Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Черен дим

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Черен дим

    Здравейте, колеги,
    От около месец съм собственик на Опел Фронтера 2.5 TDS. Колата е произведена '96 и е нов внос от Италия. Колата има един много гаден проблем - изкарва черен дим (пуши повече от старите автобуси). Карах я на диагностика в сервиза на Опел в Благоевград и там ми казаха, че двигателя си е ОК. Карах я и на други майстори и всички ми казват, че двигателя е супер и че понеже е италиански на Алфа Ромео да не я карам много по майстори, защото е много сложен за ремонт. Освен че пуши не може и да върви много. Във форума четох, че тоя двигател е много пъргав, но моя нещо не е. Бавно ускорява и по магистралата на равно повече от 135км/ч не може да вдигне. Тия 135 ги вдига на пета скорост при 3 500 об/мин. Странно ми е, че като карам по балкана по лоши черни пътища само на първа и втора колата си върви много добре, въпреки, че пуши. Пробвах различни добавки за дизела, но няма никакъв видим ефект. На баща ми някакъв приятел, който е тираджия му е казал да слага на един резервоар 0,5л спирачна течност, обаче не знам дали това няма да навреди на двигателя. Ако някой има някакви идеи, моля да помогне.

  • #2
    До: Черен дим

    От малкия ми опит по експлоатация на дизелови автомобили, мисля че в случая става дума за лоша центровка(ако термина е правилен) на ГНП. Ако не се лъжа, черния пушек е показателен за богата горивна смес, а белия за непълно изгаряне......абе понеже искаш съвет моя е: смени си майстора!

    Коментар


    • #3
      До: Черен дим

      Първоначално публикуван от LBachev Преглед на мнение
      Ако някой има някакви идеи, моля да помогне.
      1. Проверка на налягането след турбокомпресора. Ако е нормално,
      2. Изключване на клапана на EGR-a (ако има такъв на този двигател). Ако не се оправи,
      3. Проверка на дюзите на стенд и центровка на впръскването. Ако пак не ще,
      4. Сваляне и настройка на ГНП-то на стенд.
      Обърни внимание, че колкото по-напред се наложи да отиваш по точките, толкова по-опитен трябва да е човекът, на когото се доверяваш.
      Успех!

      Коментар


      • #4
        До: Черен дим

        Сменен ли е въздушния филтър?

        Коментар


        • #5
          До: Черен дим

          Първоначално публикуван от LBachev Преглед на мнение
          Здравейте, колеги,
          От около месец съм собственик на Опел Фронтера 2.5 TDS. Колата е произведена '96 и е нов внос от Италия. Колата има един много гаден проблем - изкарва черен дим (пуши повече от старите автобуси). Карах я на диагностика в сервиза на Опел в Благоевград и там ми казаха, че двигателя си е ОК. Карах я и на други майстори и всички ми казват, че двигателя е супер и че понеже е италиански на Алфа Ромео да не я карам много по майстори, защото е много сложен за ремонт. Освен че пуши не може и да върви много. Във форума четох, че тоя двигател е много пъргав, но моя нещо не е. Бавно ускорява и по магистралата на равно повече от 135км/ч не може да вдигне. Тия 135 ги вдига на пета скорост при 3 500 об/мин. Странно ми е, че като карам по балкана по лоши черни пътища само на първа и втора колата си върви много добре, въпреки, че пуши. Пробвах различни добавки за дизела, но няма никакъв видим ефект. На баща ми някакъв приятел, който е тираджия му е казал да слага на един резервоар 0,5л спирачна течност, обаче не знам дали това няма да навреди на двигателя. Ако някой има някакви идеи, моля да помогне.
          А ти разбра ли какво са правили по време на тази "диагностика"?
          Щото ако наистина са извършили истинска диагностика и мотора е ок , то тогава пушека би трябвало да идва от запалена шума под шасито
          Сега сериозно : първо си намери майстор : както казаха колегите проверка на дюзите на стенд ( ама в това време да ти замерят и компресията на двигателя - не е изключено да имаш запекъл маслен сегмент или просто износени такива. Годините и изминалите километри при жабарите нямат правопропорционална връзка.Другия вариант е проблем в турбото - не споменаваш дали гори масло в повече от допустимото). А също така няма да се разминеш и без стенд за ГНП-то . И после центровка при зацепването.
          А , забравих - преди всичко трябва да си сигурен че имаш чист горивен филтър и чиста цедка на сондата в резервоара ( ако има изобщо цедка де ). И това че на 1-ва и втора върви да не те
          заблуждава. Колкото и да е капнал мотора , все пак на тези предавки предавателното число е най-голямо , така че "някаква" тяга ще има...
          Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

          Коментар


          • #6
            До: Черен дим

            Сменени са всички филтри и маслото също, откакто съм ги сменил, съм изминал само 800 км и не мога да кажа дали гори много масло, но ми е странно, че двигателя събра 7,5л и даже не е до максимума а посредата между мин. и макс. В сервиза на Опел ми извършиха компютърна диагностика, но тъй като компютъра не е открил никакви грешки, ми казаха да оставя колата и я пробваха 2-3 пъти по магистралата и пак нищо не откриха майсторите, казаха ми, че турбото и гнп-то са добре и че евентуално може дебитомера да е повреден, но е сигурно.

            Коментар


            • #7
              До: Черен дим

              Ако има проблем с дебитомера трябва да го засекат при компютърната диагностика. Май трябва да сменяш сервиза

              Коментар


              • #8
                До: Черен дим

                От тия пичове в СофияАуто Благоевград по големи некадърници май няма...ще идеш за смяна на тампон на носача, ще излезеш с нови лагери на макферсона щото им се видели не наред...В Благоевград не мога да се сетя за читав майстор, но мога да ти препоръчам човек в София...ако има интерес прати едно ЛС да ти дам телефона, до момента к'вото съм имал проблеми с мойта Фронтера Б 2.2 дизел, пича винаги ги е решавал...
                Nissan Navara D22 YD25 Double Cab

                Коментар


                • #9
                  До: Черен дим

                  Във фирмен сервиз с връзки карам Опела и пак е лъжат.Антон Антониев-0887 769988.Този господин избяга от фирмен сервиз на Опел поради...той си знае защо.Сега има собствен сервиз и не зна защо,но му имам доверие,че разбира от тези неща.Обади му се от името на Петър Атанасов-адвоката с черната Фронтера,ако не се сети веднага за името ми.Успех.
                  Някои се раждат риби...малки рибки.С израстването се оформят като дребни риби,като едри риби и като големи балъци.
                  NB !БАЛЪК-РИБА в превод от турски...

                  Коментар


                  • #10
                    До: Черен дим

                    Здравейте,
                    Освен ако не е нахално да се попита - дали може при необходимост да се обадим на този човек за евентуален преглед на фронтерата.
                    Имам също някакви такива съмнения за черен дим и при мен, въпреки пребиваванията при фирмени сервизи на колата.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Черен дим

                      Първоначално публикуван от piar Преглед на мнение
                      Здравейте,
                      Освен ако не е нахално да се попита - дали може при необходимост да се обадим на този човек за евентуален преглед на фронтерата.
                      Имам също някакви такива съмнения за черен дим и при мен, въпреки пребиваванията при фирмени сервизи на колата.
                      След като съм му качил телефона в нета,значи всеки може да му звънне.То зависи и за какво разбира се,защото във форума има много грамотни момчета,собственици на сервизи.Аз самия за всяко нещо ползвам различни майстори,които знам че са специалисти по дадени агрегати и системи.
                      Някои се раждат риби...малки рибки.С израстването се оформят като дребни риби,като едри риби и като големи балъци.
                      NB !БАЛЪК-РИБА в превод от турски...

                      Коментар


                      • #12
                        До: Черен дим

                        Само за сведение ... човекът е в Гърция и се връща скоро

                        Коментар


                        • #13
                          До: Черен дим

                          Kупих си със същия двигател преди 3 дни. Ще се използва за лов.
                          Мисля, че пуши и не е..а да върви с над 140 по магистрала. Колата е на 17.12.1996г регистрирана за 1-ви път. Двигателят вибрира когато е студен и съвсем леко когато е топъл. Всъщност никога не вдига температура след 2-рата черта отдолу-нагоре, което е странно... Колеги, дайте съвети за поддръжка на този двиг., защо термометъра не "вдига" и колко долу-горе трябва да пуши?

                          Коментар


                          • #14
                            До: Черен дим

                            Дизелът какъвто ще да е той НЕ трябва да пуши при нормална работа.
                            Нормално е да изпуши малко и за кратко при рязко подаване на газ.
                            При изравнени обороти - независимо какви в нормалният диапазон - не трябва да пуши.
                            Пипнете саждите в ауспуха с ръка - трябва като ги разтриете с пръсти да са сухи.Започнат ли да ви мажат в ръката значи имам проблем от маслено естество и трябва да се търси проблем в двигател или турбо ако има.Забележете че говоря по пинцип понеже това важи за всички дизели.
                            Има вариант да пуши и ако въздухът е удушен - задръстен филтър или попаднал боклук във въздухозаборникът.Тогава пуши и не върви.
                            Пуши защото има много нафта и малко въздух.Не върви защото колкото и нафта да има - няма кислорд да я изгори.
                            Следващ момент е когато турбото започне да хвърля масло към интеркулера и се стигне до момент че радиаторът на кулера е задръстен и въздухът надут от турбото просто не може да премине.
                            Пак не върви и пак пуши макар и по-малко.
                            По въпроса за загряването - профилактика на охладитерата система трябва - промивка - термостат - качествен антифриз.
                            Последно - намерете си майстор който разбира и знае какво прави.
                            Това ще ви спести много пари и нерви.Диагностика от компютъра дистанционно не може и не трябва да бъде правена.
                            Поздрави и успех с машините.
                            Последно редактирано от Паджеровод; 31-10-08, 17:18. Причина: 3 буквички
                            BMW X6

                            Коментар


                            • #15
                              До: Черен дим

                              С компютър ли е? Ако да, не трябва изобщо да пуши.

                              И само за информация - дизелите не са бегачки. И не обичат високите боороти. А и при тия навъртяни киломентри, двигателя отдавна не е толкова надежден, колкото е бил в магазина. Карайте с повишено внимание с над 3200-3500 об./мин, и при първите симптоми на нещо не в ред, върнете педала на газта.

                              При съмнения за проблем, най-напред му премерете компресията. На повечето двигатели е лесно и неангажиращо - прави се за 20-ина минути, а отговаря на много въпроси.

                              Редно е при най-малкото съмнение в термостата, той да се смени, барабар със антифриза. На приказки от сорта "всичко си му е наред" и "те дизелите са си така" не вярвайте. Не можете да знаете дали антифриза е сменян скоро, и дали изобщо вече е антифриз. При смяната му е добре охладителната система да се промие няколко пъти с вода, преди да се налива новия.

                              Като ви заприказват за евентуални проблеми с дебитомера, просто го откачете, и вижте има ли разлика, и каква е (по-добре/по-зле). Вижте светва ли лампата "CHECK ENGINE", като е откачен. Не е задължително при неизправен дебитомер, лампата да свети. Дори най-често не свети. Ако при откачането няма разлика, или има подобрение, е твърде вероятно да не е в ред. Обаче преди да купувате нов (скъпи са, пущините) опитайте да почистите стария. Става със спрей за почистване на карбуратори, или още по-добре със спрей за лесно палене зимата. Ако се наложи, не го купувайте от първия срещнат магазин. Купувайте от сигурен магазин. Направете си проучване къде-колко. Разликите в цените за едно и също понякога са в пъти - често до 4-5 пъти. Не ми се вярва да ви се дават 1000лв за нещо, което в съседния магазин продават за 200.

                              Прегледайте и сменете ако е нужно разните температурни датчици, MAP сензори, и т.н, дори и компютъра да не дава грешки.

                              При всичките процедури до тук, естествено се тръгва от най-вероятните и най-евтините повреди. Дебитомера за съжаление е една от най-вероятните, но и една от най-скъпите части.

                              Ако проблемите продължават, закарайте я на гарантирано читав дизелджия. Тоя момент е труден, ама който търси - намира. Въпреки това се съмнявайте във всеки и всичко, което бърка в джоба ви, или не ви се струва логично, и питайте какво-що.

                              Ако е с интеркулер, махнете го, и го промийте със спрей за чистене на карбуратори. Не е необходима турбото да не е в ред, за да е запушен. От там понякога минават и картерни газове. Често и те са му достатъчни, и с годините се запушва. Мие се много добре и евтино с разредител ХК-1. Става като нов, след използването на еднолитрова бутилка ХК-1.

                              Може да се премери и налягането на турбото. Обикновено също става лесно. А от това ще се разбере дали поне по тоя критерий турбото е в ред.
                              Последно редактирано от sparkybg; 31-10-08, 12:27.
                              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X