Нека се спрем и на това вярно твърдение: Конските сили продават коли, а въртящият момент печели състезания!
4-литровият АМС 242 има 185 до 195 кс. Моят 425СХ2 има 115 кс.
Въртящият момент при бензинката е 298 Нм, при дизела 278 Нм. Малка разлика.
Разходът на 4-цилиндровия дизел е 3/4 (в литри) от потентния 6-цилиндров бензинов мотор.
Вече оборудван с common-rail подхранване, същият дизел дава 320 Нм с което удря в земята лакомия бензинов "нерез".
При "баткото" 5.2 литра положението е аналогично - с двоен разход (в литри) гориво печели 1/4 повече въртящ момент, макар че наистина номиналната мощност му е двойна спрямо импотентния дизел...
4-литровият АМС 242 има 185 до 195 кс. Моят 425СХ2 има 115 кс.
Въртящият момент при бензинката е 298 Нм, при дизела 278 Нм. Малка разлика.
Разходът на 4-цилиндровия дизел е 3/4 (в литри) от потентния 6-цилиндров бензинов мотор.
Вече оборудван с common-rail подхранване, същият дизел дава 320 Нм с което удря в земята лакомия бензинов "нерез".
При "баткото" 5.2 литра положението е аналогично - с двоен разход (в литри) гориво печели 1/4 повече въртящ момент, макар че наистина номиналната мощност му е двойна спрямо импотентния дизел...
Коментар