система). Останалата част от системата е все още с температурата на околния въздух - сега посред зима - минус 10 градуса. Когато термостатът започне да отваря от радиатора към блока за кратко потича антифриз които е с температура минус 10 градуса(примерно). Когато този студен антифриз влезе в блока го охлажда, термостата затваря докато температурата не достигне оказаната температура, после пак малко се отваря и така цикъла се повтаря като всеки следващ път термостата седи все по дълго и повече отворен. Затова и се получават едни колебания на температурата около отваряне на термостата (малко нагоре, малко надолу) докато се отвори напълно термостата, температурата се стабилизира и се загрее целия антифриз. Накрая остава напълно отворен, температурата продължава да се покачва и се включва перката. Имаи предвид, че в студено време по равен път без натоварване с ниска скорост термостата постоянно се отваря и затваря( или пък седи отворен съвсем малко) - поддържа постоянна температура(все пак термостата не е ключ, а е плавен регулатор)По важното е, че трябва да се наблюдава температурата на долната тръба за да сме сигурни, че цялата система е загряла, горната е фактор само за започване на отваряне на термостата. Често това се бърка от неопитните шофьори - 10 мин. след запалването горната тръба е загряла, значи цялата система е "загряла". Но ако тогава легнеш в снега и пинеш изхода на радиатора той все още е ледено студен.
                      По принцип това което казваш е истина , но погледни в аспекта на прэблема на човека. В момента на отваряне на термостата двигателя вече е достигнал работна температура.При изправен термостат. Ако в този момент пипнеш входящата тръба към радиатора , тя е гореща . На колегата обаче му сочи около 40 градуса.Та на първо приближение става и с пипане. Ако е гореща , значи тръгва за датчици , неизправно табло и т.н.
                      Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                      Коментар


                      • #26
                        До: Студен двигател или датчик

                        Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                        Странно.
                        Наистина ли си виждал V8 на който парното му влияе на температурата.

                        Велпепе пред радиатора няма да работи със сигурност. Пробвано е.
                        +1 Парното не би трябвало да влияе наистина.Има си проблем явно по охлаждането който не трябва да се решава с велпапета и др.На моя юнак днес при -7 сутринта антифриза стигна 40 градуса след около 1 км.После парно и т.н.Та наистина има проблем.
                        Grand Cherokee WJ 4.7 V8
                        Това е положението.

                        Коментар


                        • #27
                          До: Студен двигател или датчик

                          Благодаря на всички за отзивчивостта.Термостат
                          Дизелов Jeep, не е Jeep.

                          Коментар


                          • #28
                            До: Студен двигател или датчик

                            Ай стига бе.
                            Не го ли пише във второто мнение.
                            Пак добре че още на втора страница се разбра.

                            В тая тема и на 10 страница още не ми вярваха.

                            Да ме извиняват собствениците на Шевролети
                            Последно редактирано от kinex; 24-02-09, 18:50.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Студен двигател или датчик

                              Недоверчиво племе сме ние!Око да пипне,ръка да види!!
                              Дизелов Jeep, не е Jeep.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X