Обява

Свий
Няма добавени обяви.

На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

    Първоначално публикуван от niki p Преглед на мнение
    На по-топло едва ли ще я прекарваме през цедката, но вчера при -15, всичката нафта изглеждаше доста добре. Това разбира се не и пречи да има лед в нея, но мисля че резултатите от днес са достатъчни да си направим изводи за качеството. Това наистина е доста екстремна температура, но добрата нафта все пак издържа изпитанието. Следва да видим дали добавките ще променят качеството или боклука си е боклук, каквото и да му добавяш.
    О.К. Перфектни сте!

    Коментар


    • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

      Супер работа, момчета. Айде сега да разконспирираме магическите добавки, вършат ли нещо наистина, или само си даваме парите. И струва ли си да даваме допълнителни пари за добавки, или по-добре да сипваме OMV Alpine Diesel, която очевидно си има някакви добавки.

      Щото, за 50л гориво, днес сипах добавка за чистене на дюзи и незамръзване, дето струваше 16 лв, или по 32 стотинки на литър отгоре. Разликата между Sprint и Alpine дизел, май беше доста по-малка, а резултата може и да е по-добър, и да е по-лош, което надявам се ще видим в продължението на темата.

      ПП: Едно време бензина беше скъп, и никой не си и помисляше да добавя в нафтата. Сега явно е обратното. нЕма угодия!!!

      Поздрави.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

        След 8 часов престой на -25 -28гр. дойде време да отчетем някакви резултати.
        Термометъра сочи -24 защото отваряхме фризера.
        Иначе температурата през деня е била даже около -27 -29
        Отляво се вижда и контролен спиртен термометър /труден за снимане /





        Процедирахме по следния начин:
        Всяка проба огледахме внимателно и сравнявахме по гъстота, отложени по дъното вещества и промяна в цвета.
        За отбелязване е факта, че почти всички проби бяха запазили консистенцията от -13. Може би съвсем леко се бяха сгъстили.













        Вижда се разликата особено по дъното на бутилките.

        Ето и победителя в първи кръг



        А това е най-зле изглеждащата проба.



        Тук вече част от течността е във вид на гел.
        Еврика!! Имаме ГЕЛ

        Това е дъното на "геловата" проба



        Е, има и по-тежки случаи, но те са извън класацията още при -13.
        Пък и вече няма откъде да се заредят.







        Накрая Ники използва хладно оръжие и уби трупа ...


        След като отсяхме най-добра /ОМВ-Алпин/ и най-зле /ЕКО-К/ изглеждащата проба продължаваме нататък.
        Тази на ЕКО ще третираме с добавките, за да видим коя от тях си върши работата.
        Тези добавки събрахме. На много от тях пише "антигел", "против замръзване", "до -26 градуса" и т.н.
        Ще видим тая работа!



        Продължаваме с пробите.
        Прецеждаме и през филтър за кафе, и през гъста метална цедка.







        Минават през филтъра като яйце през вестник

        И понеже се усъмнихме във филтъра, да опитаме през цедката.





        Кап... кап.... кап....




        Не върви на никъде.
        Решихме да не чакаме, а да изпразним цедката и ... на дъното /не се вижда добре на снимката/ имаше някакви парцаливи образувания.



        Във филтъра същата мътилка




        И така с всяка следваща проба.

        По един и същ начин наливаме във филтъра и цедката, проверяваме колко пропускат и какво остава.

        Имахме и късмет да си уловим и такива кристали







        Обикновена Н2О, но и тя има тегло
        Колко е проста молекулата на водата, а колко сложни двигатели може да погуби.

        Това видяхме:

        Лукойл
        - консистенция и цвят - добри
        - не минава през филтъра
        - почти не минава през цедката
        - странна ципа подобна на каймак
        - много парафин отложен на дъното
        - липса на лед

        NONAME
        - консистенция и цвят - много добри
        - добра филтруемост през филтъра
        - добра филтруемост през цедката
        - липса на лед
        - слаби следи от парафин
        - силна миризма на бензин /явна причина за по-добрите показатели/
        - твърди примеси с видим диаметър около 0.1 - 0.3мм.


        ROMPETROL-EURO4
        - консистенция и цвят - добри
        - трудно минава през филтъра
        - трудно минава през цедката
        - средни следи от парафин
        - много лед


        EKO-K
        - консистенция гелоподобна
        - цвят задоволителен
        - видим лед в пробата
        - дъното е покрито с парафин
        остава за проби с добавките

        SHELL-V-Power
        - консистенция и цвят много добри
        - трудно минава през филтъра
        - трудно минава през цедката
        - съдържание на ледени зърна
        - слаби следи от парафин
        - видими сополоподобни остатъци по цедката

        SHELL /обикновен/
        - като V-power + повишено съдържание на лед

        OMV-Alpine
        -консистенция и цвят - много добри
        - слаби следи от парафин
        - добре минава през филтъра
        - добре минава през цедката
        - липсва заледяване


        OMV /обикновен/
        - консистенция и цвят - добри
        - слаби следи от парафин
        - добра фитруемост през филтъра
        - добра филтруемост през цедката
        - видими следи от лед

        LITEX
        - консистенция -доста гъста
        - цвят - задоволителен
        - трудно минава през филтъра
        - трудно минава през цедката
        - слаби следи от лед
        - доста парафин

        Утре ще заредим 9 проби по 0.5л. от ЕКО-К и ще ги третираме с добавките.
        Да видим кои работят и кои са гола реклама.
        И пак по същата схема.

        Ето я пробата обградена от консилиум добавки.
        Дано я излекуват



        Поздрави!

        Коментар


        • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

          Браво пичове!

          Коментар


          • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

            Първоначално публикуван от Andro_Pajero Преглед на мнение
            Браво пичове!
            Ти си виновен!

            Коментар


            • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

              Първоначално публикуван от Andro_Pajero Преглед на мнение
              Браво пичове!
              И аз като Андро-браво!И в допълнение-как да караш дизелова кола в България-моля проведете експеримент!

              Коментар


              • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

                Цяла вечер те чаках да изкараш пробите от фризера и накрая (малко преди да спра далеч от всякаква нафта) ... заредих от грешната
                Нищо.
                Браво за експеримента.
                Остава да се надяваме, че на всички бензиностанции от една марка, тече едно и също нещо по тръбичките
                Все едно. Експеримента си струва.
                Поздравления
                Последно редактирано от Димо; 08-12-08, 23:57.
                ______2
                Е = MZ

                Коментар


                • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

                  Първоначално публикуван от kro Преглед на мнение
                  Цяла вечер те чаках да изкараш пробите от фризера и накрая (малко преди да спра далеч от всякаква нафта) ... заредих от грешната
                  Нищо.
                  Браво за експеимента.
                  Остава да се надяваме, че на всички бензинистанции от една марка, тече едно и също нещо по тръбичките
                  Все едно. Експеримента си струва.
                  Поздравления
                  Вкарай Мерчо на топло и си спи спокойно
                  Ама нали навън още не е -27 ?

                  Само да отбележа.
                  Всичките проби си ги налях в Тойотата. Правилната кола

                  Коментар


                  • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

                    Евала!!! OMV Alpin е нафтът!!!

                    Интересното е че разликата между двата вида на OMV и тия на Shell освен в друго, е и във водата. Не знам на какво се дължи, но надали ще да е производствен процес. Може би добавки против замръзване на водата.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

                      Нафтата спокойно би трябвало да преминава през филтъра за кафето. Не си спомням точно колко микрона беше, мисля че около 60-80, водата спира да преминава. Нафта спокойно преминава и през 2 микрона хартиен филтър. Фунията от снимката сам я ползвал много пъти, водата остава в нея/ говорим за вода неразтворена в нафтата / а нафтата си минава без проблем. Баджанака не вярваше, та се наложи да му донеса от тук фуния и my направих проба нагледно. Смесихме в един стъклен буркан 50 % / 50 % нафта и вода, изсипахме сместта във фунията и отдолу изтече само нафтата. Мисля че фуниите са на около 50-60 микрона. Не съм сигурен колко микрона са оригиналните филтри на колите, но ако тази нафта се затруднява даже и малко да премине през филтъра от кафето, то задължително ще запушва филтъра на колата. Има ли начин пробите с добавките да минат през автомобилен филтър?
                      P.S Евала за труда ви. Чета и ви се кефя. За уважение сте!

                      https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                      Коментар


                      • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

                        Много интересно каква е нафтата в Скандинавските страни или в Канада. Аз бих ви пратил от тук, ама не мисля че ще свърши някаква работа. Доколкото знам всеки щат си има различни критерии за чистота на горивата, съмнявам се в нашия топъл щат да сипват нещо против замръзване.
                        https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                        Коментар


                        • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

                          При вас пък да не би да слагат добавки против съсирване от жегата?
                          Някой ако уреди проба нафта от Аляска ще е супер интересно.
                          Както и от Норвегия, Швеция и т.н.

                          Коментар


                          • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

                            Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
                            фуния, микрони...[/IMG]
                            И нафтата, и водата биха минавали през 2 микрометра пори. Въпросът е, порите от в материал са и колко натискаме течността да мине. Фунията, освен с дребни пори, е "хидрофобна". Ако човек има желание, може да направи фуния, която пропуска вода, а задържа нафта.

                            ----

                            Историите с нафтата и пропан-бутана се свеждат до едно:
                            по-лекото гориво замръзва по-трудно, но струва по-скъпо да се произведе. Трябва още енергия за крекинг-процеса, а производителността на инсталациите и рандеманът намаляват. За никакви "заводски добавки" не става дума.

                            "Лятната" нафта и "лятната" газ представляват форми на икономия за рафинериите. Естествено, че ако никой не им седи на главите, ще правят поне част от икономията и зимно време.

                            Коментар


                            • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

                              Пак Браво! Сетих се нещо. По европейско му не е ли задължиделно да се добавя биодизел в нафтата? Поне 5%. Може и нещо да бъркам, но е много вероятно и в тукашните да има по малко. А биодизелът не обича да му е студено и бая по-бързо се желира. Жалко че сега се сетих чак, би било интересно да видим при каква температура се желира и дали с добавки се оправя, демек да се желира по-бавно...

                              Коментар


                              • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

                                Първоначално публикуван от Насов Преглед на мнение
                                Пак Браво! Сетих се нещо. По европейско му не е ли задължиделно да се добавя биодизел в нафтата? Поне 5%. Може и нещо да бъркам, но е много вероятно и в тукашните да има по малко. А биодизелът не обича да му е студено и бая по-бързо се желира. Жалко че сега се сетих чак, би било интересно да видим при каква температура се желира и дали с добавки се оправя, демек да се желира по-бавно...
                                Това за 5-те % био във всякакъв дизел беше мисля нещо препоръка, която трябваше да влезе след време. Доколкото знам, за биодизела тези добавки (фабричните - Liquiu Moly, ...) НЕ действат. Антигел добавките за биодизел са по-други.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X