Обява

Свий
Няма добавени обяви.

На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

    Не очаквай самата добавка да е трудно-замръзваща.Това е по-трудно да се направи, отколкото да се понижи температурата на замръзване на сместа от нафтата и добавката.

    Коментар


    • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

      Аха, ето къде бил значи ключа от бараката.Виж това не се чатнах, но пък изникна и друг въпрос пред мен.Аджеба след като добавката на -21 се желира, а нафтата е сравнително теччна, как така става номера, че тази добавка кара нафтата да не замръзва?Нещо ми убягва.Елементарната логика казва, че ако едно примерно замръзва на -2, а другото на +5 , то температурата на замръзване на сместа трябва да стане +3.5? Може и аз да бъркам за това бих се радвал, ако донапишеш нещичко.

      п.с.Погледнах на опаковката на добавката пишеше, че в нея има Етилхексилнитрат и алкилбензол..
      Renault Koleos, Dinamique, 175hp http://www.youtube.com/watch?v=lq3eCuMXeEw

      Коментар


      • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

        Ако смесиш вода, която замръзва при +0 градуса и сол, която замръзва при +801 градуса, се получава смес, която замръзва при -15 примерно.

        Олово, което замръзва при +327 градуса и калай, който замръзва при +232 градуса, като се смесят в подходяща пропорция, замръзват при +183 градуса (т.е. доста по-ниско).

        Само не казвай, че няма логика

        Коментар


        • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

          Има логика, но т'ва химичната връзка и разказва играта....Сега остава да се разбере и от какво е направена Castrol TDA та да понижава температурата на замръзване на нафтата.
          Renault Koleos, Dinamique, 175hp http://www.youtube.com/watch?v=lq3eCuMXeEw

          Коментар


          • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

            По-горе сам си написал от какво е направена.

            Коментар


            • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
              По-горе сам си написал от какво е направена.
              Това са две от съставките, предполагам че има и още.... Не за друго, а просто пише на немски в превод: "Съдържа това и това", а какво още-един Господ и стари баби знаят...
              Renault Koleos, Dinamique, 175hp http://www.youtube.com/watch?v=lq3eCuMXeEw

              Коментар


              • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

                Първоначално публикуван от Станислав Николов Преглед на мнение
                Това са две от съставките, предполагам че има и още.... Не за друго, а просто пише на немски в превод: "Съдържа това и това", а какво още-един Господ и стари баби знаят...
                Или е само това, или е разредено с нафта - за пълнене на очите и по-лесно дозиране. Това са те антидепресантите за нафта.

                Коментар


                • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

                  Така......Набавих и филтърна хартия и двутактово масло и всичко нужно.Не стига това ами ме перна и сачмата та преслушах в бързината още две бензиностанции.Едната е на Ромпетрол, намираща се на бул. Ломско шосе 175 или казано на квартално-жаргонен език, преди училището на слепите и 61-во във Връбница 2 (Надежда 6), а другата е бензиностанция Петрол, намираща се, малко след единия от входовете към Обеля 2 от дясната страна, по-голямата с официален адрес бул. Ломско шосе 226.Сега малко обяснение по първата снимка, преди да сте я видяли.Както забелязвате, Премиума е в друга бутилка, тъй като се оказа, че само по-широката гърловина на някои минерални води стават да се налеят с пистолета.Други промени няма, освен, че преди да си позволя да налея дизел във всяко едно от шишетата, то предварително бе старателно подсушено.

                  Както се вижда още от първата снимка, най-светъл е Премиума, а най-тъмен Efix на Ромпетрол.Ако трябва аз да ги окачествя като цветове, то този на Петрол е една идея по-тъмен от лимонада, а този на Ромпетрол направо си бие на оранжево.Както и да е-нека продължим с останалите снимки и действия.




                  Като за финал, естествено и тези проби заминават във фризера при -21 градуса Целзий.


                  А ето с какво ще "подобрявам" нафтата след тестовете във фризера.Както се вижда, съм купил Валволин, който при горене не отделя сажди, т.е. най-доброто което успях да намеря на пазара.Имаше и Мотул, пълна синтетика, но цената му беше 42-3лв. за литър, което ме накара да изтръпна.


                  Очаквайте развитието на темата до края на седмицата.
                  Renault Koleos, Dinamique, 175hp http://www.youtube.com/watch?v=lq3eCuMXeEw

                  Коментар


                  • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

                    Тъ-дъ-дъ-дъм.... !!!Дойде време за филтруване на чистите проби. За моя частична изненада, ето как се случиха нещата.Най-зле представилата се нафта беше ProForce Diesel (Petrol), след нея, малко по-добре Sprint Diesel (OMV), още малко по-добре Efix Diesel (Rompetrol) и най-добре Premium Diesel (OMV). Подчертвам, че в нито една проба нямаше добавка или двутактово масло.Малко по-надолу има пак снимки с малко обяснения.

                    Нафтата ще трябва да мине през тази импровизация....



                    Преди да продължи поредицата държа да подчертая, че никъде няма да видите струйка нафта, тъй като без да исках съм взел малко по-финна филтърна хартия, през която дори и водата капе с определна скорост.Какво да правиш-пори на хартия+малко мозък от моя страна....... .

                    Първата жертва-Ефикс-а:



                    Вторият труп беше Дизел про форс...направо запецна



                    Третото бе Спринт-а...


                    Не знам дали ще успеете да забележите, но Спринт-а и Дизел про форс-а имаха по една бяла следа в тях.Явно това е парафин...знам ли...

                    И като за финал Премиума:



                    Както се забелязва, това е единствената нафта, която е бистра и почти безцветна, НО има време и това е ПОПРАВИМО!!!

                    До тук ок, ма не баш.За това ето и с какво и как ще лекуваме нафтите:


                    Всичко беше добре до момента в който не отворих маслото...., че то зелено на цвят.Поне да беше червеникакво, та да си проличи малко като го слагам.Както и да е и продължих...

                    Ето как изглеждат жертвите преди да ги бухна отново във фризера

                    Както се вижда-пребоядисал съм успешно Премиума-вече не е бистър. И за финал на този етап една снимка на жертвите във фризера:


                    Следва продължение....
                    Renault Koleos, Dinamique, 175hp http://www.youtube.com/watch?v=lq3eCuMXeEw

                    Коментар


                    • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

                      Не искам да те разочаровам, но адекватна лаборатория за такива неща струва примерно два милиона. Миналата зима в някаква телевизия може и да се ругах с един държавен чиновник, но после говорих с него по същество. Освен вменяем мъж, се оказа и кадърен специалист. Разделихме се с идеята ние вдигаме гюрултия, а те в замяна ни дават резултатите, а освен това получават парите, които все едно трябва да получават от бюджета, производителите, търговците. За работата си, не за рушвет. Всички са доволни.
                      Само че тази зима нямаше груби издънки - нямаше и скандал. Ще излезе че мината зима сме свършили достатъчно. Което мене ако питаш - вече не е лошо.
                      Пример за детинството на такива опити ти даде Ясен. Теорията - в гимназиалните учебници по химия. Истинските обяснения - в голямата библиотека, раздела Термодинамика, но това е друга история.
                      Последно редактирано от Стефан; 21-04-10, 20:57.

                      Коментар


                      • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

                        Така е, прав си колега.Не мога да кажа на черното бяло, но все пак се опитвам да направя нещичко, макар и да е много бегло и пълно с грешки при изпитанията. Мерси все пак, че споделяш опит в темата.
                        Renault Koleos, Dinamique, 175hp http://www.youtube.com/watch?v=lq3eCuMXeEw

                        Коментар


                        • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

                          Така, дойде време и за изпитание на прoбите с двутактово масло и добавка.Предварително се извинявам за забвянето, но се наложи да повторя няколко пъти опита, тъй като ми даваше много странни данни.Накратко казано всички нафти с изключение на Премиума течаха с еднаква скорост, а само той по-бързо.Усъмних се много стабилно и за това наново сложих чиста нафта с добавка и масло и пак във фризера и така общо три пъти подред.В крайна сметка се оказа, че всички нафти с иключение на Премиума, течливостта им се е уравновесила и течат по-добре, само Премиума течеше изключително бързо.Прилагам снимки от единия от опитите с оглед на това да не товаря темата с излишни снимки.
                          Diesel Pro Force (Petrol):


                          Efix DIesel (Rompetrol):


                          Sprint Diesel (OMV):


                          Premium DIesel (OMV):



                          И понеже Жоро ме помоли да изпробвам и като добавка газ за осветление без други, ето и една контролна проба на газта за осветление:





                          Така и нека довършим с експеримента, след което следват заключенията.След 8 часов престой, тази сутрин хванах, поиграх си и филтрирах и тази нафта, която е с газ за осветление.Резултатите са, че ProForce Diesel (Petrol) и Efix Diesel (Rmpetrol), течаха бавно, но славно, а Sprint и PRemium (OMV), течаха доста бързичко.Ето и снимките т опита с газта за осветление:
                          Diesel Pro Force (Petrol)



                          Sprint Diesel (OMV)



                          Efix Diesel (Rompetrol)



                          Premium Diesel (OMV)

                          Renault Koleos, Dinamique, 175hp http://www.youtube.com/watch?v=lq3eCuMXeEw

                          Коментар


                          • До: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

                            В заключение ще подредя нафтите по реда на тяхната течливост от най-слаба до най-силна с Castrol TDA+масло, без всякакви добавки и нафта+газ за осветление.
                            Без добавка, чиста нафта при -21 градуса Целзий: ProForce Diesel (Petrol), Sprint Diesel (OMV), Efix Diesel (Rompetrol), Premium Diesel (OMV)
                            С добавка Castrol TDA + двутактово масло: ProForce Diesel (Petrol), Sprint Diesel (OMV) и Efix Diesel (Rompetrol) бяха с еднаква течливост, само Premium Diesel (OMV) беше с по-бърза.
                            С добавка газ за осветление: ProForce Diesel (Petrol), Efix Diesel (Rompetrol) бяха с еднаква скорост на течене, а Sprint Diesel (OMV) и Premium Diesel (OMV) бяха по-бързи.
                            При всички опити цвета и констистенцията на нафтите се запази в следната последователност: Най-мътна беше през цялото време ProForce Diesel (Petrol), след нея по мътност бе Efix Diesel (Rompetrol), Sprint Diesel (OMV) и единствено Premium Diesel (OMV), колкото и странно да звучи остана бистра водица по време на всички опити.

                            п.с.Ако някой не е съгласен с опитите проведени от мен го моля да направи той една поредица и да я покаже. Лек и хубав ден на всички!
                            Renault Koleos, Dinamique, 175hp http://www.youtube.com/watch?v=lq3eCuMXeEw

                            Коментар


                            • От: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

                              Скъпи колеги, поздрави за изсключително полезната тема и благодаря на всички.
                              Имам безумна идея, взета от руснаците. На една виетнамка при преход при изключително тежки зимни условия и бяха монтирали нагревател в резервоара. За кола е малко безумие, но ако се направи пей сърце и не те грее каква е нафтата и кога замръзва. Ако намеря линка на първоисточника, ще го публикувам. Поздрави

                              Коментар


                              • От: На колко градуса под нулата се желира нафтата? Размисли, експерименти.

                                Първоначално публикуван от maxsound Преглед на мнение
                                Скъпи колеги, поздрави за изсключително полезната тема и благодаря на всички.
                                Имам безумна идея, взета от руснаците. На една виетнамка при преход при изключително тежки зимни условия и бяха монтирали нагревател в резервоара. За кола е малко безумие, но ако се направи пей сърце и не те грее каква е нафтата и кога замръзва. Ако намеря линка на първоисточника, ще го публикувам. Поздрави
                                Тук, отново имаме не-прочел темата участник. Нагревателите в резервоара, филтрите и даже тръбопроводите с ток и антифриз са обсъдени както тук, така и в няколко съседни теми. Както и топлоизолациите. Това не променя съдбата на нафтата при спиране на двигателя и постепенното достигане на термодинамично равновесие с околната среда.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X