Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Фрилендър- обичайни повреди

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Фрилендър- обичайни повреди

    Някой имали ръководство за Фрилендър 1 ?Благодаря предварително.
    Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 20-05-10, 21:12.

  • #2
    До: Фрилендър1

    Имаме. Това и това

    Коментар


    • #3
      До: Фрилендър1

      Мерси.
      Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 20-05-10, 21:12.

      Коментар


      • #4
        Фрилендър- обичайни повреди

        Отварям темата с идея да направим обобщение на най-честите повреди за фрилендър. Да помагаме на съфорумците като цитираме обичайни повреди: проблем- излиза еди-каква си повреда- разрешение. За да е полезно, предлагам наистина да се цитират проблеми, за които знаете, че не са единични случаи, само при вас.

        Ще започна с най-важната и обичайна според мен- повреда на вискомуфата- не обичайна, а почти задължителна. Резултат- повреда на диференциал и/или раздатка. Подробно по темата- в "Проблем с раздатка на LR Freelander".
        Как се установява:
        As described in the Freelander section this component is prone to failing causing further potential damage.
        To check the condition of your unit :
        1) Jack up one rear wheel 2) put an 18" bar through the rear prop UJ and try to turn it. 3) it should turn slowly with resistance
        Please note even a good one will be quite tight.
        не го превеждам, защото имам 1-2 съмнения, да не променя смисъла на текста. Освен това се цитира едностранно износване на двете задни гуми. Следете си проклетата вискомуфа, колеги, рано или късно сдава.

        Следващият чест ремонт, с която забелязвам, че са се сблъскали доста собственици на модела е смяна на гарнитурата на главата. Някои казват, че на моделите след 2000г. този проблем бил отстранен, дали е така- не знаем. Казват го производителите на модел, при който, след като са установили слабост на вискомуфата и честа повреда на раздатката, за да помогнат на клиентите си, са патентовали частите по тази раздатка и не са давали на друг да ги произвежда; до съвсем скоро и един лагер не можеше да се намери за нея. Само цяла. Та за гарнитурата- предполагам всеки знае като замине съвсем какво става. Малко преди това- двигателят не прегрява, никакви проблеми! Само антифриза започва леко да се губи. Проверките не показват теч на антифриз от системата. Водна помпа в ред. Моторното масло не е пресечено (още). Проверката в казанчето на антифриза не показва изгорели газове или друго. Директно сменяйте гарнитурата. Не е нужен оторизиран сервиз. Гарнитури се намират. Моята беше 80 лв за 1.8 бензин.
        Следващото, което установих, че е мъчило не един от членовете на форума е планката на привода (жило с две помпички) на съединителя. При мен дори предишният собственик е беше сменял на втората година. Това е една нефелна планка, която трябва да издържа огромно за нея натоварване. Един колега описваше трудно превключване на скоростите (с усилие), друг не можеше да включи на определени скорости от веднъж- проверили- пукнатини по планката, или деформация. При мен директно се счупи и ме остави на пътя. Поглеждайте я тази планка, почти без пари е, а не се троши рядко. Като се строши се сменя и привода- по него има едни "яки" пластмаси за захващане.., и те отиват.

        Коментар


        • #5
          До: Фрилендър- обичайни повреди

          Браво колега!
          За тази планка не бях чувал. Къде се намира и лесно ли се сменя?
          Като проблем може да се добави и вратата на багажника, а по точно механизма за движение на стъклото.
          [U][I]Land Rover Freelander 2.0 D [/I][/U]

          Коментар


          • #6
            До: Фрилендър- обичайни повреди

            И моят ел.механизъм се е багнал маЙ това са много често срещани проБлеми...някоЙ имали ел.схема за Фрилендър1 ?

            Съобщение от модератор:
            Моля, напишете си в профила от къде сте !!!
            Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 08-11-09, 18:29.

            Коментар


            • #7
              До: Фрилендър- обичайни повреди

              Чудесна тема, но ако позволите два-три коментара:

              1) По-лесно за прочитане/намиране ще е да се разделят отделните проблеми по някакъв начин, било с нов абзац, било с номерче, било с bullet-че.
              2) Би било добре да има на места препратка/и към теми, в които се разисква проблема. Например за планката при съединителя е разисквано тук, като проблема е намерен в този пост
              3) Виско муфата си е консуматив и трябва да се сменя. Причината е сравнително добре обяснена тук:
              The Freelander has 3 main drivetrain problems areas, the Intermediate Reduction Drive (IRD), Viscous Coupling (VC) and the rear differential.
              The reason for this is the front wheels on the Freelander are driven faster than the rear wheels so it handles well, like a front wheel drive car. To accommodate this ratio difference, a VC is fitted inline with the rear propshaft which thus is constantly slipping.
              On the earlier models this ratio difference was too great resulting in the viscous coupling working overtime and failing by siezing solid. When the viscous coupling is too tight or seized solid the front tyres are fighting the rears as the transmission is "winding up", initially this just wears the tyres (causing a "saw tooth" effect) but it also puts increased load on the IRD and rear diff as they are fighting each other causing rapid wear on both and ultimately failure of one or both.
              А иначе ви желая на всички много безаварийни километри и радости с този модел, по който се заглеждах доста дълго.
              Последно редактирано от nikidd; 10-01-09, 09:18.

              Коментар


              • #8
                До: Фрилендър- обичайни повреди

                Първоначално публикуван от izvan patq Преглед на мнение
                и моят ел.механизъм се е багнал маи това са много често срещани пролеми...някои имали ел.схема за Фрилендър1 ?
                Май повредата не е в ел схемата. Вярно, че и това често става, ама четох във форума и измъкнах координати на един сервиз за ел стъкла и люкове- за Пловдив- 0898736029. Питай предварително за цени, защото работата малко на око става. Не можах да намеря линка, там имаше цитирани места и за други градове. Повреждат се машинките и на страничните стъкла, но не мисля че е специфично за модела. Нови машинки за вратите- около 450 лв, ремонт- до 100 лв, но не искат в оторизираните сервизи; Задна врата нов механизъм- окло 900 лв, ремонт- до 150 лв.

                Коментар


                • #9
                  До: Фрилендър- обичайни повреди

                  Първоначално публикуван от nikidd Преглед на мнение
                  Чудесна тема, но ако позволите два-три коментара:

                  1) По-лесно за прочитане/намиране ще е да се разделят отделните проблеми по някакъв начин, било с нов абзац, било с номерче, било с bullet-че.
                  2) Би било добре да има на места препратка/и към теми, в които се разисква проблема. Например за планката при съединителя е разисквано тук, като проблема е намерен в този пост
                  3) Виско муфата си е консуматив и трябва да се сменя. Причината е сравнително добре обяснена тук:


                  А иначе ви желая на всички много безаварийни километри и радости с този модел, по който се заглеждах доста дълго.
                  Даа, срамота, точно на мен да се случи да не си подредя изложението! Съжалявам.

                  Опитах с препратките- не ще. Картинки дава, а препратките нещо не се получи.

                  А вискомуфата е консуматив явно само за тези модели. Те пък даже забравили и да го упоменат, лордове мързеливи!

                  Коментар


                  • #10
                    До: Фрилендър- обичайни повреди

                    Намерих линка за стъклата:
                    http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...E5%ED%E4%FA%F0

                    Коментар


                    • #11
                      До: Фрилендър- обичайни повреди

                      Първоначално публикуван от izvan patq Преглед на мнение
                      и моят ел.механизъм се е багнал маи това са много често срещани пролеми...някои имали ел.схема за Фрилендър1 ?
                      В RAVE ги има, но не мога да намеря линк за него.

                      Тук също ги има - около 400 MB, ISO.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Фрилендър- обичайни повреди

                        Продължавам с още:

                        1. Жълтата лампа на HDC (контрол на спускането) светва.

                        Май намерих линк където оплакването е най-неясно, но тук http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...E5%ED%E4%FA%F0 има много точни обяснения от участници.

                        При мен също се е получавало. Най-често се късат жичките към прекъсвача- копчето на скоростния лост (ако свети само това). Защо са сложили този най-обикновен прекъсвач точно на скоростния лост, който непрекъснато се ръчка и усуква жиците, идея нямам! Вероятно за тежест и респект, да си мислят някои, че е лост за бавни или други страховити неща предполагам? Можеше и другаде да го сложат и ХДК пак да си работи само за първа и задна. Иначе копчето се оправя лесно- сваля се маншона на скоростния лост и отдолу се вижда прикрепен с болтче към скоростния лост прекъсвач с една допълнителна контактна пластина.

                        2. Горивен филтър (вероятно само при бензиновите):

                        Просто особеност. Не ми се търсят линкове, защото в случая не са толкова важни. Та този филтър е добре скрит в резервоара, и ако не го знаеш ти или в сервиза, става одисея. Аз, като лаик, усетих, че колата се задъхва и няма гориво- и хоп в Мкар Пловдив, защото нямах работа скоро в София. Водеха се сервиз и за фрилендър. Помолих ги да сменят горивния филтър, и без това не го бях сменял и после да търсят проблема. Бре ровиха два дена, взеха ми май 300 лв и нагоре и върнаха колата "оправена". Тръгвам- пак е натисна задух. Айде обратно. Не го сменили, не го и намерили. Накрая пак в Дарукар. Щото тия другите, мОторизираните нямаха и филтър. Чак след време във форума четох подобни приключения.

                        3. Съединител:

                        Тук http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...E5%ED%E4%FA%F0 колегите дават съвети. Предполагам наистина е по-добре да се избърза със смяната отколкото обратното. Ще добавя само, че вчера проверих в Тех-ко цените- комплектът при тях е за 360 лв.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Фрилендър- обичайни повреди

                          ABS

                          По-точно светва лампичката на АБС-а. (Една особеност- тя по инструкция си свети при потегляне, до достигане на скорост от 7 км/ч.) 3 Фрилендъра съм карал в Дарукар и за трите ми казваха- проблем с датчика на АБС. Да ама 1 датчик е 500 лева тук и 125 паунда от Англия. Истината е, че тези датчици често дават грешки и това не означава, че подлежат на смяна. (замърсяват се при шофиране през кал и локви, проблем с датчика на спирачния педал и други) В повечето случаи затова след диагностика проблемът отпада. А диагностика задължително трябва да се направи, защото са разсвяткават всички лампички и докато не се направи няма нито АБС, нито тракшън контрол, нито контрол на спускането.

                          За да се провери датчика може да се измери съпротивлението му- не си спомням точно, но около 2 Ом-а. Ако е повреден, ще даде много различна от тази стойност. Сензорът може да подлежи на ремонт- обикновено му се късат жичките (вътрешно), близо до тялото, и може да се запои. Ако проблема е вътре- нищо не може да се направи.

                          Другата вероятност е промяна в позицията- трябва да се извади, да се почисти мястото ида се постави отново. Доста често се случва.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Фрилендър- обичайни повреди

                            Митове:
                            (самоцитирам се от друга тема)..По разни сервизи, незапознати с модела, битува схващането, че на фрилендърите често им се дебалансирали карданите. (Да ме опровергае, ако може някой колега, на който му се е дебалансирал кардана без да го удря и без да му поврежда каретата?). Карданите са си ОК, но вискомуфата се поврежда често. Така, че вижте каретата, карданите за удари и деформации и :
                            Първоначално публикуван от Chico Преглед на мнение
                            При мен на Дискавърито се появи същия проблем при среща на раздатката с едни стъпала ...Та тогава се оказа че е крив фланеца между кардана и раздатката.
                            Тогава и аз отидох на сервиз и човека ми обясняваше че е крив вала на раздатката,което след проверка на струг се оказа тотално невярно.
                            Идеята е да внимаваш със сервизите.

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X