Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Спирачна течност и Антифриз

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Спирачна течност и Антифриз

    Искъм да повдигна въпроса, защото смятам че е важно:
    Колко от вас си сменят спирачната течност и антифриза, и през какъв период от време
    24
    Да сменям и двете на 2 години
    41.67%
    10
    Проверявам само Антифриза
    41.67%
    10
    Не това са глупости
    16.67%
    4
    LZ1HKW
    Реглаж на преден и заден мост
    My Jeep is not an SUV ..... your SUV is not a Jeep

  • #2
    Че при тебе доживява ли такива срокове ...
    Според книгите антифриза веднъж на 2 години, спирачната течност - веднъж на половин година.

    Коментар


    • #3
      Абе знам че трябва да сменям и двете, ама сменям антифриза, а спирачната течност по-рядко, през 4 годинки горе-долу, стига да не се наложи някакъв ремонт по системата по-рано и тогава пак я сменям.
      Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

      Коментар


      • #4
        Играй си ти, играй си. Много пари ще спестиш. Щото спирачната течност скъпаааа ...

        Коментар


        • #5
          Голям съм фен на тия смени, антифриз "лонг лайф" и спирачна течност DOT 5.1. Антифриза на две години, макар че му дават доста повече, а спирачната всяка есен. А Също така и маслата на дифовете и раздатката всяка година около 20000км. и цялостно гресиране на всеки 3 месеца включително главините. А аз все съм се чудил като ви гледам из локвите, дали след това се проверяват маслата дали са се допълнили през отдушниците

          Коментар


          • #6
            Ето малко информация по темата.

            Автомобилните спирачни системи са особено важни хидравлични системи, работещи в много тесни условия.
            За да се гарантира тяхната работа, спирачните течности трябва да отговарят на МНОГО изисквания, най-важните от които са:
            - подходящ визкозитет и течливост при ниски температури;
            - термична устойчивост и окислителна стабилност;
            - недопускане образуването на пяна; запазване на експлоатационните параметри при проникване на вода;
            - съвместимост с еластомерите, смазване и предпазване от корозия на металните части.

            Спирачните течности трябва да отговарят на изискванията на cneцuфukaцuя SАЕ J 1703 или на по-популярната FMVSS 116 DOT 3/4/5/ 5.1.

            DOT3

            Конвенционална спирачна течност на полигликлова основа, използвана в повечето транспортни средства.
            Предимства:
            - евтина и разпространена в търговската мрежа.
            Недостатъци:
            - уврежда уплътненията от естествена гума;
            - уврежда боята;
            - силно абсорбира вода (веднъж отворена, опаковката не бива да се съхранява повече от седмица).

            Поради голямати си хигроскопичност е възможно да доведе до корозия на елементите в спирачната система.

            DOT4

            Предназначена за употреба в по-новите модели. В повечето случаи също е на полигликолова основа.
            Предимства:
            - сравнително евтина, разпространена в цялата търговска мрежа;
            - по-слабо поглъща вода в сравнение с DOT3;
            - по-висока температура на кипене от DOT3, позволяваща приложимостта й при по-тежки експлоатационни условия.
            Недостатъци:
            - уврежда боите;
            - средно с около 50% по-скъпа от DOT3;
            - при абсорбция на вода може да доведе до корозия на металните части.

            DOT5

            Известна като „силиконова" спирачна течност.
            Предимства:
            не уврежда боите;
            - не абсорбира вода и може да бъде използвана при повишена влажност;
            - съвместима с всички уплътнения.
            Недостатъци:
            - не трябва да се смесва с DOT3 u DOT 4.
            Повечето проблеми при използването на DOT5 са свързани със смесването й с други спирачни течности.
            Най-добрият начин да преминете на DOT5 е да изградите наново спирачната си система.
            Тъй като DOT5 не абсорбира вода, замърсяванията се събират в най-ниските части на спирачната система и могат да предизвикат корозия.
            Поради способността им да задържат въздуха DOT5 са „свиваеми" течности и са неприложими за ABS системи около два пъти по-скъпа от DOT4 и достъпна само в специализирани магазини.

            DOT 5.1

            Сравнително нова спирачна течност на силиконова основа със силно подобрени антикорозионни качества.

            Предимства:
            - превъзходни качества в сравнение с горните типове течности.
            Има много високa температура на кипене, независимо от погълнатата вода;
            - съвместима с всички гумени уплътнения.
            Недостатъци:

            DOT5.1 не са силикови течности и абсорбират вода;
            - подобно на DOT5 u DOT4 уврежда боите;
            - no-скъпа от DOT5 u DOT4 и много по-трудна за намиране.

            Минералните масла за хидравлични системи (HSMO) са комбинация от минерално масло и присадки u обикновено са оцветени в зелено.
            Като правило тези течности са най-скъпи, поради най-високата си температура на кипене и най-добрата защита на системата от корозия.

            Трябва да се има предвид обаче несъвместимостта им с течности на силиконова и полигликолова основа.
            Независимо от типа на използваната хидравлична течност правилната поддръжка е ключът към безаварийната работа на системата.

            Общите препоръки са:

            1. Ако имате спирачна система, кяото не тече и не създава никакви други проблеми, не сменяйте типа спирачна течност след прочитането на тази статия. Нормалният срок за експлоатация на всяка спирачна течност е от една до две години в зависимост от препоръките на производителя.

            2. При всяка смяна на течността промивайте изцяло спирачната система, за да я предпазите от корозия, независимо от типа спирачна течност, която ползвате.

            3. Aкo имате финансова възможност, използвайте по-висококачествените DOT4 или още no-добрите DOT5.1 спирачни течности.

            4. Използвайте DOT5 само ако превозното средство е било фабрично заредено с нея и/или има изрична препоръка от производителя.
            LZ1HKW
            Реглаж на преден и заден мост
            My Jeep is not an SUV ..... your SUV is not a Jeep

            Коментар


            • #7
              Антифризите също са различни видове:
              Най общо казано ЧЕРВЕН и всички останали
              той не образува окис по алуминиевите радиатори
              LZ1HKW
              Реглаж на преден и заден мост
              My Jeep is not an SUV ..... your SUV is not a Jeep

              Коментар


              • #8
                Първоначално публикуван от vladi333
                Антифризите също са различни видове:
                Най общо казано ЧЕРВЕН и всички останали
                той не образува окис по алуминиевите радиатори
                Има и розов, така наречения "super long live coolant" , най добрия за сега но и доста скъп

                Коментар


                • #9
                  Първоначално публикуван от Джамбазов
                  Първоначално публикуван от vladi333
                  Антифризите също са различни видове:
                  Най общо казано ЧЕРВЕН и всички останали
                  той не образува окис по алуминиевите радиатори
                  Има и розов, така наречения "super long live coolant" , най добрия за сега но и доста скъп
                  Точно за него говоря
                  Не мисля че е толкова по-скъп на Валволин 13лв./Л. на -74градуса
                  LZ1HKW
                  Реглаж на преден и заден мост
                  My Jeep is not an SUV ..... your SUV is not a Jeep

                  Коментар


                  • #10
                    Първоначално публикуван от vladi333
                    Първоначално публикуван от Джамбазов
                    Първоначално публикуван от vladi333
                    Антифризите също са различни видове:
                    Най общо казано ЧЕРВЕН и всички останали
                    той не образува окис по алуминиевите радиатори
                    Има и розов, така наречения "super long live coolant" , най добрия за сега но и доста скъп
                    Точно за него говоря
                    Не мисля че е толкова по-скъп на Валволин 13лв./Л. на -74градуса
                    Червения е " long live coolant" мисля че беше за 4 години
                    А розовия е "super long live coolant" мисля че беше за 7 или 8 год, сега не ми е в главата срока, но двата са различни.

                    Коментар


                    • #11
                      Първоначално публикуван от Джамбазов
                      Първоначално публикуван от vladi333
                      Първоначално публикуван от Джамбазов
                      Първоначално публикуван от vladi333
                      Антифризите също са различни видове:
                      Най общо казано ЧЕРВЕН и всички останали
                      той не образува окис по алуминиевите радиатори
                      Има и розов, така наречения "super long live coolant" , най добрия за сега но и доста скъп
                      Точно за него говоря
                      Не мисля че е толкова по-скъп на Валволин 13лв./Л. на -74градуса
                      Червения е " long live coolant" мисля че беше за 4 години
                      А розовия е "super long live coolant" мисля че беше за 7 или 8 год, сега не ми е в главата срока, но двата са различни.
                      Признавам не съм се изразил точно.
                      Говоря за "super long live coolant"
                      LZ1HKW
                      Реглаж на преден и заден мост
                      My Jeep is not an SUV ..... your SUV is not a Jeep

                      Коментар


                      • #12
                        При мен в сервиза имам рефлектометър (това е уред, който измерва качеството на антифриза и показва точката му на замръзване)
                        поръчал съм и уред за проверка на спирачната течност (той измерва нивото на абсорбираната вода) ще дойде след нова година
                        Който иска да заповяда за проверка БЕЗПЛАТНО при мен в сервиза

                        Извинявам се на модераторите ако звучи като реклама, нямам такива намерения. Просто искам да помогна на колегите във форума.
                        Ако сметнете за нужна моля изтрийте този пост
                        LZ1HKW
                        Реглаж на преден и заден мост
                        My Jeep is not an SUV ..... your SUV is not a Jeep

                        Коментар


                        • #13
                          И двата уреда ги имам от 4 години .....
                          Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

                          Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

                          Коментар


                          • #14
                            Като ви слушам ми идва на акъла да споделя нещо което видях с очите си.На жена ми баща и кара един Москвич 412 1977г. Протече му спирачната система и уж я прави няколко пъти,но без резултат.И човека наля вместо спирачна течност масло ЕР90 и само след седмица беше щастлив че почети не течало.Смятайте че го кара така може би около година и на всичкото отгоре москвето имаше и спирачки.Преди време на пътя човека наля в същата кола 1.5 литра Диона Супер в скоростната кутия щото била празна и пак незнам колко време/доста/го кара така,но това със спирачките беше върха.Незнам какво ще се случи на моята кола ако взема и аз да пробвам така..........
                            NISSAN FOREVER
                            -----------------------------------------------------------------------------
                            Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                            Коментар


                            • #15
                              Руската техника е непретенциозна. Това и качество е много важно из тайгите и степите, където най- близкия сервиз е на 1000 км.
                              Така че ти с "москвето" не се сравнявай
                              А в книгата за ГАЗ-69 пише, че при необходимост кратковременно може да се използва вездесъщата водка и дори вода вместо спирачна течност
                              Для заполнения тормозной системы следует применять тормозную жидкость заводского изготовления. В случае ее отсутствия жидкость можно приготовить, составив смесь из 40% (по весу) касторового масла и 60% бутилового, диацетонового или изоамилового спирта. Другие жидкости не могут заменить эту смесь, так как не удовлетворяют полностью приведенным выше условиям.
                              Замена бутилового, диацетонового или изоамилового спирта безводным винным спиртом-ректификатом допустима только зимой, так как летом ректификат легко испаряется и поэтому в системе могут образовываться паровые мешки. Временно при повреждении трубопровода вдали от гаража можно применить для заполнения системы любой спирт.
                              В крайнем случае можно применить даже водку или просто чистую воду (только летом), но немедленно при приезде в гараж их следует слить, систему тщательно промыть спиртом и заправить свежей тормозной жидкостью
                              Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X